Hoeveel uit de vriezer halen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by LieveMamaTrix, Mar 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Mijn vriend is zaterdag voor het eerst een dagje alleen met onze dochter. Ik heb een klein voorraadje opgebouwd zodat ze heel de dag borstvoeding kan drinken ( ze drinkt goed uit het flesje! ).

Nu wil ik vanavond al wat voeding in de vriezer ontdooien, maar uiteraard niet teveel, want weggooien is zonde.

Laatst had ik haar 125 ml borstvoeding uit een flesje gegeven en was ze na een uurtje weer hongerig en dronk ze nog een flesje borstvoeding van 100 ml. Waar kan ik dan van uitgaan per voeding aan cc's?
    Ze komt over het algemeen om de 3 a 3,5 uur en clustert in de avond om de 2,5 uur ( maar dan ben ik alweer terug ).
    Ik gok dat hij haar 2 a 3 voedingen gaat geven. Maar eventueel meer, want het schatje heeft mij de laatste dagen verkozen tot absolute favoriet en het kan dus zijn dat ze wat vaker verdrietig is en hij wil troosten met het flesje met mijn melk ( zoals ik zelf ook zou doen aan de borst ).

Als ik drie bakjes van 180 ml ( dus 540 ml ) ontdooi... Zou dit dan voldoende zijn? Ze is bekend met kunstvoeding, omdat ik eerder nog geen kolf had en heel sporadisch een keer een klein flesje ( a 60 cc ) met kv gaf. Mocht het allemaal schoon opgaan... dan kan hij daar nog een klein flesje van geven.

Wat denken jullie? Voldoende? Ik kan trouwens bij de ochtendvoeding mijn andere borst ook afkolven... Dan heeft hij zo'n 125 ml vers om als eerste te geven! Dan kan ik wellicht af met 2 diepvries voedingen?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,427
    36,306
    113
    Ik zou niet teveel ontdooien, je vriend kan altijd nog wat extra uit de vriezer halen. Ik zou zorgen dat je twee flesjes van 100-120 klaar hebt staan en de rest zou ik door je vriend laten ontdooien.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,427
    36,306
    113
    O, mijn zoontje is nu 9 maanden en heeft nooit meer dan 450 ml gedronken op een dag kdv, dus 540 lijkt mij heel veel.

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik zou juist zeggen de vers afgekolfde melk als laatste te geven, dan kan je hem altijd nog invriezen als hij niet op komt.

T drinkt op de opvang (hele dag) 3x150ml. Ik geef dan inderdaad als nood altijd kv mee. Maar dat hebben ze nog nooit gebruikt. Dus 3x180 moet meer dan genoeg zijn.

5. LieveMamaTrix

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ok... Duidelijk! En handig die tip om de verse melk als laatste te geven!
    Ik haal er twee kuipjes van 180 uit. Ik denk dat die echt wel schoon opgaan en dan eventueel nog die verse voeding.

Ik noemde die 3 x 180 omdat ze dus laatst in een uur tijd 220 dronk en ze is morgen ook voor het eerst alleen bij papa en op het moment dus erg op mij gefocust... dus misschien moet hij troosten met de borstvoeding? Zou die 2 x 180 + 125 dan voldoende zijn ook? En anders moet hij inderdaad een extra kuipje uit de vriezer halen of 1 klein flesje kv geven op het laatst. Ik ben gelukkig tegen vijf uur weer terug.

Spannend hoor zo'n eerste dag zonder haar :D.

6. LieveMamaTrix

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    En ik zat te denken... Als er een beetje over is kan dat morgenavond ook nog wel uit het flesje gedronken worden, dan kolf ik het af of laat haar dat drinken i.c.m. een borst. Dan hoeft er sowieso niks door het putje gespoeld te worden ;).

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,427
    36,306
    113
    Spannend, maar het komst vast goed joh! Vergeet je niet zelf wel te kolven anders krijg je er vast last van.

8. LieveMamaTrix

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    De kolf staat inderdaad al klaar ;).

Share This Page