Tommee tippee flessen en flesverwarmer!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door belliebel, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hoi allemaal!

Bij Dinand heb ik de eerste 13 weken borstvoeding gegeven. Nu was het sowieso best een lastige periode omdat hij 3 weken in het ziekenhuis heeft gelegen vanwege een hartoperatie en ik het af moest kolven. Eenmaal thuis moest ik af blijven kolven, een schepje melkpoeder erbij doen om het iets te verdikken, flesje opwarmen en het aan hem geven. Nu heb ik bij hem altijd de tommee tippee flessen gebruikt. Deze zijn me echt uitstekend bevallen.

Nu de 2e kleine spruit op komst is ben ik me een beetje aan het oriënteren. Ik weet nog niet of ik borstvoeding wil gaan geven. Natuurlijk is dit het beste voor je kindje (dat weten we allemaal), maar ik slik sinds 4 weken sertraline (anti depressiva). De lichtste dosis is het overigens. Ik mag met deze medicijnen eventueel gewoon borstvoeding geven. Nu weet ik nog niet wat ik ga doen! Borstvoeding of flesvoeding. Dat komt omdat de borstvoedingperiode van Dinand vreselijk heftig en dubbelop was. Ik was 2 uur bezig met het afkolven, flesje maken, flesje warmen (deed ik altijd in een pannetje met water) en uiteindelijk het flesje geven. Ik was 16 uur per dag bezig met afkolven, flesjes maken en geven. Nu twijfel ik er dus best wel over wat voor mij het beste zou zijn. Ik heb sinds september last van erge angstklachten, en uiteindelijk is de knoop dus 4 weken geleden door gehakt om toch aan de anti depressiva te gaan. In die 4 weken tijd ben ik me weer helemaal de oude gaan voelen en kan ik ein-de-lijk genieten van deze zwangerschap. Zo dus ook dingen waar ik helemaal niet over na heb kunnen denken omdat ik mezelf niet goed voelde, en nu dus wel.

Sowieso wil ik weer een tommee tippee fles aanschaffen. Maar heeft iemand enig idee of er nog andere flessenwarmers zijn waar de flessen van tommee tippee inpassen?

2. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    het zijn toch vrij brede flessen? Dan denk ik nlk dat die van avent wel kunnen.

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tommee tippee zijn inderdaad brede flessen. Zal eens kijken bij de prenatal of ze erin kunnen! Thnx!

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    heeft Tommee tippee geen eigen fleswarmer?

Onze zoon was trouwens een flesweigeraar...
    ik heb bij hem echt alle sooren flessen geprobeerd, uiteindelijk uitgekomen bij de difrax s-fles.
    Dus ik zou niet teveel van dezelfde fles kopen voor het gevalk dat ;)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Die van bébéconfort schijnt te kunnen, die van tigex en van philips. Maar dit lees ik op internet, zelf doen we gewoon een bakkie met water.

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

je kunt ook opwarmen in een standaard fles en dan overgieten in de TT, alleen een beetje omslachtig. Hier altijd TT gebruikt maar met flessenwarmers geen ervaring, 1x gebruikt maar mevrouw drink haar melk uit een flesje liever koud (zowel de afgekolfde bv als nu de koemelk die van haar nog steeds in de TT moet, anders hoeft ze geen melk ;))

7. Fransa

Fransa Niet meer actief

Wij hadden Nûby Natural Touch flessen. Zelfde model als de Tommee Tippee. Wij hebben een Tigex flessenwarmer. Geen idee eigenlijk of het merk Tigex in NL te verkrijgen is, maar die zijn dus ook geschikt voor brede flessen.
    Op de verpakking staat vaak ook wel voor welk soort flessen ze geschikt zijn...

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Ben gastouder en bij de mensen waar ik werk gebruiken ze ook TT flessen. Zij hebben een flessenwarmer van Avent. De simpele met 3 standen.
    Officiële Philips Online Shop Nederland
    Je kunt het blauwe ding, waar de je fles inzet, eruit halen. Dit staat ook in de beschrijving dat het kan/mag.
    Vind het alleen wel een nadeel dat je niet heel goed kan zien hoeveel water erin zit. Bedoel dus of het boven de voeding komt zodat alles warm wordt.

Deel Deze Pagina