Ik weet niet hoe je Engels is, maar de saus en ketchup in de link heb ik vorig jaar gemaakt. De saus heb ik ingevroren, en de ketchup in potjes gedaan. Echt superlekker! Ik had een stuk of 10 potjes (Olvarit type) ketchup, die waren in no time op. De saus is ook heel lekker als basis voor op een pizza. Hugh Fearnley-Whittingstall: Reddy steady cook | Life and style | The Guardian
Pot hoeft niet eens op de kop in het water hoor. De luie-meisjes-manier (mijne dus ): Pot afwassen, pot met een laageje water en het deksel er scheef los op in de magnetron totdat het laagje water kookt. Door de stoom steriliseert het en wordt het enorm heet. De hete vloeistof of wat je ook wilt maken in de pot. Afvullen tot helemaal aan de rand. Deksel erop en gewoon op z'n kop af laten koelen zonder dat het in het water of in de oven hoeft.
Drogen (in de oven) of saus mee maken. Van tomatenschilletjes (als je in de saus gepelde tomaten gebruikt) kan je trouwens ook puree maken, d.m.v een roerzeef.
Maak een lekkere tomatensalade Dressing maken van olijfolie, balsamico azijn, mosterd, zout/peper en suiker. Verschillende soorten tomaten ( roma, gedroogde , en cherry) in stukjes snijden en door de dressing heen. Spekjes uitbakken en er doorheen roeren als je het gaat eten. Hmmmm Staat hier nu lekker in de koelkast voor vanavond bij de Bbq
Tomatensalsa! Heerlijk bij Guesadillas! Of sauzen inderdaad maar die tip heb je hier nu al heel veel gelezen haha. Of, leuk werkje. Gevulde cherry tomaatjes met rode pesto maken!
Ik heb al eens ever het binnenwerk van m'n magnetron gesmolten..... Die lucht! En toen zat er niet eens metaal in maar slechts een beker melk voor dochterlief.
Zo.. Gedroogde tomaatjes drogen nog lekker door in de oven... Vanavond aten we Turkse gehaktballetjes met champignons, maïs en natuurlijk tomaatjes. (Manlief vroeg al.. Of hij einde van de week nog tomaten lust ) Maar de rest gaat morgen in de soep... Eten we zaterdag lekker soepie als lunch. En nou moet ik zeggen dat ik geen ideeeeeee heb hoeveel tomaatjes er in de soep moeten maar hopelijk kan Google me daar mee helpen (En dan zal er wel een flinke bres geslagen zijn in de tomaten zodat we snack-hoeveelheden over hebben)