Bugaboo zonnekap

Discussion in 'De babyuitzet' started by Fleur81, Jan 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur81

Fleur81 Actief lid

May 2, 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    ik heb vandaag een tweedehands bugaboo gekocht. Nu merk ik thuis pas dat de zonnekap niet goed rechtop blijft, hij zakt met een klein tikje alweer een stukje in. Wie weet of ik hier zelf iets aan kan doen, of waar ik deze zonnekap kan bestellen? Ik wil namelijk wel dezelfde als ik nu heb, zwart met een creme binnenkant, aangezien de hele set in deze kleurstelling is.

Alvast bedankt!

Liefs,
    Fleur

2. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Waarscheinlijk is het tandwiel aan de onderkant van de kap een beetje lam??? Als je de kap naar voor of achter doet dan moet je steeds een soort van klikjes voelen is dit niet het geval dan kun je via een babywinkel nieuwe kapklemmen bestellen.

3. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ja, daar heb ik ook wel even een vraagje over...

JEWE: Jij werkt in een babyzaak, of niet? Hopelijk kun je mij helpen.
    Wij hebben een nieuwe bugaboo. Klemmen zijn dus absoluut niet lam. Maar... Toch krijg ik die kap niet mooi (strak).
    Vraag me af of ik die klemmen misschien niet goed heb zitten?

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Het kan zijn dat de klemmen verkeerd om zitten, waardoor het tandwiel niet uitkomt en een beetje open blijft staan. De klem om het frame daar zit een haakje op en die moet met het puntje naar boven wijzen. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. (klemmen zijn aan beide kanten te gebruiken trouwens)

5. daydreamer

Bedankt! Ga er zo even naar kijken...
    Klemmen kunnen dus wel aan beide kanten, okee.. Dan zit daar de fout niet.
    Heb het idee dat de ene kant wel goed zit, aan andere kant zitten die 2 ´dingen´ waar je de baleinen in moet steken niet gelijk, volgens mij. Hebben we toen al eens mee gestoeid..
    Máár ik kijk straks even!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat had ik dus ook met onze nieuwe bugaboo. Bleek dat ik 1 van die klemmen niet goed had doorgeduwd in 1 van die 2 dingen. (heb ook geen idee hoe je die dingen noemt :D)

7. daydreamer

Okee, ben ik dus niet de enige! Haha!
    Die 2 dingen (ja, hoe noem je ze??) gaan bij mij aan die ene kant óf gekruist, óf te ver uit elkaar.
    Krijg ze niet mooi gelijk, evenwijdig zoals de 'goede kant'.

8. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Draai ze eens om die klemmen. Dus de goede naar de andere kant en dan de insteek voor de balleinen de goede kant uit trekken dat ze allebei wel goed uitkomen.

9. daydreamer

Ga ik even proberen straks! Thnx!

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Mag ik dan ook wat vragen Jewel. kan je op een buggaboo frog onderstel ook een camelon buggie doen

11. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Ja dat kan gewoon daar is niets aan veranderd.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Oke. want ik vindt de stof van mijne niet mooi meer. dus zou gewoon een ander kunnen kopen en dan cameleon kleuren :>

13. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Ja dat kan is wel vrij prijzig. Want een aanvullende bekleding is al 109.95 en dan krijg je de wandelwageninzet er nog bij en die moet je speciaal bestellen omdat je normaal gesproken een bugaboo compleet koopt. Dus losse onderdelen zijn meestal wat prijziger.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

en waarschijnlijk moet je dan ook een andere ring waar je de bekleding op moet zetten. Ik heb gehoord dat de ring van d efrog kleiner is dan de cameleon.

15. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Bedoel je het frame waar de bekleding op zit? dat zou kunnen maar volgens mij is die niet veranderd. De aanvullende bekleding van de cam. kan gewoon op een oud model gezet worden en die maten zijn gelijk, dus dan moet het frame bijna wel dezelfde maat zijn anders moet dat ook niet passen.

Zal het morgen eens navragen bij de fabrikant, moet ze toch nog bellen.

16. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Nog even over die zakkende kap. Wij hadden er ook last van. Volgens mij man staat er wel links en rechts op die dingen (l en r). Want toen we ze hadden omgewisseld was het wel goed.

succes!

17. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Nog even terug komend op de bekleding van de cameleon op de Frog. Bij de fabrikant zeggen ze dat dat kan, dat er aan het frame niets is veranderd.

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Oke super. ben al een beetje op mp aan het kijken

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De aanvullende bekleding kan er inderdada wel op maar de gewone bekleding niet. Ik moet ook zeggen dat de aanvullende bekleding op 1 of andere maniet niet echt mooi zit. Wij hadden voor ons 2e kindj een frog denim en toen vertelde ze mij dat het frame van de frog iets kleiner was dan de cameleon. Ik wilde er graag ene roze aanvullende set bij en dat paste wel maar zat lang zo mooi niet als bij de cameleon die wij voo rons derde kindje hebben gekocht.

20. daydreamer

JEWE: Nou, ik krijg die kap toch echt niet goed. Volgens mij..
    Kap zit in ieder geval niet mooi.
    Er klópt gewoon iets niet... Maar wat?!
    De baleinen blijven niet goed in de klemmen. Als ik de kap bv. naar beneden doe...
    Misschien moet ik maar even naar de Prenatal gaan, ofzo.
    Ik heb de wagen daar niet gekocht, maar bij Babypark.. Alleen, die zit hier niet in de buurt.

Share This Page