wanneer hebben jullie kindjes hun voetjes ontdekt? mijn mannetje heeft zijn handjes allang ontdekt en is er heel handig mee, maar heeft nogsteeds niet ontdekt dat hij voetjes heeft. hij is enorm sterk en beweeglijk maar ook als hij net uit badje komt boeien zijn voetjes hem totaal niet. we laten ze wel eens aan hem zien, dan heeft ie zoiets van goh wat zijn dat voor dingen, kijkt ie verwonderd. maar daarmee houd het ook op. ik had eigenlijk het idee dat de meeste kindjes met ruim 4,5 maand allang hun voetjes wel ontdekt hebben...?
hmmm ik d8 dat dat rond de tijd van handjes ontdekken lag. zie ik veelvuldig om me heen bij kindjes van vrienden, maar fijn te lezen dat ie niet de enige is
Eerst ondekken ze de handjes, later pas de voetjes.... Bij mijn zoon was dat rond de 5 maanden, bij mijn dochter rond de 4 maanden.... Stimuleer hem maar eens met zelf zijn voetjes te pakken en die in zijn handen te doen of op zijn wangen.... ik deed altijd voetje klap ipv handje klap
dat proberen we wel eens maar het valt me op dat hij dat erg vervelend lijkt te vinden, alsof het hem pijn doet. hij is over het algemeen heel lenig en flexibel (en volgens de fysio inmiddels ook heel ontspannen), maar zijn benen doet ie nooit ver omhoog, als wij zn luier verschonen en zn benen iets hoger doen dan anders begint ie ook enorm te gillen (we tillen nu amper zn kont van de grond, zodat we net de luier eronder kunnen krijgen) hij kan amper met zn handje een voetje aanraken als wij hem helpen, laat staan dat zn voetje richting zn gezichtje zou kunnen komen
Jacob doet het ook net sinds een paar weken, dus rond 5 maand. Hij kon er eerst ook niet bij. Maar dat komt vanzelf wel toch? Ik heb je trouwens een pb gestuurd over fibromyalgie..
Jaela, ik zou dat toch eens na laten kijken. Misschien heeft hij wel wat aan zijn heupjes of zo. Ook een idee is om hem onder zijn billen omhoog te tillen bij het verschonen. Dat doen wij ook bij Fab. Voor z'n heupen mogen we hem niet aan z'n voeten optillen.
thnx dames, das geruststellend heb wat hele leuke teksten over de ontwikkeling van baby's in t eerste jaar maar die zijn dus niet helemaal kloppend wat betreft wanneer ze iets gaan doen we doen idd hand onder zn billen om hem omhoog te tillen, anders begint ie nog harder te gillen. alleen bij een poepluier toch maar even aan de voetjes omhoog. liesbeth, goed dat je het even zegt, had ik nog niet gezien! je hebt er een terug
Yeline ondekte haar voetjes pas met 7,5 maand maar moet zeggen dat ze sinds die tijd haast niet naar haar voetjes heeft gekeken ze heeft er ook nog nooit echt mee gespeeld.
Noa weet dat ze handjes heeft, maar de voetjes zijn voor haar nog onbekend! Ben benieuwd hoe lang het duurt! Leuke vraag trouwens, ik lees mee! Groetjes!
Ferron heeft ze met 6 maanden gevonden, trekt er af en toe een beetje aan, en probeerd zijn sok eraf te trekken, maar niet in zijn mond of zo!
Linne heeft haar voetjes sinds een week helemaal ontdekt! Ze is nu bijna 5 maanden (aanstaande maandag). Groeten, Maaike
Mark heeft pas ontdekt dat hij met zijn handjes wat kan doen. Hij strekt zijn armpje opzij of omhoog, raakt iets aan en kijkt ernaar. Hij heeft ook zijn dijtjes ontdekt. Zijn voetjes nog niet.
vorige week toen die in zijn luier lag zag die ineens zijn voetjes in beeld komen. sindsdien heeft die er niet meer naar gekeken, dus dat zal nog wel komen
Twee dagen geleden toevallig. Ook kan hij vanaf die tijd ineens op zijn zij spelen, en terwijl hij zijn voeten vast houd op de knoppen drukken van zijn mobiel. Is zeker makkelijker dan alleen met je handen Het enige lastige eraan is dat nu hij weet dat hij ze heeft ze ook ECHT niet los wil laten, beetje lastig aankleden enzo, maar erg grappig!
Rhune heeft die op 5 maanden ontdekt. Het viel wel op dat hij ze ineens ontdekte toen ik een aantal dagen na elkaar als hij op zijn speeltapijt lag zijn voetjes pakte en tegen zijn beertjes ermee duwde. Grtz x
Joris had ze gister ontdekt in bad! En vandaag toen de fysio er was liet hij even zien dat hij ze ontdekt had door ze even goed vast te pakken! De fysio moest er wel om lachen en zei gelijk: "Laat die nog maar even hangen, die ontdek je normaal pas na 6 maanden! "