kan iemand mij hier iets over vertellen? Hebben jullie dit misschien meegemaakt? Vorig jaar heb ik de eerste enting gehad voor de mexc. griep toen ik nog zwanger was van Lisa, de tweede spuit heb ik gehad na de geboorte waarbij ze borstvoeding heeft gehad (ook in de spuit periode) ze zeggen dat dit beter beschermt en ze was natuurlijk nog ver onder de 6 maanden oud toen. Nu las ik dat de spuit ongeveer 1 jaar werkt, geld dit dan ook voor onze kleine meid inmiddels bijna 14 maanden (omdat ze er eigenlijk dus nooit geen heeft gehad) Heb dit vandaag niet nagebraagd toen ik de HA belde omdat ze dus koorts heeft (kan natuurlijk van alles zijn), waarschijnlijk gister al, daarom vraag ik het alvast hier misschien heeft een van jullie dit ook gehad?
ik geloof dat het weer een nieuwe versie mex griep is. Niet alles is hetzelfde. Je moet elk jaar een nieuwe griep spuit hebben omdat het virus zich muteert. Dat denk ik dus ook bij deze griep. Weetje...ik geef uit voorzorg hier engina force van vsm 2 druppels op een dag. Ben je bang dat ze het nu heeft vanwege de koorts? Er heerst ook een gewone zware griep he.
dank je voor de reactie, had ook zo iets gelezen, maar je vraagt het je natuurlijk af en bent altijd bezorgder als er zo iets rond waait. Gisteravond werd ze om 21.00 alweer wakker, met 40 graden!! Heb dr een zetpil gegeven.... en toch even de HA post gebeld, ze vonden dat ik de zetpil te snel weer had gegeven...... had er om 16.00 ook 1 gehad du 5 uur tussen, maar dit moest 6 uur zijn..... vond het een beetje belachelijk maar ok, mn meisje voelde zich echt niet lekker en was een brandende kachel ik vond het nodig om te geven en gelukkig dat ik dat heb gedaan. Daarna is ze na een uurtje weer gaan slapen, om 01.00 werd ze wakker, maar ze voelde niet warm dus heb ik dr niet getemp, speentje en weer verder slapen, om 04.00 werd ze weer wakker en voelde wat warmer, heb dr getemp. 37.5 dus das niet echt wat, wat melk gedronken en weer verder slapen, om 07.30 werd ze wakker voelt wel weer warmer 38.7, heb tot nu toe niets meer gegeven dan gisteravond 21.00 uur, omdat ze goed drinkt en evengoed speelt zal het allemaal wel meevallen hoop ik.
als je denkt dat je kindje zich goed voelt met koorts niet wat geven hoor. Als ze veel huilt en ellendig is dan wel. Koorts zorgt ervoor dat er iets goeds gebeurd in haar lichaam. Het moet eruit via koorts. Wordt ze kortademig dan moet je serieus aan de bel trekken. beterschap!
Tja, hoe dat allemaal zit met hoe lang beschermd enzo, weet ik niet. Ik begreep deze week wel uit het nieuws dat het RIVM inmiddels de risico's van vaccinatie groter vindt dan de gezondheidswinst voor de groep 6 mnd-4 jaar en dat die dus sowieso niet gevaccineerd gaan worden nu... In dit soort gevallen zou ik op dit moment liever direct de huisarts bellen en het advies van het RIVM was om vooral als je kindje binnen enkele uren heel hard achteruit gaat, direct aan de bel te trekken, omdat dat kenmerkend schijnt te zijn voor mex. griep...
om 12.05 hebben we een afspraak staan bij de dokter, voor de zekerheid, aangezien het weekend er ook aan komt, ze kan nu niet slapen en is wel een stukje rustiger, dinkt en eet evengoed goed, heeft wel een loopneusje gekregen, kortademend gelukkig niet. koorts is weer hoog, 39.2 kan merken dat ze zich nu minder lekker voelt dan gister, ook te begrijpen na een mindere nachtrust, toch maar even laten controleren, aangezien sinds vandaag manlief ook een flinke koortslip heeft, kan maar beter gaan, al is het voor niets.
heb ik ook gezien op het nieuws maar dit wisten 'we' natuurlijk al eerder, zijn heel veel berichten over geweest en uitzendingen ook over de gewone griepprik dat die dus niet volledig beschermt en voornamelijk aangeraden wordt om maar zoveel mogelijk geld te verdienen (de farmaceutische industrie). Ik ben tijdens zwangerschap niet ingeent want mijn gyn vond het veeeeeel te riskant omdat er nog totaal nioet bekend is of het bijwerkingen heeft en welke voor je (ongeboren) kindje!!
@Mukkie: dat is ook zo natuurlijk. Wij hebben vorig jaar ook niet gevaccineerd hoor, (Thirza reageerde toen sowieso nog overgevoelig op ei, maar denk dat ik het anders ook niet gedaan had). @TS: zitten er niet toevallig kiesjes door te komen, dat dat het is?
we zijn even bij de ha geweest, alles zag er prima uit, oortjes, longetjes mondje, had ook al meteen aan tandjes/kiesjes gedacht, maar er is nog niets te zien/voelen. De koorts lijkt iets te zakken, Ha zei, ga door hoe je nu doet is hij echt heel hoeg geef je zetpil (max 3p/d) en als je het niet vertrouwd gewoon bellen, zal waarschijnlijk een virusje zijn.
