Dreumes altijd honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 15 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Iemand tips? Mijn zoontje heeft altijd trek en eet letterlijk alles. Hij vraagt binnen no time om iets te eten en ik merk aan zn gedrag dat hij dan ook trek heeft. Hij wordt humeurig en hangerig en na wat te eten rent hij weer vrolijk rond. Ik geef hem waar hij om vraagt maar dan wel gezond. Zo nu en dan krijgt hij eens een liga of wat lekkers bij oma natuurlijk. Maar vraag me toch af of het wel normaal is haha. Hij is nu 20 maanden en eet zo gemiddeld dit:

Ontbijt:, 2 boterhammen
    Tussendoor : een stuk fruit, na een uurtje een cracotte, bescuitje, iets van cracker oid of nog een stuk fruit.
    Lunch:, 2 boterhammen, soms een gekookt ei. 120 cc melk
    Slapen
    Tussendoor: fruit, liga, koekje, nog een boterham, plak kaas, beetje yoghurt, name it. (, 1 vd dingen, niet alles tegelijk ;)) en rond 4 uur nog iets kleins, bijvoorbeeld rozijntjes of paprika oid
    Avondeten staat hij vervolgens voor te springen naast zn stoel en hij eet echt een flink portie. Ik moet echt rekening met m houden wbt koken.
    En dan 120 cc fles met naar bed gaan.
    Om om 07:00 uur uitgehongerd wakker te worden met een kanjer van een ochtendhumeur, zodra hij heeft gegeten is hij weer vrolijk.

Hij is actief maar niet extreem druk. Het is een grote jongen voor zn leeftijd maar niet dik oid.
    Hij krijgt al volle producten, volkoren brood etc. Maar het is nooit genoeg!!

Hij eet rustig mee met een indische rijsttafel in t restaurant of met t broodje haring van mijn man. Avondeten eet hij ook alles mee.

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Deels herkenbaar, al is die van ons meestal niet stikchagrijnig.
    Eten als een bootwerker kan ie wel.
    Hij eet alleen 3 boterhammen ipv. 4 zoals jouw gup. Rest is hetzelfde.
    Daarnaast een echte natnek. "Normaal" is 750 ml. voor een dreumes, de onze drinkt gemiddeld 1800 ml. .... :confused:

En al die websites met voedingsadviezen maar verkondigen dat dreumessen minder eten dan baby's! :rolleyes:
    Nou, me dunkt...

Hier overigens een lang, maar smal kind (net als wij).

Heb verder geen tips, sorry.

3. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Hier ook een meisje van 20 maanden die dol is op eten.
    Als ik savonds sta te koken en ze heeft trek staat ze soms huilend naast me, om 18u, ook als ze net ervoor nog groenten op heeft.
    Hier in de ochtend ook 1 of 2 boterhammen, tussendoor fruit, middag 2 boterhammen, tussendoor meestal groenten of bessen, rijstwafel.
    Avond met de pot mee, yoghurt toe
    Voor slapen nog 80-100 ml melk.
    Voor de rest overdag water of 1x/dag aangelegd sap (half half met water).
    Ze geeft t ook aan wanneer ze genoeg heeft gehad, dus ik vertrouw er maar op. Ze is ook niet dik, normaal in verhouding en eerder wat onder het gemiddelde qua lengte.
    Tot nu toe ook dol op al het gezonde eten, tot nu toe nog geen toegevoegde suikers gehad. Ik maak me geen zorgen...
    Dus zolang je je kind volgt, denk ik niet dat je t hoeft te veranderen als je kind vooral gezond eet.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier precies zo. Eet de hele dag door en als hij honger heeft wordt hij chagrijnig

Ongeveer:
    Yoghurt met havermout en meestal banaan.
    2 a 3 stuks fruit
    1 boterham
    Cracker
    1/3 komkommer
    Bord vol avondeten
    Yoghurt met havermout en soms nog een banaan.

Vaak tussendoor nog ergens een maiswafel met kaas.

