Bij de Albert Heijn verkopen ze van die verse soeppakketten, daar zit alles wat je nodig hebt in. Heel makkelijk, en de tomatensoep is erg lekker.
Ik neem altijd 1,5 kilo trostomaten, deze ontpitten en ontvellen. Daarna met 1 liter water, 2 a 3 bouillonblokjes opzetten. Soepgroente erbij en 2 blikjes tomatenpuree. En lekker half uurtje laten pruttelen. Daarna zet ik de staafmixer erin en heb ik een gladde soep. Voeg dan nog vermicelli en gehaktballetjes (verse voorgedraaide van de slagerijafdeling) toe. Heerlijke soep met veel groente die je niet ziet Ook handig voor kinderen die die 'groene stukjes' niet lekker vinden
Afgelopen week had ik het zo gemaakt: 1kg tomaat (ontvellen is zo gedaan met in kokend water leggen en in ijswater direct koelen en dan pellen). Deze in stukjes snijden en aan kokend water en (2blokjes )bouilion toevoegen. Lekker laten koken en staafmixer erin. Daarna groenten erin en schep tomatenpuree. Wat peper en zout erbij en een paar drupjes maggi en wat peterselie. Evt wat spaghetti/mie/vermicelli toevoegen. Voor sneller recept kun je ontvelde tomaten in blik gebruiken
Ik doe altijd ong 1 kilo tomaten doormidden. Bestrijken met mengsel olijfolie italiaanse kruiden en knoflook naar smaak. Dit op 100 graden 30 a 40 minuten in de oven. Alles in een pan met water (geen idee hoeveel) met een bouillionblokje of kruidenbuiltje. Handvol basilicum erin. En dan even met de staafmixer erdoor. Je zou nog groenten kunnen toevoegen, maar je hebt natuurlijk al een kilo tomaten gebruikt. Ik maak dit altijd in grote porties en die vries ik dan in delen in en gebruik dit voor alle basis tomatendingen. Lasange, soep, pastasaus e.d. laat hem dan wel op sausdikte.
Ik heb laatst een hele lekkere gezien op tv van Rudolfs bakery, Gehakt rullen 1,5' liter vlees bouillon door doen Dan 1 pak gezeefde tomaten er door En dan een blikje tomaten puree er door om op smaak te brengen En groentes naar keuze natuurlijk Was heel lekker
Uien Prei Wortelen 1 à 2 blikken tomaten in blokjes Water Ik snij de ui, de prei en de wortel in kleine stukjes en laat die 10 minuten stoven (of als ik nog sneller wil zijn zo'n voorgesneden pak soepgroenten). Kruiden met wat peper en 1 of 2 groentenbouillonblokjes. Voldoende water erbij doen. Kwartiertje op 't vuur laten verder pruttelen. Tomaten erbij. Nog effe 5 minuten verder laten pruttelen. Het geheel mixen. Je kan er eventueel nog room onderdoen, maar dan bewaart de soep minder lang. Wat bij kinderen helpt: Gehaktballetjes (koop ik kant en klaar uit de diepvries) . Gewoon na het mixen erbij doen. De hoeveelheden hangen echt af van hoe groot mijn pot is.
Deze is echt superlekker en heel makkelijk. Ik laat alleen de suiker eruit. En ik doe de dubbele hoeveelheid.
Ik maak hem altijd met tomaten uit de oven met olie, kruiden en veel knoflook. Belangrijkste is dat je flink rijpe tomaten neemt. Ik zoek ze altijd uit bij de Turkse supermarkt, zijn veel lekkerder.
Neeeee!! Ik had m'n zinnen gezet op het kantenklaarpakket van de AH (in het kader van 'dan kan er toch niks mis gaan??!'). Maar ik was naar een kleine AH gegaan, waar ze dus geen r**t hadden... Dus ik ga donderdag naar een fatsoenlijke! Ik zal wel een foto plaatsen.
Meestal doe ik ook iets met een kilo tomaten (ontveld), winterpeen, ui, knoflook, een bouillonblokje, evt. bleekselderij en prei, met gehaktballen. Maar je hebt al genoeg recepten, zie ik. Deze heb ik laatst gemaakt, is ook erg lekker: Geroosterde tomatensoep - LeesVoer
Ik zie vele heerlijke recepten, maar 1 ding mis ik. Koriander erdoor. Ik maak nu regelmatig zelf tomatensoep (maar voorlopig niet, valt niet goed met de zwangerschap) en ik heb er is koriander in gedaan. Gewoon gedroogde koriander in een vierkante pot bij de appie. Dat was voor mij HET ingrediënt wat miste al die keren ervoor dat ik deze soep maakte. Uiteraard niet te veel, dat moet je zelf even uitzoeken.