tomaten pitjes/zaadjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Eiland, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerder heb ik eens ergens gelezen dat je met een tomaat in een baby hapje de schil eraf moet halen maar ook de pitjes eruit moet halen.
    Maar moeten de pitjes er ook uit voor een baby van 8 maanden?
    Ik had daar namelijk niet aan gedacht, had zojuist een hapje voor Thijs gekookt, paar cherry tomaatjes meegekookt, schil erafgehaald en er zo doorheen geprakt... Kan ik dat geven, of beter van niet?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb vanaf 6 maanden altijd gewoon een tomaat gegeven, met pitjes en vel er aan.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook tomaat nooit zonder schil en pitjes gegeven..

Ligt misschien een beetje aan de mondmotoriek van je kleintje, en wat je met de tomaat doet. Maar door een warme maaltijd deed ik gewoon kleine stukjes. En zo los ook dunne partjes.

4. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dank jullie. Thijs eet zijn eten gewoon grof geprakt dus dat heb ik dan ook gedaan. Ik maak ook wel eens spagetti, dan pureer ik de gekookte tomaat als saus, en de spagetti in stukjes met gehakt en erwtjes.. vind hij heerlijk..
    Maar ik maakte de tomaat dus helemaal schoon, dus binnenste er uit maar dan houd je bijna niks over na het koken. Doe ik het de volgende keer dus gewoon met pitjes en al, scheelt dan weer...

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Idem, nooit over nagedacht, gewoon gedaan. Tegenwoordig is Miriam dol op cherrytomaatjes, zodra ze er 1 in het oog krijgt, gaat ze door roeien en ruiten om hem te pakken te krijgen :D

Deel Deze Pagina