Beste iedereen, Ik heb een vraagje. Kyara heeft vanaf de 6 maanden tot nu olverit toetjes gekregen of die van nestle. Nu is ze bijna 9 maanden en wil ik overgaan tot een gewoon toetje zeg maar. Heb de danoontjes van de aldi geprobeert (kwark) en vroeg me af of ze die mag hebben omdat er melk in zit? Weet iemand dit. Wat mag ze voor toetjes hebben bij 9 maanden. Groetjes Karin
in de toetjes van olvarit en nestle zit ook melk je kunt ook yoghurt proberen, of danoontje of een tjakka toetje. ik denk dat de toetjes van de aldi ongeveer hetzelfde zijn.
Ik denk niet dat het mag, maar ik geef gjalt ook wel eens zo'n toetje van de aldi, zo'n kwarkje... vind hij erg lekker. maar er zit idd suiker en gewone melk in. Ook geef ik hem wel een halfvolle zure yoghurt, dat vind hij ook lekker, zit geen suiker is maar wel weer gewone melk.
Ik pas vooral nog erg op met suiker. Danoontje heeft 1 variant waar geen suiker in zit. 'Alleen zoetheid uit fruit' of zoiets staat er op. En verder hebben al die toetjes suiker als ingrediënt. Dat er melk in zit is met 9 maanden niet meer zo erg volgens mij, dat zit in die van Nestle inderdaad volgens mij ook. Maar ik geef meestal gewoon wat yoghurt, met eventueel een scheutje diksap. Net zo makkelijk, gezonder en goedkoper. En dan af en toe eens een danoontje.
De gewone melk maakt niets uit hoor. Het heeft iets te maken met de zuren, waardoor dit geen kwaad kan. Fae krijgt hier sinds 2 weken gewone kwark (is makkelijker te scheppen dan de dunne yoghurt) met een scheutje diksap . Kwark is ook iets zachter van smaak heb ik het idee.
Wij gaven in het begin ook danootjes-eerste-stap. Dat is op basis van opvolgmelk ipv gewone melk. En gewoon yoghurt of kwark. En dan soms met, en soms zonder diksap/geprakt fruit.
Wij gaven vooral biogarde yoghurt, dat is aardig zacht van smaak of kwark, zonder smaakjes of suiker erdoor.