Bij ons heb je een paar pontjes, waarvan er in elk geval eentje gratis is. Ik wist niet beter dan dat al die pontjes gratis waren, maar leerde later dat dat niet zo is. Nu ben ik benieuwd welke pontjes / veren er allemaal zijn en wat ze kosten. Willen jullie dit lijstje invullen? Naam veer: Van - naar: Over (water): Duur oversteek: Kosten: Voorbeeld: Naam veer: Drongelense Veer Van - naar: Drongelen - Waalwijk Over (water): Bergsche maas Duur oversteek: (gokje) 2 minuten Kosten: Gratis
Is niet erg Zullen ook wel een aantal dubbele bij komen, denk ik. Wij hebben hier dus drie pontjes. Ik ben een keer met mijn zoontje naar één van de pontjes gegaan. Hij vond het echt heel leuk. We zijn drie keer mee geweest (heen-terug-heen) en toen hebben we vanaf de overkant de pont nog een keer terug en heen zien varen en zijn toen weer mee terug gegaan. Ondertussen kwamen er nog een paar pleziervaartuigen en vrachtschepen voorbij. Hij vond het echt heel leuk! Maar goed, dat is makkelijk als het gratis is. Als je er een paar euro voor moet betalen, dan doe je het minder makkelijk 'zomaar'.
Naam veer: lexkesveer Van - naar: randwijk -wageningen Over (water): rijn Duur oversteek: 2 min Kosten: Gemeente Wageningen - Lexkesveer, tarieven en vaartijden Naam veer: opheusdense veer Van - naar: opheusden - wageningen Over (water):rijn Duur oversteek: 2 min Kosten: 1.50 Naam veer: looveer Van - naar: huissen - loo Over (water): rijn Duur oversteek: 3 min (ivm veel verkeer) Kosten: auto 1.65 voetganger 45cent Naam veer: pannerdes kanaal Van - naar: doorneburg - pannerden Over (water): rijn Duur oversteek: 3 min Kosten: 1,50 Naam veer: ingense veer Van - naar: ingen - elst (utr) Over (water): rijn Duur oversteek: 2 min Kosten: 50 cent voetganger en 2 euro voor een auto (wat ik weet) en dat zijn de gene die ik zo ken hahahahaha
Naam Veer: Regina Fluminum Van - naar: Eck en Wiel - Amerongen Over (water): Nederrijn (zo uit me hoofd) Duur oversteek: - Kosten: 0.25 voor voetganger en 1.40 voor auto. Naam Veer: Olsterveer Van - naar: Olst - Welsum Over (water): De IJssel Duur oversteek: 2min denk. Kosten: 0.80 voor persoon met fiets, brommer etc. 1.80 voor auto met bestuurder en dan per inzittende 0.40 extra. Naam Veer: Wijhese veer Van - naar: Wijhe - Heerde Over (water): De IJssel Duur oversteek: 2min denk. Kosten: 0.80 voor persoon met fiets, brommer etc. 1.80 voor auto met bestuurder en dan per inzittende 0.40 extra. Das zo uit me hoofd enige die ik ken