Maximale tijd tussen twee voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mariska1978, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Mijn dochter Jasmine is 6 weken oud en weegt net iets boven de 4 kilo. Zij krijgt op het moment 6 flessen van 120+4.
    Nu is zij de ene keer na 3 uur wakker voor de volgende voeding, maar soms slaapt ze ook na 4 uur nog. Omdat ik niet zeker ben hoeveel tijd er maximaal tussen mag zitten, heb ik haar nu altijd na 4,5 uur wakker gemaakt, omdat ik anders bang ben dat ze een lage bloedsuiker krijgt.
    Weet iemand van jullie hoeveel tijd er maximaal tussen twee voedingen mag zitten.

"s nachts maak ik haar trouwens niet wakker hoor voor een voeding. Dan laat ik haar wel lekker slapen.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Doorsnee is het advies:
    Overdag max 4 uur, ivm het dag-nacht ritme. Als ze overdag grotere gaten laat, moet ze die voeding 's nachts in gaan halen.

's nachts is de tijd tussen de flessen gelijk aan het gewicht in ponden. Dus in jou geval 8 pond=8 uur..

Maar voor beide regeltjes zijn genoeg uitzonderingen. Zoals bij jou kindje, als het de ene keer om de 3,5 uur komt, en later op de dag na 4,5 uur. Dan krijgt ze evenveel binnen als een kindje dat steeds 4 uur ertussenlaat. Dus ik zou me er dan niet zo druk om maken. Mits het niet veel meer wordt dat 4,5 uur..

En andere kindjes slapen 's nachts goed en diep, en kunnen dus lekker doorslapen. Zolang ze 's ochtends maar goed wakker worden. Dus echt hongerige zijn, evt brullen. Maar niet slap en suf..

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    inderdaad, max 4uur zoals net werd gezegt. snachts slaapt onze man gewoon lekker door en zit er soms 5uur tussen. snachts is het niet erg, dan laat ik hem lekker slapen, maar overdag maak ik hem met 3.5uur wakker als hij zichzelf niet komt melden.
    over voeding gesproken, tis nu 3.5uur geleden dat hij fles heeft gehad, ik ga onze man even wakker maken :D

succes

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hielden overdag 4 uur aan en 's nachts? Lekker laten slapen als er overdag voldoen de ingaat! Mijn zoontje sliep met 6,5 week van 23:00 tot 8:00 (en dan moesten we hem wakker maken). Wel was het toen al een grote knul

Deel Deze Pagina