Vakantie: normaal ritme of vakantie ritme

Discussie in 'De lounge' gestart door Porsche, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi hoi

Ik heb smorgena altijd mijn standaard ritueeltjes / ritme

Ik sta om 06.15 op maak mezelf op
    Om 07.00 gaat de wekker van de kids
    Aantrekken
    Ontbijten
    De vaatwasser leeg maken
    Klaar maken om naar school te gaan
    Het avond eten voorbereiden..
    En stofzuigen..
    Daarna alle tijd voor de andere kids.

Maar ja nu is het vakantie en vroeg me af wat jullie zouden doen..
    In dit ritme verder gaan of ook even toe geven aan het vakantie ritme?
    In het weekend als mijn man thuis is hebben we vaker een Peejees dagje 😃...

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik blijf in het normale ritme

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik denk dat je het strakke ritme wel een beetje kan laten varen, maar dat is natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk van hoe je kinderen daarop reageren. Als zij er geen problemen mee hebben om iets langer te blijven liggen dan zou ik echt niet om 06.15u opstaan.. Maar ik ben sowieso geen ochtendmens ;)

Wel zou ik, een weekje of zo, voordat ze weer naar school gaan langzaam weer het normale ritme erin brengen.

4. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    wij laten de kids wat langer op en slapen ook wat langer, maar voor dat ze weer naar school gaan, gewoon weer het oude ritme en hier gaat dat altijd heel goed.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou alles een half uurtje tot een uurtje later opstarten. Niet te lang, anders verslaap je de vakantie! Zorg wel dat je genoeg te doen hebt, want niets is zo vervelend dan tijd teveel hebben en je stierlijk zitten vervelen. Dan kun je beter terug naar bed gaan.

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Wij laten hier alles los, gaan echt in vakantiemodus, voor ons heerlijk!

Week voor school begint pik ik het wel weer op, geen probleem

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook vakantiemodus. Niks zo heerlijk dan na het eten nog lekker in de tuin spelen, de hond uitlaten of nog even naar het strand zonder op de tijd te letten:)
    Binnen 3 dagen is het ritme weer normaal.

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wij zijn normaal echt van een 'strak' ritme. Zeker nu de oudste naar school gaat hebben beide kindjes daar veel baat bij en dat zal na de vakantie, als ook de jongste naar de psz gaat, zo blijven.

Maar.... Vakantie :D! Hier gaan de kindjes nu dus later naar bed (met normaal weer uurtje of 8, met warm weer soms pas om 9 uur) en ze zijn ook weer later op. 's Middags gaan ze nog steeds naar bed, maar alles is gewoon een paar uur opgeschoven.

Als we wakker worden lekker in de pyama's ontbijten, en dan zo tegen 10u een keer aankleden. Heerlijk hihi. Helemaal straks op de camping!

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier ook lekker vakantiemodus heerlijk!!!!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Vakantiemodus! Heerlijk uitslapen, kids laat naar bed, relaxed ontbijten.
    Hier moeten ze nog een weekje, en dan gaan we 15 dagen weg, oooh man ik kijk er zó naar uit.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij gaan over op een vakantie ritme. Onze dochter is wat dat betreft makkelijk dus kan het. Hoe is dat voor jouw kinderen?

12. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    vakantiemodussss:D je hebt niet voor niks vakantie:D

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wij moeten helaas nog 3 weken (ik nog 4 boehoe) maar dan gaan we echt totaal over in vakantiemodus hoor. We gaan vier weken naar de camping, ontbijten in ons pyjama in de tuin :) daarna relaxed wassen en aankleden en meestal verdwijnt dochter dan de speeltuin in en kan ik op mn gemakje m'n eigen ding doen en de ontbijtboel opruimen enzo. Was het maar al zover :)

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Heerlijk die vakantiemodus!! Lekker op mijn gemak opstaan, de meisjes slapen vaak tot een uur of 8. Dan lekker rustig aan de dag opstarten. Ze gaan nu ook wat later naar bed dan 19uur.

Straks als we echt op vakantie zijn, dan is het helemaal lekker, ik hoef niet te wassen, stofzuigen enz.

Mijn oudste zit nu 2 jaar op school, maar kan nog steeds niet wennen aan het vroege opstaan.

Was het maar altijd vakantie! Haha

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Als je kindjes er tegen kunnen lekker in de vakantie modus zou ik zeggen! Staan ze vanzelf al om 7u naast je bed,Tsja dan komt daar niet veel van denk ik..

Enne bij mooi weer stofzuig/poets ik lekker een dag niet! Heerlijk de tuin/zwembad in en van t lekkere weer genieten!
    Nu heb ik er maar 1 en nog maar 1,5jr dus ik heb zoiezo nog een vakantie idee als ik thuis ben met hem :)

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    in de vakantie ben ik niet zo van de tijd hoor... dan staan we rustig op, blijven langer in de pyama, daarna lekker badderen... en dan zien we wel wat de dag ons brengt... bedtijden zijn dan ook veel later, vooral als het lekker warm is... een week voordat de schoo begint gaan de normale bedtijden weer in... lekker genieten!!

17. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Alle wekkers uit en rustig opstarten dus zeker in de vakantiemodus.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het normale ritme tot we OP vakantie gaan

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Toen wij vakantie hadden was onze dochter alsnog om 6.00 wakker :p we lieten haar wel ns uitslapen in de zin van: laat maar liggen als we haar nog niet horen brabbelen/praten/enz. Meestal scheelde dat 15/30 minuten maar meer was het echt niet.

Onze dochter heeft nog een vrij strak schema qua zuivel en flessen. Als dat er eenmaal afgaat zal mijn ritme ook wat minder strak worden.

Zoals vandaag zijn we dan allebei vrij, niets verplichts, dus dan zijn we met z'n 3en langer in pyjama, lekker relaxed enz..

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier zal het vroege wakker worden zo blijven. Hebben nu eenmaal geen uitslapers. Maar we draaien gewoon op vakantiemodus, alles op het gemakje. Echt schoonmaken doe ik niet als de zon schijnt, dan een keer s avonds als het nodig is met franse slag en dan is het ook prima.

Op vakantie zit er totaal geen ritme meer in, we zijn allemaal avondmensen en daar draaien we dus ook in 2 a 3 dagen naar toe vaak dan word het s ochtends 8 uur i.p.v. 7 en slapen ze afentoe overdag(in camper/auto) wat.

Deel Deze Pagina