Wat mag baby allemaal hebben?

Discussie in 'Voeding' gestart door loncocacola, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Mijn kleintje is nu 8 maanden oud. Maar wat mag hij nu allemaal eten? Van mij krijgt hij fruit en groentepotjes, zelfgemaakte rijstepap met groentes, papjes en heel af en toe brood. Maar wat mag hij nog meer hebben? Hoe zit het met vlees, welke vlees mag ik al geven en hoe moet ik dat klaarmaken, bakken, stomen of iets anders?

Graag jullie advies.

Alvast bedankt.

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

geef je hem ook al brood?

Vlees mag hij ook hebben.
    Je kunt zo bijv kipfilet meekoken met de aardappelen.
    En vervolgens pureren

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hij mag bijna alles hebben. Varkensvlees en schelpdieren adviseren ze pas met 1 jaar, maar verder mag alle soorten vlees en vis. Wel nog zoutloos en oppassen met kruiden. Je mag bakken, braden, koken, stomen. Noem maar op.
    Met 8 mnd at mijn zoontje volledig met de pot mee. Ik prakte het eten toen voor hem of sneed het in hele kleine stukjes.

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is geen wet hoor dit schema.

Vanaf 6 maanden kan je eigenlijk beter zeggen.. wat mag je kindje niet. Die lijst is namelijk een stuk korter. Zie het antwoord van Kiwi, daarnaast worden een aantal dingen geadviseerd als er allergieën in de nabije familie voorkomen.
    dus: schaal en schelpdieren, honing, gewone melk (er zijn altijd uitzonderingen. Kijk bij sommige kinderen uit met kiwi, aardbei, noten en pinda's.
    Blijf het ALTIJD rustig aan doen met zout (geen zout toevoegen tot 1 jaar maar liever nooit) en ook met toegevoegde geraffineerde suikers (is iets wat ze niet nodig hebben). Ook kunstmatige zoetstoffen worden niet geadviseerd voor jonge kinderen.
    Kruiden kun je gewoon gebruiken maar gebruik niet te veel. Veel kinderen houden erg van knoflook, kerrie etc. Probeer richting de 12 maanden zoveel mogelijk te koken zoals je dat ook voor jezelf zou doen (exclusief zout)

Enne...niet meer pureren hoor met 8 maanden

Deel Deze Pagina