wij lezen niet voor!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boxertjes, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    gek eigenlijk, ik bedacht me net dat wij onze dreumes van net 1 helemaal niet voorlezen zo voor het naar bed gaan ofzo.
    we hebben een vast ritme van omkleden, flesje , tandenpoetsen en naar bed en daar zit voorlezen niet tussen.

is dit raar?

voorlezen boven op haar kamer gaat niet zo goed want we hebben geen plek om te gaan zitten.\
    hoe doen jullie dit?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

uhm beneden op de bank? gewoon als dag besteding ofzo?

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij ook niet hoor voor het slapen gaan. Rond slaaptijd is mijn dochter zo moe, dat ze gewoon in slaap valt nog voor ik een boek gepakt heb.. dus nu lezen we overdag een verhaaltje.. ze komt regelmatig zelf met een boek aan :)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze nog geen geduld voor voorlezen. Wel kijken we een plaatjes boek en wijst ze alles aan en leren we haar steeds wat nieuws. Zelf pakt ze soms een boek en bladert ze er doorheen.
    Maar ik denk dat het hier vanzelf wel komt.
    Overigens liggen wij hier s avonds altijd even ons op bed voor ze in haar eigen bedje gaat. Even lekker knuffelen, boekje doorbladeren, etc.

5. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hier ook (nog) niet
    we hebben wel de boeken maar het zit niet in het avond ritueel en we hebben het wel geprobeerd maar ze gaat dan alleen heel hard lopen schreeuwen en vooral niet slapen

ik lees liever voor als ze een beetje moe is en middags dan lekker bij mij op de bank zit
    en dan knuffelen en voorlezen

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik lees al voor vanaf 4 maanden ofzo....in het bedritueel doe ik het als ze helemaal klaar is, dus met slaapzak en al, mag ze zelf een boekje uitzoeken en die lezen we dan (staat een stoel in de slaapkamer) en daarna gaat het licht uit en gaat ze naar bed.

Maar ook overdag lezen we vaak samen, er staat in de woonkamer een doos vol met haar boeken en daar komt ze regelmatig mee aan lopen. Of ze gaat, zoals nu, zelf ´lezen´, echt superschattig.

Denk dat het ook wel uitmaakt waar de interesses van je kindje liggen, mijn dochter heeft echt een tijdlang gehad dat ze alleen maar boekjes wilde lezen (ook niet altijd handig) dus dan ga je automatisch ook veel voorlezen. Maar ik vind het ook wel belangrijk, je merkt dat ze er veel van leren.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier is het voorlezen ook pas een echt stukje van het avondritueel geworden toen Finn 2 jaar werd ongeveer. Daarvoor wel af en toe voorlezen, maar niet op een vast moment.
    Inmiddels wel elke avond, komen er ook niet meer onderuit:)

8. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    wij lezen voor bij ons op bed en zorgen dat we zoveel mogelijk samen aanwezig zijn T heeft dan niet zo heel veel interesse voor het boek (wel voor de plaatjes) maar vind het heerlijk om aandacht van ons beiden te krijgen dus word het een soort van knuffelsessie met verhaal :)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier gewoon overdag. Niet voor het slapen gaan. Dat vind ik niet handig.

10. Dana

Dana Niet meer actief

Wij lezen sinds een half jaartje pas voor als ze naar bed gaat simpelweg omdat onze dochter er nu pas echt een beleving bij heeft. Ze was toen ook 2 en een half.

Toen ze kleiner was had voorlezen in bed echt geen zin, hebben we wel geprobeerd maar ze kletste er doorheen en scheurde alles kapot als je niet snel genoeg was, daarnaast bleef ze langer wakker als wij bleven hangen in haar kamertje om voor te lezen, nu begrijpt ze pas het verschil en wat het is.

11. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij lezen vlak voor het slapen gaan aan allebei op hun kamer een verhaaltje voor. Ze hebben dan al hun pyjamaatjes aan en hun tandjes gepoetst. Als het verhaaltje afgelopen is kunnen ze dan zo hun bed in. Bij onze dochter doen we dit al zo vanaf dat ze een paar maanden is en bij onze zoon zijn we hiermee begonnen toen hij ongeveer 1,5 was. Daarvoor had hij het geduld niet om rustig een verhaaltje te lezen.

