Rare adviezen/tips? Wie nog meer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyp, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames.

Heb weer eens zin in een grappig topic. Dus hier komt ie....

Hebben jullie wel eens adviezen of tips gekregen, dat je echt zoiets had van huh? Kunnen ze dit nu menen of wat? :(
    Behalve de standaard adviezen waar ik me r**t mee afveeg, heb ik ook wel eens adviezen gehad, dat ik zoiets had van :(

*Van mijn moeder: Sasha kan alleen maar in slaap komen aan de borst, zegt mijn moeder; Waarom zet je geen tv bij haar op de slaapkamer, valt ze vanzelf wel in slaap.

*Van mijn vader: Sasha is helemaal lijp van komkommer, vind ze helemaal geweldig. Zegt m'n pa; Je kan d'r beter een lange vinger geven, daar zitten meer voedingsstoffen in. Huh? :(

Ik snap dat ze het goed bedoelen hoor, maar soms.... :)

Hebben jullie ook ook van zulke adviezen gekregen?

(er zijn er vast meer bij mij, maar moet er nog even over nadenken hihi)

KuZzz

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    heeej wennepen !

van mijn moeder.... ja ik snap dat ie die pap niet lust doe er paarschepjes suiker door (vast de generatiekloof ;) ) vind ie vast lekkerder (met 3,5 maand)

Mijn neef: met 4,5 maand, '' mag hij al taart?''

onbekend iemand (geen advies maar oke) met 2m5 maand, kan ie al lopen....

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nah hier laatst ook 1.
    Een overgroot oma wilde Nathan een stukje gebak geven ( Ik: NEEEE!) Nah dat snapte ze niet, van zoetigheid worden ze toch groot?
    Ooooh zeg dat dannnn :rolleyes:

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) :) :)

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ohja nog 1:
    Onze buuf zei: laat hem overdag maar met de gordijnen open slapen, hij moet zonodig overdag slapen (we hebben het over een baby hé!)

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

@kirrepir... Ja dat ken ik.. Mijn vader wilt ook overal suiker indoen voor Sasha. Ze krijgt bv thee zonder suiker. Zegt m'n pa: Joh die troep drink jij toch ook niet zonder suiker.

@astrid... wat raar? Snap niet dat jou baby overdag slaapt hoor hihi ;) Je buuf heeft zeker zelf geen kinderen?

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Leuk topic!

* Femke had darmkrampjes, zegt szus: je kan ook niet alles eten als je bv geeft...nee duh ik zal alleen aan de brintapap gaan...

* of deze: anders moet je maar stoppen met de bv, want in de fles kan je meer middeltjes doen...huh?!

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Wendy, nou ze heeft ze dus wel.....

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dan is het helemaal raar. Die zat zeker dr kinderen de hele dag te porren, toen ze nog baby waren, om ze maar wakker te houden.

Ik zie dr al helemaal zitten. Baby telkens oogjes beetje dicht, por por heej wel wakker blijven hé? Slapen doen we snachts. :)

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hahhaha rare mensen he allemaal ;) maffie's

Maar 1opmerking/advies staat met stip bovenaan (korte uitleg,kyan heeft t altijd sneeler warm dan koud)
    Heeft hij het niet lkoud, doe er een dekentje bij.Dit was 3 maanden geleden (kyan dus bijna 5 maanden) toen het zo een tien graden was, hij even in MaxiTaxi op de kinderwagen stond voor een rondje winkelstraat. Hij had romper aan, truitje lange mouw, jasje en voetenzak...... Toen ik thuis kwam had ie helemaal natte haartjes en volgends hun had ie er nog een deken bij gemoeten :confused:

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    toen mn kleine 3 maanden was bij de slager:

"mag ze al een stukje worst?"

of in de supermarkt kwam ik een oude kennis tegen en ik had haar helemaal int roze, behalve haar jas die was paars. dus roze muts, paarse jas, roze broek en roze puma's met een roze majo eronder ( t was winter ) zegt ze:

"goh wat een droppie heb je joh! is het een jonge of een meisje?"