Ik denk dat het wel goed is. Zou alleen opletten met de hoeveelheid brood. Hij krijgt wel heel veel zout binnen alleen al met brood. (Tenzij je natuurlijk zoutloos brood geeft).
    Per dag mag een dreumes maximaal 3 gram zout. Een broodje bevat ongeveer 0,4 gram. Met 5 boterhammen zit je dus al aan 2 vd 3 gram en dan heb je de rest van het eten niet eens meegenomen.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Bedankt allemaal. Drinken is juist vaak wat minder hier, altijd al alexhte drinker geweest naast voedingen, maar met zn fles erbij komtie wel aan de 750 cc per dag en hij plast zat.

Wbt zout, we koken thuis verder zoutloos voor hem. Maar indd iets om in de gaten te houden. Zoutloos brood is dan indd een optie want pap etc moet meneer niet!!

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Je zou ook bijvoorbeeld eens brood kunnen vervangen bananenbrood, of bananenpannenkoekjes.
    Of als ontbijt overnight oats, als hij dat wel wil. Of restjes van het avondeten als lunch, een soep, groentemuffins.
    Twee keer brood eten is zooo Nederlands en wordt bijna nergens anders ter wereld gedaan.

Hier ook een slechte drinker, geen idee wat ie wel drinkt, maar ik vraag me af of hij 750 ml wel red. Maar hij plast goed.
    En ik merk dat als hij sochtends weinig fruit eet, hij smiddags meer drinkt, dus ik denk dat hij het zelf wel regelt allemaal.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik (en mn broers) aten ook alles wat los en vast zat en waren heel de dag door aan t knagen. Zijn geen van allen dik geworden, gewoon een spijsvertering ala hoogoven.

Ziek of niet ziek we bleven altijd gewoon bunkeren.

Mn moeder zorgde gewoon voor ladingen rozijntjes, komkommer, rauwe worteltjes etc. Eigenlijk alles wat ook maar enigzins vulde waar geen gekke dingen in zaten.

Manlief is echter een zoetekauw (met dito gevolgen). Dus benieuwd wat die kleine hier gaat doen, maar het is een kleine bunkeraar behalve de afgelopen periode dat ze wat keelpijn had.

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ja is ook zo. Ik bak wel eens een bananenpannekoek of boekweit panbekoek en dat vindtie indd erg lekker. Ik zou dat vaker moeten doen, goeie tip!

Fristi2012 vindt dit leuk.
  9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik zie er wel een aantal 'loze' dingen tussen staan... een beschuitje,cracotte... rozijntjes.. is nou allemaal niet bepaald vullend...

Ik zou meer vullende dingen geven en waarom geef je tussendoor niet gewoon gelijk 2 stukjes fruit?

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hmm omdat dat extras zijn. Als hij net 2 boterhammen als ontbijt op heeft, daarna een banaan. Dan wil ik hem om 11 uur niet weer iets vullends geven, omdat hij om 12 uur bijv alweer luncht en gaat slapen daarna. Ik ben dan bang hem 'te' vol te stoppen.
    2 stuks fruit kan ook. Hij eet wel. Maar ergens probeer ik er toch enige grenzen aan te stellen, want hij eet alles wat ik hem voorzet op.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar je kan gewoon 2/3 fruit oer dag geven en groenten onbeperkt..
    Dus gewoon komkommer,paprika,tomaat e.d

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #12 hummeltje5, 17 sep 2017
    Laatst bewerkt: 17 sep 2017
    TS: ontbijten jullie dan zo laat, dat je bang bent hem te vol te stoppen?

Hier ongeveer:
    7.15-7.45 1,5e boterham
    9.45 1 stuk fruit (of 2 kleine)
    11.45-12.15 1,5e boterham (daarna naar bed)
    * hartig tussendoortje indien vroeg wakker
    15.30 1 stuk fruit (of 2 kleine)
    17.45 vol bord avondeten (meestal 1/2 stuk vlees, 2 opscheplepels aardappel, 2,5e opscheplepels groente) en soms schaaltje yoghurt toe (200 gram).

Valt (vind ik) qua tijd prima te doen; niet te kort op elkaar.
    Hij krijgt alles binnen wat ie nodig heeft qua eten en niet eens echt iets 'te snaaien'.

Je kunt qua fruit en/of groente misschien ook eens smoothies maken.
    Evt. met water of melk erin en er zitten zo weer vitaminen in dat buikje en drinken.

Deel Deze Pagina