Mijn dochtertje heeft al eigenlijk vanaf het begin regelmatig de hik. Dit meerdere keren op een dag en nog lang ook. Niet meteen na de fles maar ook gerust een paar uur later, zal dus niks met het drinken te maken hebben. Wie herkent dit en weet hoe ze zo vaak aan die verschrikkelijkke hik komt?
Ik weet niet hoe ze eraan komen, maar Hugo heeft het ook vaak. Vanmorgen had ie het en nu alweer... Er is een periode geweest dat ie het wat minder had, maar nu weer (bijna) elke dag.
Elyesa had het ook toen hij zo klein was ik had het toen eens op het consultatie bureau vermeld en die zeiden dat het kwam doordat hij te snel(gulzig) dronk. kun je niets aan doen gaat vanzelf weer over. groetjes Talia
Heb ook geen idee hoe ze aan de hik komen.. Lucas heeft er maar heel weinig last van, als hij er last van heeft is dat meestal na een boertje. Misschien dat het aan de soort voeding ligt. Las hier op het forum dat baby's zeer verschillend reageren op voeding, bijv Nutrilon of Frisio...? Greetz
Ik denk niet dat het hieraan ligt want de hik wordt veroorzaakt door het even verkeerd ademhalen en komt dus van de longen uit en niet vanuit je maag. Kylian heeft dit ook regelmatig, komen soms wel mondjes eten mee, maar ik maak me er niet al te druk over want volgens mij hebben heel veel baby-tjes hier last van. Groetjes Anita
Tijmen had al vrijwel dagelijks in mijn buik de hik! De VK zei dat ie dat dan ook na de geboorte zou hebben! De eerste weken had hij dat ook, nu heeft hij af en toe de hik, voornamelijk na het gulzig drinken. Ik maak me er ook niet druk over, wij volwassenen hebben ook wel eens de hik
ik wou net zeggen aan de voeding ligt het niet... de beeb had het al elke dag in me buik... en nu elke dag bijna gewoon en hij krijgt BV... maar ik begin nu te leren wanneer het precies komt... als ik eerst de ene borst geef en hem dan ga verschonen ligt ie lekker rustig op de aankleedkussen.... na een tijdje gaat ie gekke geluidjes maken en beetje zeuren.... als ik hem dan niet optil... krijgt hij de hik... til ik hem op en hij ik hem vertical zodat het weer kan zakken krijgt hij het niet... hihi en soms duurt het echt 20 tot 30 minuten he... egt enorm lang zeg... maar als ie de hik heeft en ik leg hem aan.. na een paar goede grote slokken achter elkaar.... is de hik weg!
Grappig, David had ook in de buik heel vaak de hik en na z'n geboorte ook bijna elke dag wel een keer (ging alleen over door even hard huilen of drinken). Op een gegeven moment werd het hikken veel minder, maar de laatste tijd heeft ie het weer, maar dan omdat ie heel hard moet lachen. Dan gaat z'n adem ook verkeerd en krijgt ie dus de hik. Hij ligt nu ook in de box te hikken.... Groetjes Honingbij
Mijn zoontje heeft dit ook en ik weet ook niet hoe dit komt, hij had de laatste maand van mijn zwangerschap ook dagelijks de hik. Heb wel al ondervonden dat als hij hard lacht hij er zeker last van heeft,of soms na een boertje! Veel kan je er niet aan doen,naar het schijnt hebben heel veel baby's daar last van,maar het is niet leuk voor hen en ze worden er lastig van,ik denk dat dit het enige nadeel is van de hik! Groetjes Raissa mama van Angie(21-02-99) en Kjell(14-06-06)!
Vroeger zeiden ze, hikkers zijn groeiers, wel grappig, maar geloof er weinig van, want groeien doen ze in het begin allemaal erg hard! hihi (alhoewel ik heb al zeker 10 jaar geen hik meer gehad ) Maar de hik is iets wat er gewoon bij hoort, na drinken, na een boertje. Dus geen zorgen, hoort erbij!
Ik heb niet het idee dat Evi er last van heeft...Ze wordt er niet lastig van ofzo. Ze is dan eigenlijk niet anders dan anders, alleen dan MET hik
tycho had het in mijn buik ook wel een paar keer per dag en nu trouwens nog steeds, ik maar me er ook niet zo druk over het hoort er een beetje bij
Iman heeft ook vaak de hik. Ze heeft er geen last van, alleen dat af en toe een beetje melk terugkomt. Ik maak me er niet druk om, en de hik gaat vanzelf weer over.