Verder lezen we overdag regelmatig voor of als wij geen tijd (of zin hebben) "leest" de oudste een boekje voor aan de jongste.

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij zijn het rond de 8 mnd geloof ik gaan inplannen in het avond ritueel.
    Beneden op de bank flesje, dan boven schone luier, tanden poetsen op ons bed voorlezen en naar bed.
    Hij vindt het echt héél leuk en vooral 's avonds als hij moe is, met speen, kan hij er heerlijk voor gaan liggen. Als hij 's ochtends bij ons in bed komt hangt hij gelijk over papa heen naar het nachtkastjes, daar liggen zijn boekjes....

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.313
    113
    Gelderland
    Hier gewoon op de dag af en toe een boekje maar niet als avondritueel want dat vind ik niet handig.

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    met daniel zijn we er net pas mee begonnen, had er nooit het geduld voor

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij doen het ook nog niet hoor, hier is het "ritueel" s avonds na het eten pyjama aan, dan nog even spelen, flesje bij papa of mama en nog even kroelen, dan handjes wassen, tanden poetsen en naar bed..
    Voorlopig laat ik het zo, voorlezen wil ik wel gaan doen, maar waarschijnlijk op een ander tijdstip en niet perse bij het naar bed gaan...

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier sinds een maand of 6 voor het slapen gaan even naast het ledikant gaan zitten een Jip en Janneke verhaaltje voorlezen. Nu meer prentenboeken, maar we mogen het nooit overslaan, mevrouw vraagt zelfs bij haar middagslaapje of we een "haaltje gaan lesen" :D

Moet wel zeggen dat ik, als juf, naast dat ik het voorlezen heel gezellig en leuk vind ik het ook echt heel belangrijk vind voor de taalontwikkeling...

17. fafje

fafje Niet meer actief

hier is het nog steeds niet van gekomen, aangezien mijn zoontje alleen maar van plaatsjes boekjes houdt..en savonds na tandenpoetsen en pyjama enz bij zn knuffel wilt liggen en dan mag ik weg :D..

overdag lezen we wel elke dag een boekje...vaak idd bijv na het eten en voor het tandenpoetsenritueel...ff rustig worden zegmaar

maar dat ie rustig gaat liggen, is er niet bij...hij leest heel actief mee ...maar ik verwachtd at het wel later komt..

18. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    De een leest wel voor, de ander niet. Als jij dat niet doet, is dat niet raar hoor;) wij begonnen voor te lezen toen ons meisje een maand of 10 was. Wel hele korte verhaaltjes (nog steeds, ze is nu 21 maanden) omdat ze niet lang de aandacht kunnen vasthouden, helemaal niet als ze moe zijn. Wij lezen vaak voor uit een boek met 365 korte verhaaltjes òf een klein versje. Nu mag ze kiezen.
    Wij hebben wel een stoel op haar kamertje staan, maar eerlijk gezegd gebruiken we die nooit! haha... Wij gaan altijd gezellig bij haar op de grond zitten en zij ligt dan al heerlijk in haar bedje en kijkt door de spijltjes naar de plaatjes en friemelt ondertussen aan haar knuffeltje. Je ziet de oogjes dan al alle kanten oprollen:)

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wij lezen altijd voor als ze naar bed gaat. Dus naar boven, tandjes poetsen, pyjama aan en lekker in bed leggen. Dan een kort verhaaltje voorlezen en dan is het tijd om te gaan slapen. We doen dit sinds een maandje of zo.
    We hebben zo'n boek met 365 verhaaltjes. Zijn echt maar stukjes van 10 zinnen of zo, maar het hoeft natuurlijk ook geen heel verhaal te zijn. Ik heb het idee dat ze het wel fijn vindt. Het hoort nu ook echt bij het ritueel, net als tanden poetsen.

Of iemand voorleest of niet is gewoon persoonlijk. Als je perse vindt dat je voor moet lezen, kun je het misschien op een ander moment op de dag doen? Of beneden voor het naar bed gaan?

20. fafje

fafje Niet meer actief

ik zing trouwens wel altijd een paar liedjes, dat vind ie ehct heerlijk..ligt ie helemaal te chillen in mn armen..

Deel Deze Pagina