Ik ben op zoek naar tips / ervaringen mbt het uitgesteld vaccineren.. heb jij dit gedaan ? Hoelang heb je uitgesteld en waarom? Evt aangepaste schema’s zijn welkom. ik zit niet te wachten op discussies over dit onderwerp .. ieder zijn ding
Ik heb het beide keren uitgesteld. De oudste was heel vaak ziek. Uiteindelijk vermoed ik dat hij koemelkallergie had, want hij kan er nu nog niet tegen en hij had veel eczeem. Ik wilde zijn immuunsysteem niet verder belasten. Pas met 11 maanden durfde ik het aan. Het nieuwe schema weet ik niet precies, maar het scheelde 1 vaccinatie. De jongste had flinke koemelkallergie en reflux en pas met 12 weken was dat onder controle. Door de reflux sliep hij onrustig en ook ingebakerd. Pas toen dat afgebouwd was, heb ik hem laten vaccineren. Ook bij hem scheelde dat per saldo 1 vaccinatie. Doe wat voor jou goed voelt. Ik denk dat ik het deze keer ook weer uitstel.
Ik vaccineer per 1 keer. Dus uiteindelijk loopt het hier ook uit. Ik ga er gewoon geen 2 tegelijk indouwen. Ze moet nu ze een jaar is nog 1x dktp en nog 1x pneu van rond de 9 maanden volgens en daardoor wordt die van 14 maanden ook weer vooruit geschoven.
Niet uitgesteld als in later beginnen, want ik vond op tijd beginnen wel belangrijk. Maar geen cocktails gegeven. Dus dan worden sommigen later gegeven.
welke vallen dan af en waarom precies ? ik heb dit ook gehoord en zou graag een voorbeeld schema hebben
Mijn jongste is dus ook nog erg onrustig en heeft een verhoogd risico op eczeem/astma/allergie .. sinds 2 weken weer erge krampen en sinds een week ook uitslag in het gezicht dus wil koemelk vrij gaan eten om te kijken of dit de oorzaak is ( 2 andere van mij hadden dit helaas ook) Mijn oudste reageerde altijd heel heftig op de vaccinaties maar ik was jong en het was mijn eerste dus zocht niks uit en liet me van alles aanpraten.. merk aan mezelf dat het me steeds meer tegen gaat staan .. niet zo zeer (sommige) vaccinaties maar wel zo jong al ..
Weet ik niet precies. Heb namelijk geen idee van een schema, want ik heb nooit een schema gevolgd. Het enige wat ik begreep was dat het er uiteindelijk een minder was.
Hier bij de oudste het met een jaar uitgesteld. Wij twijfelde toen heel erg of we ze wel wilde vaccineren. Ik vind het een voordeel, want als ze ik dacht na 2 jaar de laatste vaccinatie krijgen. Hoeven ze die van 4 jaar niet. En volgens mij scheelde het nog wel wat aan vaccinaties, maar dat durf ik zo even niet te zeggen! Onze jongste zijn we pas na 3 maanden begonnen, omdat zij een hartafwijking had en al met 2 weken geopereerd moest worden. Dat scheelde ook al wat aan vaccinaties. Maar heb niet onthouden wat.. vond daar wel het nadeel dat ze soms snel achter elkaar weer een vaccin moest. Heb ze toen regelmatig verzet.
Denk er wel aan dat een aantal ziektes waartegen gevaccineerd wordt, juist het gevaarlijkste zijn voor de jongste baby's. Zoals bijvoorbeeld kinkhoest. Voor grotere kinderen heel vervelend, voor jonge baby's kan het dodelijk zijn.