Ja, nou, uit wat ik hoor over de mexicaanse, kenmerkt die zich dus bovenal door heeeel snel achteruit te gaan, (van nietziek ineens knalziek. En dat valt bij die kleintjes wel op, want als ze van voluit spelen 2 uur later ineens niks meer doen, dan zie je dat wel...). En dus dioe kortademigheid. Wat betreft kiesjes: die lokken een virus vaak uit, en kiezen kunnen lang duren, (tanden ook, daar niet van). Maar hier bij tanden en kiezen altijd al weken, en bij de kiezen, maanden vooraf ellende. Dan voelde je wel heel lichtjes aan het tandvlees dat het wat gespannen was, maar verder eigenlijk niets. Ik moet wel zeggen dat sinds ze aan de oortjes geholpen is, de kiespijn ook niet meer zulke ellendes veroorzaakt.. maar dat ligt misschien ook gewoon aa het feit dat ze ouder wordt...
Nee; de mex. griepprik van vorig jaar biedt nu gene bescherming meer. Griep muteert en daarom wordt het vaccin jaarlijks aangepast. De mex. griep van vorig jaar is nu geworden tot gewone seizoensgriep. Het is wel zo dat bij die griep mensen onder de 20 extra vatbaar zijn voor complicaties omdat ze nog te weinig andere griep hebben doorgemaakt. Die complicaties zijn snel hoog oplopende koorts en longontsteking.
Schaapje het had mijn verhaal kunnen zijn. Mijn zoontje heeft sinds gisterochtend ook koorts (het kwam echt uit het niets). Ik heb hem wel paracetamol gegeven, net had die nog 39,2. Verder is hij gewoon alert en eet en drinkt redelijk. Ik dacht de hele tijd aan tanden, want hij krijgt momenteel al zijn 4 hoektanden in 1x. En ik heb begrepen dat de bovenste hoektanden vreselijk zijn om door te komen. Maar aan mex. griep totaal niet gedacht, stom . Hij hoest wel veel. Hhmm, misschien toch even langs de ha of afwachten? Wat denken jullie?
Heb inderdaad net even gebeld. Zolang hij goed alert en vrolijk is, en goed drinkt en voldoende plasluiers heeft, is koorts niet gevaarlijk. Mocht het boven 40graden komen moet ik even bellen. Ik mag hem bij 39graden wel elke 6 uur een pcm geven. En een hoestdrankje halen. Ze dacht overigens ook aan tanden hier.
Als je kind griep heeft, dan is het echt lamlendig en verzwakt; moe, zweten etc. Dan spelen ze niet en zijn ze niet meer zo vrolijk hoor! Ik zou als het kind er geen last van heeft, de koorts niet onderdrukken.
adi, hier gaat het wel al een stuk beter, je kunt wel merken dat ze niet helemaal lekker is, maar er is gelukkig geen hoesten. hier was gisteravond de koorts 40 graden, gelukkig gaat het verder toch goed. Ben helemaal niet snel bezorgd en kijk vaak alles aan, als die griep nu niet heerste was ik ook niet langs de huisarts geweest, maar zoals iemand al zei, het is een kostbaar leven!! zogelukkig, kan wel vertellen dat dit bij elk kindje anders is, vorige week is er een heeeeeeel zware bloempot op de voet van ons meisje gevallen, trok ze van de vensterbank af, (zeker 3 kilo!!) moest uiteraard hard huilen en door de sok heen zag ik al dat het dik aan het worden was, de voet is nu nog na 1 1/2 week blauw, het dikke is weg, wonderbaarlijk genoeg heeft ze er geen last van gehad, de dokter stont versteld dat ze er gewoon mee liep alsof er niets aan de hand was, is boven op de wreef gevallen. Zo kan er heeeeeeeel veel gebeuren en laat ons meisje niets merken. Toch reageert elk kindje anders op pijn/ziekte. mijn huisarts zei vandaag, als ze echt hoge koorts heeft, gewoon een paracetamol geven, dan voelen ze zich toch het beste en eten en drinken en slapen ze ook beter waardoor ze zich beter voelen, dit kun je zelf het beste aanvoelen wanneer het nodig is. Betreft de kiesjes, kan zijn dat ze misschien een beetje onderweg zijn, al heeft ze bij de vorige 2 kiesjes niet echt erge last gehad, geen verhoging, alleen maar 2 nachtjes wat mindere slaap.
Dat herken ik wel hoor. Mijn zoontje is ook een bikkel, maar ik geef hem ook een zetpil als hij pijn heeft! Ik zelf geef liever geen zetpil bij koorts. Koorts is het verweer tegen een ziekte en kan zodoende een genezende werking hebben. Mijn zoontje en ik krijgen trouwens slecht koorts helaas. Als wij bijv. een verkoudheidsvirus te pakken krijgen, zitten we daar weken mee te sukkelen. Mijn man krijgt gauw koorts en is er na een paar dagen weer bovenop. Ik ben ook niet bang voor koorts. Als je je kind goed in de gaten houdt en goed laat rusten, voldoende laat drinken en niet laat afkoelen dan is er niks aan de hand. Als je kind uitdrogingsverschijnselen vertoont of een koortsstuip krijgt dan is het natuurlijk een ander verhaal.
dan denken we er wel een beetje hetzelfde over, eigenlijk is ze heel de dag nu goed geweest, ze heeft vanmorgen alleen een zetpilletje gehad (gisteravond dan om 16.00 en 19.00) vandaag heeft ze verder niets gehad, ze ziet er goed uit, ligt nu lekker te slapen, heb ze niet te warm aan gedaan, had nu 38.4 hier wat verhoging, hopen dat ze niet meer wakker wordt en morgen mooi weer normaal is. Vind ook dat de koorts zn werk moet doen. Het hangt een beetje van de situatie/hoe ons meisje er aan toe is of ik nu wel of niet geef.