symptomen doorbreken tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikki77, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje eet al een week heel slecht. Eerst dacht ik dat het met de warmte te maken had, maar vandaag en gisteren was het minder warm, en hij gaat alleen maar slechter eten. Hij wil nu al twee dagen alleen maar een fruithap en een stukje liga. Zijn melkfles gaat er moeizaam in (en steeds maar voor de helft), en pap en groente kan hij helemaal niet luchten of zien. Hij kokhalst ook veel, en na het eten spuugt hij af en toe een beetje terug, wat hij anders nooit doet. Hij is ook al een paar dagen gigantisch aan het jengelen en kan zich geen vijf minuten zelf vermaken. Ik ben elke keer blij als het 19.00 is...:(

Nu keek ik net in zijn mond, en ik zie een soort wittig bultje, waar zijn voortandje moet komen. Zijn tandvlees is daar ietsje dikker dan normaal. Alsof hij op het punt van doorbreken staat. Ik heb er net gengigel op gesmeerd, en meneer viel 5 minuten daarna als een blok in slaap.

Zouden deze dingen met het doorbreken van tandjes te maken kunnen hebben? Wat merken/merkten jullie daarvan?

2. Mijn mannetje heeft nog geen tandjes, maar van wat ik in de boekjes gelezen heb zouden dit heel goed symptonen kunnen zijn hoor (vooral het wittige bultje!)

Succes! ;)

3. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik merkte dat esmee bij 6 maand , erge rode billetjes kreeg , kwijlde en wat meer ging jengelen .. maar gewoon goed zijn mondje in de gaten houden , je ziet van zelf wel een wit puntje komen..

al moet ik wel zeggen dat esmee niet extreem last van had , het was meer dat haar billetjes rood en grauw werden...maar dat verschilt per kind , gelukkig maar want ze heeft er nu al 8 tandjes !

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Bij het doorkomen van ondertandjes merkten we helemaal niks. Ze waren er ineens, alle twee. Zonder enige symptomen dus.

Bij het doorkomen van de boventandjes had hij de beruchte zure luiers. Jezus, wat rook het ontzettend zuur zeg. Ik dacht elke keer dat hij overgegeven had, het rook niet naar poep maar na kots wat te lang geleden eruit gegooid was (sorry voor dit vieze verhaal).
    Verder had hij een hele dikke tandvlees, het leek wel een beugel als hij lachte. En op het laatst zag je de tandjes nog onder de tandvlees zitten, toen was het duidelijk. Verder geen andere klachten.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja dit zijn wel symptonen hoor. Mijn zoontje staat op het punt weer een kies te krijgen, kan de kies al zien, maar zit nog onder het tandvlees... dus moet er nog doorheen. Begint altijd met een witte bult, daarna enorme luieruitslag en dunne luiers (met van die zure/slijmerige poep) En dan 1 dag koorts en huilerig (vandaag dus) en daarna knapt hij weer op en is de kies of tand er door heen. smeer er nu ook Gengigel op, dat helpt gelukkig goed ;) Maar het eten is hier ook hopeloos op dit moment, zit steeds met zijn vinger in de mond en zegt dan aaaaa (auw) en altijd als er een tand of kies kwam was het eten een ramp en de fles ook...

Deel Deze Pagina