Hoi allemaal, Mijn eerste kindje was een winterkindje. Nu ben ik in juli uitgerekend en ben erg benieuwd waar ik goed aan doe qua kleertjes, dekentjes, slaapzakken enzovoort... Wie heeft er al een zomerkindje en kan tips geven over de aanschaf van de uitzet? Groetjes Zonnetje
Ik heb een augustus kindje maar het was toen al best fris. Mijn tip is vooral koop niet teveel zomerkleding
Ik heb een juli kindje (dit jaar)! Ik had eigenlijk allemaal lange mouwtjes gekocht, maar heb er later ook nog wat korte mouwtjes bij gekocht! Verder allemaal katoenen pakjes, niet van die velourse pakjes (gauw te warm)... Wat wil je nog meer weten?
Slaapzakjes heb ik niet gebruikt, gewoon een katoenen pakje aan onder een enkel (later dubbel) dekentje! Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor zomer het wordt! Mijn zoontje werd geboren met 34 gr!
Bij de eerste was ik steeds bang dat ze het te koud zou krijgen, nu denk ik steeds wordt het niet te warm voor de beeb hahaha In de wieg wel een dekentje of alleen een lakentje? En wel Of geen (dunne) omslagdoeken etc... Vind het nog zo moeilijk in te schatten!
Nou, als jij mij tips komt geven in mijn topic over slaapspul voor een maart - kindje, krijg jij van mij tips voor een zomerkindje. :-D Ik heb toen gewoon een lakentje en dekentje gekocht, want dat gaat prima lang mee. Alleen was het bij de komst van mijn dochter 30 graden, dus heeft ze geslapen in een romper onder het lakentje. Slaapzakken gebruikte ik pas toen ze maat 68 kreeg volgens mij, toen begon het koud te worden. Die is ook zo bijgekocht als het koud is/wordt, toch? Ik had allerlei rompers, maar heb toch de meeste met korte mouw gebruikt. Als het wat kouder is doe je een zomerkindje een vestje aan.
Hier 2 kindjes van juli Wiegje had ik een lakentje en dekentje. Ledikant Koeka wafel dubbel deken en laken Extreem warm lagen ze alle 2 onder laken Kleren ik zou geen zomer kleren kopen althans niet te veel Koop leuke rompers heb je meer aan want als het echt warm is doe je truitjes uit of alles uit en ligt de baby lekker in de romper
Hier 2 zomerkindjes en een winterkindje, en het derde zomer kindje komt er aan Eerste zomerkindje is van eind augustus, zij is geboren toen het 30 graden was maar lag na haar geboorte nog 3 weekjes in het zh. Ik had hier voor t slapen gewoon een deken en een lakentje, en qua kleertjes niet al te veel zomer spul. Onze jongste is in juli geboren, ook 3 weken in het zh gelegen, maar ook voor hem had ik een gewone deken en lakentje, voordeel bij hem was wel dat zijn slaapkamer altijd een stabiele temp heeft. Hij heeft n enkele keer in een rompertje geslapen met lange mouwtjes, onder zijn dekentje. Mijn kindjes hebben nooit alleen onder een lakentje gelegen. Qua kleertjes zou ik inderdaad niet al te veel zomer spul kopen, want wss hebben ze het dan toch nog niet zo veel aan. Mocht het idd wel erg warm worden is zoals hierboven ook al genoemd is een leuke romper genoeg