voeden op verzoek

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door makey, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik geef bv op verzoek dit kan betekenen dat ze soms maar 4 keer komt en soms 6 keer en wil gaan afbouwen en dus de fles gaan geven.
    Hoe doen julie dat en hoeveel mogen ze max hebben is dat nog steeds 1liter? ze krijgt nutramigen vanwege een behoorlijke koemelkallergie.
    Ze kent de voeding al wel gelukkig want het is heel smerig.
    Maar als ik haar dus een flesje geef zo af en toe dan drinkt ze maar max 130 en ze weekt nu zoiets van 7.3 kilo:D zal dit gewoon wennen zijn en gaat ze vanzelf meer drinken?

Iemasn zei tegen mij dat ze dat deed zo weinig drinken uit de fles omdat ze drinkt wat ze nodig heeft en ws al genoeg bv had gehad die dat ze dan niet meer drinkt dan die 130.

Maar hoe gaat dat bij julie voeden op verzoek en maak je ook weleens een klein flesje tussendoor omdat ze dan trek heeft(zal met name gaan als je baby ook een tijdje bv heeft gehad denk ik) want ons meisje clustert regelmatig meestal einde van de dag of savonds

ik ben benieuwd hoe julie dat doen

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij voeden op verzoek drinkt een kind wat het nodig heeft en meldt zich dan als het opnieuw nodig heeft. 130cc is voor kunstvoeding misschien niet veel, maar voor een kind dat gewoon borst gewend is en dat op verzoek drinkt kan het normaal zijn.
    Mijn dochter wilde nooit meer dan 90-100cc per keer uit een fles drinken.

Is het echt nodig om af te bouwen?

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ja nodig nee als ik eerlijk ben is het niet nodig,alleen ik ben zoals je misschien weet op dieet ivm koemelkallergie en vind t soms zo lastig vooral als we uit eten gaan en zoals nu op vakantie.

Ik belde de chinees van de week om te vragen of hun km vrij eten hebben nou nee dat wist ze niet ze wist niet waar het van gemaakt was dan denk ik wha dat moet je toch weten en dan kan ik dus nauwelijks iets eten omdat ik dr geen pijn wil bezorgen.daar baal ik dan wel van.

Dus het maakt voor mij ook niet of ik half bv en half fles geef want op dieet moet ik even goed.
    Ik weet dat jij ook het dieet hebt gevolgt maar vind t soms zo lastig en wil graag weer bepaalde dingen eten als lasagna of kip tandoori etc ik ben dr zo gek op.

ik moet zeggen ik begon met de bv met het idee ik zie hoelang ik t ga volhouden maar toen wist ik niet dat ik op dieet moest dat doe ik nu bijna 3maanden.
    heb niet zoiets van ik moet t 6mnd volhouden.
    ik ga als ze 5.5 maand is weer werken en ik weet niet wat voor rooster ik ga krijgen(nieuwe baan) dus ik weet niet of t tedoen is want kolven lukt niet alleen om bijv de druk eraf te krijgen of als ik een voeding over heb geslagen dat ze een fles heeft gehad omdat ik er niet was.

t hoort bijna thuis in het bv topic haha maar ik wil toch graag horen van meiden die op verzoek fles voeding geven

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Meid als jij je dieet niet meer ziet zitten dan is het tijd om af te bouwen! Ik denk dat je uk vanzelf een nieuw ritme krijgt als je voedingen vervangt door flesvoeding. Even aanklungelen misschien de eerste tijd maar voor je het weet zijn jullie beide gewend.
    Veel succes!

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Yups. Gewoon aanbieden en kijken hoeveel ze drinkt. Lekker op verzoek blijven geven hoor! Soms zal je beeb wat laten staan en soms merk je dat ze nog niet genoeg heeft. Ik zou met flesjes van 150cc beginnen en het gewoon aanpassen op haar behoefte. Als ze nu gemiddeld 5 keer drinkt, denk ik dat ze binnenkort wel op 5 x 180+6 zal zitten. 1 liter is idd nog steeds de max.

Die van ons dronk BV op verzoek, maar kwam op vrij regelmatige tijden. Daarna FV op verzoek.

Het clusteren is waarschijnlijk voorbij zodra je FV gaat geven, maar dat weet ik niet zeker. Moet je ook maar aankijken.

Ik heb ook gehoord van babies die overdag een (afgekolfd) flesje kregen en 's ochtends en 's avonds de borst en dat die weigerden veel te drinken uit de fles en dat 's avonds aan de borst weer inhaalden. Dus wat die ene iemand tegen jou zei, kan heel goed.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben een flesvoedingsmama, dus weet niet alles van borstvoeding en zeker niet in combimatie met een koemelkvrijdieet wat jij volgt. Maar kun je niet kolven, zodat je een vooraad hebt voor als je een keer iets eet wat niet in een koemelkvrijdieet past? Of duurt het te lang voordat het uit jouw lichaam is? Want borstvoeding lijkt me het beste als ze zo`n last heeft van koemelkallergie.

Ik heb wel altijd flesvoeding op verzoek gegeven. Mijn kinderen dronken ook niet elke voeding evenveel, vooral dochter dronk erg wisselend. Genoeg poep en plasluiers, blij kindje dat goed groeit, dat is het belangrijkst.

Deel Deze Pagina