Lodger wrapper i.c.m. maxi cosi?

Discussion in 'De babyuitzet' started by FutureMama81, Dec 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Wie gebruikt de wrapper i.c.m. de maxi cosi? Ik weet dat de shelter speciaal voor de autostoel is, maar vind de wrapper mooier en die wil ik eigenlijk sowieso hebben, ook voor in huis en de kinderwagenbak.
    Vind t een beetje duur worden om beide te kopen.
    Kan je de wrapper dus ook gebruiken in een autostoeltje of is dat niet handig?? Zitten natuurlijk geen gaten in helaas.. Iemand ervaringen of anders goede andere tips? Het lijkt me wel handig om ons kindje zonder jas te kunnen vervoeren.

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ik lees even met je mee, was namelijk in de veronderstelling dat die wrapper wel openingen had voor in de maxi-cosi......

3. Lidy

Lidy Actief lid

Feb 5, 2007
    200
    0
    0
    Ik heb de Lodger bij mijn dochter gekregen, maar vrijwel nooit gebruikt. Werkt in de praktijk gewoon niet. Je draagt je kind over 1 schouder, waardoor het heel snel toch wel zwaar wordt en het is een echte zak zak, je kindje verdwijnt er echt helemaal in weg. Denk dat een lekker jasje in combinatie met een buikdrager veel beter werkt, maar dat zal de tijd uitwijzen als ons 2de kindje er is.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    #4 Manuela79, Dec 28, 2009
    Last edited: Dec 28, 2009
    Oops... ik moet beter lezen....

5. Mimi85

Mimi85 Actief lid

Jul 13, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook pas de wrapper in huis en ..... volgens mij gaat dat prima in de maxicosi.
    Je legt de baby in het midden en doet de onderste punt over de baby.... en dan de 2 zij punten eroverheen. En de bovenste punt heeft touwtjes om aan te trekken. Zodat het als een mutsje over de hoofd van de baby komt.

Of is dit geen wrapper waar ik over praat? Het is wel een lodger ding,....wat op een grote deken lijkt. Het is iig geen shelter!
    dat weet ik zeker. Maar ik zie geen problemen in de maxi cosi met dit ding. Je vouwt het dekentje net zo makkelijk weer open.

Ik ga het ook gebruiken als jasje...vindt het zo zielig om een pas geboren baby in een jasje te frummelen.

6. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    De wrapper heeft geen openingen voor de riempjes van de maxi-cosi, hierdoor kun je 'm hiervoor helaas niet gebruiken.

@Mimi, het is inderdaad een wrapper waar je over praat, Zoals je uitlegt gebruik je de wrapper wel, maar helaas niet in de mc. Je kunt namelijk namelijk dat klikding voor de riempjes tussen de beentjes (weet even niet hoe dat genoemd wordt!!) niet kwijt door die doek. Wij legden de wrapper altijd als een dekentje over ons manneke heen en hij dan een mutsje op.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Als je een (tweedehands) Wrapper aanschaft, kun je bij de kleermaker wel hele nette "knoopsgaten" laten maken voor in de MaxiCosi.

8. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik heb ook een wrapper, maar daar zitten idd geen gaten in voor de maxicosi. Wij gaan hem ws gebruiken als wrap voor in de kinderwagenbak (hebben een voetenzak voor in de mc) én wij hebben een puckagogo (van puckababy). Die heeft (in tegenstelling tot de lodger) losse beenstukken (zie de website), waardoor je de riempjes van de maxicosi wel weer goed en veilig vast kunt klikken! Wij zijn met name van plan om de puckagogo te gebruiken binnenshuis en ook in de kinderwagenbak. en misschien straks in de lente ipv de voetenzak ofzo.... Succes!!!

9. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

Jan 3, 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben ook Lodger Wrappers (zowel katoen als fleece). Het zijn echt ideale dingen! Wij gebruiken ze in de kinderwagenbak, op het CB, om op de grond te spelen en Jara slaapt er zelfs soms in terwijl ze gewoon op de bank ligt, bijvoorbeeld als we ergens op visite zijn. Alleen helaas zijn ze dus idd niet geschikt voor in de MC... Daar heb je denk ik toch echt wat anders voor nodig. Wij hebben de voetenzak erbij (van MC). Daar blijft Jara altijd lekker warm in, terwijl we haar er bijna nooit een extra jasje / vestje in aan doen (alleen als het heel koud is en we lang buiten blijven).

10. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Hoi,

Ik heb de wrapper vorig jaar bij de geboorte van mijn zoontje cadeau gekregen. (dit was in december)
    Ik heb heb gebruikt in de box voor in te slapen, en in de kinderwagenbak met de dekens er losjes overheen, zodat een jasje niet nodig was. Dit deed ik alleen als ik in het dorp ergens op bezoek ging, dus korte stukjes. Om dan voor 5 min een jasje aan te frummelen vond ik zielig.
    Ik heb hem nooit gebruikt voor in de maxi cosi. Het zal op zich misschien wel kunnen, maar dan zijn de beentjes half bloot omdat je het ding tussen zijn benen omhoog moet vouwen voor het bips-beugeltje. Lijkt me dus een beetje gepruts.
    Ik wil er wel even bij zeggen dat ik die fleece wrapper van Lodger wel behoorlijk warm vind! Ik had mijn zoontje er overdag soms in mijn armen in liggen, binnen, en dan haalde ik hem eruit en had hij zeiknatte haartjes. Dit heb ik daarna niet meer gedaan. Heb hem later meer als ligdeken gebruikt als ik op bezoek ging. (i.v.m. mondjes voeding teruggeven, e.d. Je wilt de boel netjes houden bij het bezoek)
    Ik zie dat je gaat bevallen in feb, en dan is de ergste kou al bijna voorbij.....
    Bij een tweede baby zou ik t.z.t. zelf juist graag de Shelter gebruiken, afhankelijk van welk seizoen ik zou bevallen.
    Groetjes!

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben de wrapper ook gwbruikt nin/bij de maxi cosi. We vouwden hem lekker om dochter heen als ze al vast zat. lekker om de beentjes heen, en omhoog als we naar buiten liepen. Dochter had wel een winterjasje erin aan.

Verder gebruikten we hem in de box, bij het voeden, op de gang, bij het consultaiebureau.

wij vinden het een heerlijk ding en hebben hem veel gebruikt. Dochter is van december.

Share This Page