ik heb van de week een paar hapjes danoontje va 4 maand aan mijn zoontje gegeven. eigenlijk wilde ik hier mee wachten tot hij wat ouder was, ivm toevoeging van suiker. dus vraag me niet waarom ik het toch geprobeerd heb nu heeft hij sinds een paar dagen wat bultjes op zijn gezicht en ik ben bang dat het daarvan komt. heb niet meer dan een paar hapjes gegeven, wat als hij daar nu allergisch voor is, heb ik m dan nu voor goed gevoelig gemaakt voor dit soort produkten? best bezorgd....
Als het alleen wat pukkeltjes zijn, zou ik me er geen zorgen over maken. Zolang hij geen jeuk heeft, onrustig is, huilerig is, last van diarree/obstipatie en spugen, is het niet heel erg. Pukkeltjes kunnen overal van komen. De enige manier om er achter te komen of het van het danoontje komt, is te wachten tot de pukkeltjes zijn weggetrokken. Als die weg zijn, kun je opnieuw danoontje geven om te kijken of de pukkeltjes terugkomen.
het domme van mij is dat ik diezelfde dag een potje fruit (de helft) uit duitsland heb gegeven, die had mijn moeder meegenomen om te proberen (daar stond op v 4mnd-36mnd) denk je niet dat ik hem dan overgevoelig maak voor koemelk door het weer te geven? hij komt verder wel vrolijk over en is niet meer huilerig dan normaal, ontlasting is ook normaal..
Als hij al overgevoelig is, dan kun je daar niks meer tegen doen. Daar moet hij dan vanzelf over heen groeien. Via het CB gaat de provocatietest (bij koemelkallergie) net zo...tijdje even niet geven ( ongeveer 3 weken totdat alle klachten verdwenen zijn) en dan weer opnieuw geven. Als het slecht zou zijn, dan zou het CB het ook niet zo doen. Je maakt het niet erger door het weer te geven. Als hij verder lekker vrolijk is en geen andere klachten heeft, dan zal het wel meevallen. Lynn heeft ook weer pukkeltjes....door de warmte.
Kindjes hebben vaak pukkeltje/bultjes/vlekjes. Dus mischien komt het wel niet eens van danoontje. Mischien warmte bultjes/vlekjes ?
wou ik ook zeggen kan ook van het weer komen. en heeft die mischien wat op zijn gezicht gekregen, wat geknoeid? dat kan soms ook wat irriteren. maar het gaat wel weer over. en over een aantal wekenkanje het nog eens proberen