Hoe gaan we dit nou verder doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JMay, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hi dames..

Ik weet het even niet meer zo..

Op 8 feb werd Novan geboren,de bv liep vanaf het begin super en hij was altijd tevreden.
    Hij dronk tot 3,5 maand tussen de 5 en 7x per dag en sliep de nacht meestal door.
    Wat er daarna veranderd of gebeurd is weten we niet maar nu komt hij ontelbaar vaak.
    Overdag meestal om de 2u, snachts om het uur met een beetje geluk om de 2u.
    En dan hoor ik hem ook echt drinken.

Novan huilt veel, is door niemand te troosten alleen door mijn borsten en dit is erg frustrerend voor mijn man maar ook voor mij.
    Soms is hij heerlijk aan t spelen of aan het geinen met papa maar zodra ik langs loop zet hij het meteen weer op een krijsen.
    Net zolang tot ik hem weeeer aanleg.

Hij word behandeld voor reflux en krijgt omeprazol 2x daags 2ml
    Maar of het echt werkt allemaal geen idee.

Wat ik wel weet is dat dit onwijs zwaar is,frustrerend is..
    Mensen zeggen: ja je moet blijven aanleggen, het is niet alleen maar drinken ook troost.
    Dat zal best allemaal maar op deze manier is dat toch niet meer normaal?

Andere zeggen: Je moet dit doorbreken.
    Dat heb ik nog niet geprobeerd want zou niet weten hoe.

2. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Dat klinkt wel heftig zeg, vervelend!
    Misschien heb je na 2 uur nog niet genoeg voor een echte volledige voeding. En daardoor dus weer snel honger/dorst. Dat zou je dus idd kunnen proberen te doorbreken door, hoe moeilijk ook, een paar keer achter elkaar minimaal 3 uur tussen voedingen te laten zitten.
    Kolf je ook wel eens wat je dan met de fles geeft? Anders zou je dat nog kunnen proberen. Kijken of de fles (door papa gegeven) ook troost biedt. Dan kun je het in ieder geval wat meer samen doen, ipv dat jij altijd 'de klos' bent.
    Succes!!

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Misschien wil hij jou productie wel ophogen?! Mijn dochter had dit ook rond die leeftijd. Je weet zeker dat hij geen pijn oid heeft? Aanleggen is toch echt wel DE remedie hoor...hij heeft je blijkbaar nu gewoon keihard nodig. Je hoeft echt niet een minimaal aantal uur te wachten totdat je weer voeding hebt...je hebt n.m. ALTIJD voeding...
    Ik denk dat je het moet accepteren dat je nu even steeds "de klos" bent...zo voel ik het nu ook nog weleens (dl is 9.5 maand en drinkt nog elke drie uur, soms vaker)
    Tsja, het zij dan zo...

Succes!

4. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Sorry, maar "nu even de klos" vind ik niet normaal, als dit al 1,5 maand zo is. Als het is om de productie op te schroeven is 1,5 maand wel erg lang, niet?

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik vind dat ook erg lang.
    Begin van de 4 maanden dacht ik nog,oh dit is die sprong waar iedereen het over heeft,na een paar weken dacht ik oh nee dit is die borstvoedings dip waar iedereen het over heeft.
    Tandjes? Buikpijn? We proberen elke keer een rede te verzinnen waarom het nu zo gaat.

Wat jij zegt jaatje zou ik nog kunnen proberen.
    Gewoon een hele dag kolven en de fles geven om zo te kijken of het beter gaat.
    Als dat niet werkt wil ik inderdaad,hoe naar het misschien zal wezen de cirkel doorbreken door het te gaan rekken..

Aanleggen aanleggen en nog eens aanleggen heb ik nu ruim 1,5 maand gedaan en lijkt alleen averechts te werken.
    De Lk kon me ook niet direct vertellen wat de beste optie is.
    De dip in zijn groei een paar weken terug wees toch op de borstvoedingsdip maar inmiddels heeft hij dat goed ingehaald want hij is alweer bijna 7 kg

6. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    #6 baby001, 1 aug 2015
    Laatst bewerkt: 1 aug 2015
    Ik probeer mee te denken.. en geloof er heilig in dat een baby er een reden voor heeft dat hij dit wil. Maargoed...ik ben ook iemand van 'op verzoek' voeden zonder rekken oid en niet iedereen houdt daarvan. Ook prima btw... Ik heb aan het begin gerekt en gedaan en dat werkte averechts bij ons. Maar buiten dat... ik kon niet teruglezen dat het al 1.5 mnd bezig was

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    #7 baby001, 1 aug 2015
    Laatst bewerkt: 1 aug 2015
    Als hij reflux heeft kan hij daar ook pijn van hebben en dus troost zoeken aan de borst (mijn dochter heeft ook verborgen reflux en aan het begin heel veel pijn gehad) en dan kan ik me voorstellen..hoe meer voeding...hoe meer spugen (of oprispingen) hoe meer irritatie(dus pijn) en hoe vaker hij weer troost zoekt bij jou. Dan is de cirkel compleet... hoe doorbreken?? Drammen bij de KA voor de goede medicatie! Waar je wel het gevoel hebt dat werkt! Dat is bij ons de oplossing geweest

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Vervelend dat 't zo moeizaam gaat, joh.

