Hoi Hoi! Lucas is nu bijna 7 maanden en moet ik van het cb overgaan op 6 mnd potjes en brood. Echter drinkt Lucas nog 4 flessen van 210 en krijg ik net de 4 mnd potjes naar binnen. Lucas heeft een heel sterk kokhalsreflex want ook al krijgt ie maar een kruimeltje brood in zijn mond, dan loopt ie rood aan en gaat enorm kokhalzen. Dus brood lukt absoluut niet. Sommige 6 mnd potjes zijn wat stugger en ook dan gaat ie kokhalzen, ook eet hij hier van maar een half potje leeg. Als ik t gewoon dik laat en er geen water bij doe om t vloeibaarder te maken gaat er maar 1 hap in. Het cb wilt ook dat ik over ga naar 3 flessen maar dat lukt dus niet. Iemand tips voor me?
Gewoon je zoontje volgen. Dat bijvoeden komt wel en het CB kan heel wat vertellen hoor. Niet te veel van aantrekken!! Je kunt proberen met een korstje brood te beginnen... dan kan Lucas sabbelen aan dat korstje. Ons manneke had ook veel problemen hiermee maar als je het heel geleidelijk aan doet dan komt het echt wel goed. Stijn is nu 8 maanden en we zitten op een boterham tussen de middag. We proberen nu de 8 maanden potjes maar is ook nog niet zo'n succes. Ook kokhalzen etc... En naar 3 flessen komt ook vanzelf hoor als hij meer bijvoeding gaat eten. Succes ermee en zoals ik al zei trek je niet te veel aan van het CB. Als het aan hun gelegen had had mijn zoontje met de 3 maanden al naar 3 flessen gemoeten....
Heb je al eens gelezen over Rapley? Als je je kindje hele stukken rijp fruit of gaar gekookte groente aanbiedt kan je kindje op z'n eigen tempo ontdekken en leren eten. Dan houdt hij nog wel even zijn kokhalsreflex, maar door het "kauwen" en het gevoel van het eten in zijn mondje kan hij langzaam wennen en verschuift de kokhalsreflex steeds verder naar achteren tot hij er geen last meer van heeft en stukjes eten die hij zelf afhapt of schraapt zelf kan wegwerken. Brood is ook lastig eten, want dat plakt heel erg in het mondje. Idd werkt een korst dan beter, zeker als hij het zelf vast houdt en er dan lekker op zuigt en ermee rommelt, dan lost het een beetje op in zijn mondje en krijgt hij er wel wat van binnen. Maar voor alles geldt: geduld! De mond- en handmotoriek en zelf kunnen zitten om goed te eten zijn belangrijke indicatoren of je kindje klaar is voor (vast) voedsel.