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

M'n zoontje heeft veel last van KMA gehad en kon moeilijk in slaap komen "vroeger gaven ze dan gewoon wat whiskey" .....jaah daaag!

En heb ook hetzelfde gehad haha: Is het een jongen of een meissie? Helemaal van top tot teen in blauw, in een blauwe kinderwagen.
    nog zo'n stomme opmerking "is het een jongen of een meisje,....het moet wel een meisje zijn, ze is zo knap!" :( Maar ja dit zijn geen adviezen ;)

13. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Vorige week mocht Damian zijn eerste fruithapjes. Opa en oma kwamen op bezoek en oma mocht van mij het fruithapje wel geven. Wat doet ze? Stopt ze eerst een vinger slagroom in zijn mond..... argh.... waarom doen opa's en oma's bij hun kleinkinderen allemaal van die dingen die je als ouder nooit zou doen?

Dit was niet echt een advies maar goed, wilde het even delen :)

De adviezen van de laatste tijd:
    * doe een beetje honing door zijn fruithap => hardstikke gevaarlijk voor kids onder een jaar
    * iedere dag Sesamstraat kijken om ritme op te bouwen :S (wij hebben geen tv hahaha)

14. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Hier mijn zwager gister wilde de speen van Tess (8 weken) in de vla stoppen......

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn schoonmoeder, nadat ik een heel verhaal had gehouden over hoe afschuwelijk Thirza lag te krijsen van wat ik dacht dat pijn was, (jep, bleek dus kiss-syndroom te zijn, toen we 3 weken geleden bij de osteopaat waren): Ja, vroeger lieten we ze gewoon huilen hoor...
    Ja, dat doe ik ook wel als ze ligt te jengelen van vermoeidheid, dan snap ik ook wel dat ze even tot rust moet komen, voordat het gaat lukken om in slaap te vallen...

16. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Mijn schoonmoeder zei gister nog is goed voor de longetjes :(

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Pff wat zei mijn (ex)schoonmoeder dat vaak laat maar huilen is goed voor de longetjes. :(

En nog een tip van mijn ex schoonmoeder: zodra mijn zoontje wakker was en de fles had gehad, moest hij weer in bed want van slapen groeien ze... het Kindje mag blijkbaar niet spelen, alleen maar slapen om goed te kunnen groeien :(

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja dat ken ik... Ik zeg dan altijd, nou ik ga ervanuit dat ze met goede longen geboren is.

@degene met die speen in de vla. Hier nog zo 1. Sasha pakt geen speen, ze moet hem gewoon niet, tuft het meteen uit. Mijn vader (jaja hij weer haha) die zegt gewoon: Je broer was een huilbaby, toen hadden we op de commode allemaal potjes staan met honing, pindakaas, stroop, jam enz, dan doopte we de speen erin, hij pakte hem hoor. (en toen was mijn broer 1.5 maand ofzo?)

Mijn vader bedoeld het goed hoor, maar hij heeft ten eerste nog nooit wat gedaan met onze opvoeding (mijn moeder alleen maar) en dan komt ie met adviezen aan, want hij heeft er zelf ook 5 opgevoed. Hij zegt er alleen niet bij, dat we als we straks allemaal 50 zijn ofzo, suikerziekte hebben ( :) hihi)

19. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Van mijn stiefvader:

Eerst een vinger dopen in de rum, daarna in suiker en dan in de mond van de baby. Zo deden wij dat vroeger...

20. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    hahaha wat een grappig topic..

ik heb ook nog een goeie!
    mijn meissie heeft verschrikkelijke pijn gehad in haar buikje/darmen.
    ziekenhuis in ziekenhuis uit, verschillende soorten voeding gehad, heel veel (pijnlijke) onderzoeken. echt alles hebben we geprobeerd.
    kreeg ik van een goede vried het advies: 'heb je al een keer geprobeerd over dr buikje te wrijven!' :confused: :confused: :confused:
    Nee....dat was DE tip die we nog niet hadden geprobeerd! hahaha

Deel Deze Pagina