Advies is ook lastig, want ja.. ik denk dat er idd twee meningen zijn....
    Rekken en doorbreken of toegeven...

Ik denk dat 't belangrijk is dat jullie een manier vinden, die bij jullie past.

Ik kan zoveel vinden, maar jij bent (of jullie zijn) degene die 't moet doen...

Persoonlijk ben ik van mening dat een zo klein kindje idd mamahonger, mamamelkhonger etc. heeft.
    En met periodes idd nog meer intensief dan anders.
    Kan ook met een sprongetje, tandjes, productie etc. te maken hebben.

Mijn peuter heeft tot ongeveer 20 mnd écht bijna elke anderhalf uur om voeding gevraagd (en de eerste 8 mnd van haar leven nog wel veel vaker). En ja dat was best even een pittige tijd.
    Hier was overigens ook sprake van reflux.
    En dan kun je idd een vicieuze cirkel krijgen.
    Voor ons werkte het heel goed om de baby op verzoek te voeden (en de porties wel klein te houden) en direct na de voeding voor min. een half uur in de draagdoek rechtop te houden.
    Maar dat neemt niet weg dat ik de eerste 20 mnd van haar leven écht heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel gevoed heb.
    En ja, daar baalde ik best wel eens van. Maar goed, wij (en vooral ik) hebben er dus bewust voor gekozen om het zo te doen, dit past bij ons en onze manier van omgaan met ons kindje.

Dat neemt niet weg, dat ik vurig aan 't duimen ben dat bib geen reflux heeft:D

Sterkte joh...

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zijn er ook andere klachten zoals exeem of iets anders?Komt er koemelkallergie voor in de familie?

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee geen andere klachten zoals exeem.

Mijn gevoel zeggen ook steeds twee dingen want vind laten huilen of rekken echt niets maar om de hele dag om t uur of twee uur te voeden en dnachts ook zovaak is ook niet echt wat ik wil zeker niet omdat ik ook nog een flinke peuterpuber heb rondlopen.

Als ik dit had gehad met 1 kindje had ik er misschien inderdaad gewoon aan toe gegeven maar met twee is dit gewoon lastiger.

Sinds gisteren ben ik begonnen met kolven (ik heb daar z'n hekel aan haha) en dat lijkt te werken.
    Hij krijgt om de 3u 100cc zonder dat ik hoef te rekken ofzo dus dat pakt hij goed om.
    Gisteravond rond 12u heeft hij ook 100cc gehad
    Vannacht kwam hij maar 1x om 5u.

Ik voel me dus weer helemaal uitgeslapen haha en snachts bied ik wel gewoon de borst aan want ik ben te lui om m'n bed helemaal uit te gaan om een fles te maken.

Vandaag proberen we dit weer om 5u heeft hij dan de borst gehad en rond 7u een klein slokje toen sliep hij meteen verder tot 10:30
    Om 11u weer een fles 100cc.

Woensdag gaan we ook nog naar een osteopaat toe dus ben benieuwd wat hij zegt.

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hou in gedachten dat het voor jou averechts werkt. Niet voor je kindje. Hij doet dit niet om jou te plagen, maar puur omdat hij de bwhoefte voelt. Als je denkt dat hier geen sprake is van clusteren of een sprongetje, moet je verder gaan kijken naar de oorzaak.

Ik weet wel dat sommige sprongetjes vrij lang kunnen duren en dat ze bijna over zijn op het moment dat je er doorheen begint te zittten.
    Ik heb altijd de knop omgezet, gestopt met me te verzetten en ben er in meegegaan. En dan was t vaak zo over.

12. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Mijn zoontje heeft ook reflux en wou ook zo vaak drinken. Dan zaten we in een cirkel van vaker drinken vaker spugen meer pijn meer willen drinken ter verzachting.
    zn medicatie is opgehoogt en ik zorgde dat ik hem 3 uur met dezelfde borst voede. Na 3 uur de andere. Zodat er niet zoveel meer uit kwam zodat hij steeds ging spugen. Na een paar dagen kwam er alweer een ritme met zo'n 3 a 4 uur tussen de voedingen.

Deel Deze Pagina