Geboorteversiering

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wennepen, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wat hebben (of hadden) jullie als geboorteversiering in en om het huis?
    Hebben jullie er ook een foto van?

Misschien kan ik zo wat ideeën opdoen.

2. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Wij hadden buiten een ooievaar en een spandoek
    Binnen slingers met hoera een jongen en een grote bos blauwe bloemen op de tafel. En natuurlijk heel veel kaartjes aan een slinger.

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wij hebben ballonnen slingers. Opblaasbare letters voor op het raam een soort van hulde bord voor het raam.
    Een grote vlag voor buiten en een ooievaar.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    binnen hadden wij slingers met hoera een meisje en half buiten half binnen zo een ooievaar die dwars door het raam kwam.
    en ik had zelf de naam gemaakt, aan de uit einde had ik een nijntje gemaakt en toen letters getekend en geknipt en dat met splitpennen aan elkaar gemaakt, ik heb wel 2 namen gemaakt omdat we het geslacht niet wisten.

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Wij wilde een vliegende ooievaar aan het huis (in de vlaggenhouder) maar we hadden zelf geen tijd om deze te maken.

Hier de link van de ooievaar :
    Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.plans.nl/data/articles/images/b_569.jpg

Daarna zijn we op zoek gegaan naar iets anders en dat hebben we gevonden.

We hebben binnen voor het raam een waslijntje laten maken met houten kledingstukken.

Ik heb een foto voor je maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen.

(Wie kan me vertellen hoe ik hier een foto kan plaatsen)

6. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Blauw met witte ballonnen in de boom en bij de voordeur en voor het raam een slinger met Hoera een jongen!

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Heb voor een vriendin een 'babyband' gemaakt...Een band waarop plakfolie ooievaartjes zitten met een tekstje in het midden... Je hebt zo uiteindelijk een hele rij ooievaartjes op je raam en kan er evt. een tekstje inzetten van New Born ofzoiets...Over de hele breedte van het raam en een cm of 8 hoog. We zijn iets meer van de subtiele aankondiging... Ik ga hem voor mezelf ook weer maken dus als je interesse hebt kan je me pb-en. Want er passen er meer op de breedte van een vel plak folie en zo scheelt het toch weer in de kosten.... Als je geïnteresseerd bent kan ik wel een fotootje sturen.

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik ben zelf nogal heel graag creatief bezig dus ik denk dat ik zelf met hout en een figuurzaag aan de gang ga voor een bord voor in de tuin..
    wat ik ga maken weet ik nog niet maar ik weet wel dat ik het op tijd doe voor ik het straks niet meer kan met mn dikke buik (maar heb nog even de tijd)

9. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Bij ons hadden ze een opblaasooievaar op het dak gezet. Zag er enigzins verdwaald uit, maar dat was ook wel weer grappig omdat die kleine van ons 10 dagen te laat was. En buiten ook nog vlaggetjes, blauw met een jongetje erop en hier en daar een verdwaalde balon. Verder binnen die 'Hoera een jongen'-slinger en een bord voor het raam waar 'Welkom Vincent' op stond. In huis hadden ze nog wat balonnen opgehangen blauw/wit.

Edit: heb nog even gekeken, maar we hebben er schijnbaar helemaal geen foto's van gemaakt. Wat stom!!:(

10. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    wij hadden zo'n ooievaar die door het glas naar binnen komt vliegen en heeeeeel veel roze ballonnen om het huis

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hier een fotootje van de 'babyband' (ook extra leuk als je juist geen voortuin hebt)
    Bekijk bijlage 48966

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Bekijk bijlage 48969

En tja je kan dus verschilllende tekstjes kiezen... Wat ik zelf kies weet ik nog niet... Voor die vriendin had ik dus new born gekozen omdat ik niet wist of ze een jongetje of een meisje zouden krijgen.....

13. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Dit is onze sticker:

Bekijk bijlage 48991

Verder hadden we in het boompje wat je links ziet lampjes (het was december) en daaroverheen een soort slingers van de hema. Een zacht en een hardroze. Het was meer een dunne guirlande in de vorm van bloemetjes met vlinders en het boompje naast de deur had lintjes eraan.

Oja, en we hadden een ooievaar met lampjes, die had ik als surprise gekregen.
    We waren helaas vergeten foto's te maken van het huis, alleen toen de sticker eraf ging bedacht ik me 'ik moet een foto maken!'.

Zoals ik hierboven alles beschrijf lijkt het heel druk, maar dat was het niet hoor. Het waren subtiele versieringen ;).

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Deze vind ik nog wel leuk! Hou zelf helemaal niet van grote ooievaars en opblaasbare dingen enzo, zoek iets subtiels. Die sticker is leuk!
    Wij doen denk ik of niks of een sticker met naam. En dan binnen gewoon leuke slingers. En dan dit soort slingers (voor als het een meisje wordt, voor jongens heb je ze in het blauw/groen)
    Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.bibabeloeba.net/images/pagemaster/Slinger_04b.jpg

15. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Dankjewel. Ik hou zelf ook niet van ooievaars en opvallende dingen. Ik kreeg toevallig als surprise een ooievaar met lichtjes en tja, dan vind ik het leuk dat het speciaal voor mij gemaakt is, dus vandaar in de tuin :D.

Maar hoe dan ook. ik heb mijn sticker bij een copyshop laten maken. precies zoals ik 'm wilde. Je kunt zoiets ook via internet bestellen, hier een voorbeeldje:

Bekijk bijlage 49008

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hadden in huis roze slingers en zo eentje met "hoera een meisje". Buiten geen versiering. Oh ja, en ik had een soort van waslijntje met daaraan alle gekregen kleertjes en eentje met alle ontvangen kaartjes.

Voor een evt tweede wil ik wel een soort van geboortebord in de tuin denk ik. Mijn vriendin had een hele leuke (zelf gemaakt), hebben er ook nog aan gedacht haar te vragen of we m mochten lenen... stom stom niet gedaan terwijl we een dag voor de bevalling nog bij haar op bezoek zijn geweest.

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij hebben een soort ´crime-scene´tape, rose met hoera een meisje. (van de xenos)
    morgen komt de half door glas ooievaar.

18. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hadden een raamsticker van www.geboortesticker.nl (sticker Niene). We hebben er heel veel leuke reacties op gekregen! Verder hebben we bij de Xenos stoffen vlaggetjes in roze tinten gekocht die we vanuit het badkamerraam (boven) naar beneden hebben gespannen. Stond erg leuk en de vlaggetjes waren na een paar weken buiten gehangen te hebben en een keertje wassen nog steeds mooi!

Binnen hadden we linten met alle kaartjes er aan en roze ballonnen!

19. msanders1990

30 apr 2009
    5
    0
    0
    Zie hier ons geboorteversiering! :D Erg leuk!

Voor dat onze kleine meid geboren was, lag er in het nest, een groot ooievaars ei..

20. MissTinkerbell

MissTinkerbell Actief lid

4 feb 2010
    117
    1
    0
    Neverland
    @msanders1990: dat is een mooie zeg! heb je die zelf gemaakt?

Deel Deze Pagina