Een super droog huidje, wat smeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linn84, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Het huidje van onze dochter (6 maanden) wordt steeds droger en ik vraag me af wat we er (nog meer) aan kunnen doen...

We doen haar om de dag, soms om twee dagen, eventjes in bad met badolie van Etos eigen merk en daarna smeren we haar helemaal in met babyolie van Natusan baby. De hele droge plekjes smeer ik dagelijks in met bepanthen, net als haar gezichtje. Maar het helpt niet. Inmiddels voelt haar lijfje aan als schuurpapier :(

Wie heeft tips? En welke producten zou ik beter kunnen gebruiken?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je zou de beentjes bv bij elke verschoningsbeurd even kunnen insmeren met vaseline-cetomacrogolcrème -dat is best hele goede creme die ook nog goed smeert.

Verder zweer ik zelf bij extra vettende badolie van balneum. Alleen jammer dat ze hier het badwater drinken als ze de kans dkrijgen- dus ik gebruik het niet meer.

3. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn dochtertje had ook een hele hele droge huid.
    Het leek ook op baby exceem eigenlijk.
    Dat niet tevaak in bad doen is al heel goed.
    Ik had alles geprobeert, ik wou bijna naar de dokter gaan ermee, maar ik wou liever niet vandie hormonale cremes smeren enzo.
    Toen ben ik haar Zemelenbadjes gaan geven. Zemelen in een panty sok eerst even in een kokent kopje water en dan in het badje hangen en het slijm eruit knijpen.
    Het klinkt heel vies maar het vormt een soort laagje op de huid.
    En ik gebruikte geen of maar een klein druppeltje badschuim op een hydro washandje voor de benodigde plekken.
    Na het wassen pakte ik weer van dat slijm en smeerde haar ermee in als een soort creme.
    Verder deed ik zo min mogelijk met haar huidje.
    Nou na een weekje of 2 had ze zoeen mooi huidje dat ik er complimenten over kreeg. Ik heb haar zo in bad gedaan tot een maandje of 5 toen ik zag dat de droogheid niet meer terug kwam als ik het Zemelenbad niet toepaste.
    Ik zou het echt is proberen, je krijgt er zeker geen spijt van.
    Let er wel op dat je haver Zemelen koopt, want alle andere soorten geven geen slijm af.
    Je kan het overgins ook googlen, het is een hele bekende methode. :)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tarwezemelen doen het ook hoor ... lekker slijmerig!

1. Max eens per week in bad, niet te warm en idd met zemelen. Andere dagen gewoon een washandje om te wassen.

2. Hele goede en neutrale vette crème is cetomacrogolcrème met 10% vaseline. Verkrijgbaar bij de apotheek zonder recept. Dit is geen hormoonzalf oid, gewoon vette crème zonder allerlei toevoegingen.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Oke, thnx! Zemelen kunnen we bij de Tuinen wel krijgen neem ik aan?

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik koop het bij de etos ... maar de tuinen zullen het wel hebben denk ik.

7. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Onze dochter gaat 1 en soms 2 x per week in de Tummy-Tub! Met kruidvat badolie! Daarna insmeren met huidolie!
    Verder was ik haar elke dag met een washandje en blijf goed smeren met olie!

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik gebruikte speciale babyolie van welede (gele fles). Is niet goedkoop, kost 10 euro voor een fles maar werkte hier erg goed. Kan in bad maar in masseerde hem na het badje ermee in en weg droge huidje. verkrijgbaar gewoon bij etos enzo

9. Loe

Loe Niet meer actief

eucerin omega 12%

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij smeren nu vaseline parafine, supervet maar onze dochter heeft behoorlijk eczeem..

11. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Lucas heeft ook een erg droge huid met eczeem/ uitslag/ puistjes enz...
    Van de KA hebben we cetomacrogol met 10% vaseline gekregen. Dit is erg vette creme maar werkt heel goed. En die kan je zo vaak smeren als je wilt!

Verder mogen we Lucas maar 1x per week in bad doen. Zelf vind ik dit wel erg weinig dus we doen het 2x per week maar gebruiken van Balneum de extra vette baby badolie. Kun je gewoon bij de Etos halen. Ruikt erg lekker en laat een klein vet laagje op de huid achter. Daar zit verder geen parfum of andere bestanddelen die slecht zijn voor het huidje.

12. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Lana heeft er nu met de kou ook weer af en toe last van, vorig jaar was het ook precies tijdens de kou dus misschien heeft dat ook invloed..
    Hier helpt minder in bad gaan, minder zeep en de ergste plekjes dun insmeren met Vaseline Lanette.
    Ik ben al blij dat het nu op haar beentjes zit waar ze niet aan krabt, vorig jaar zat het in haar nek en kon ze er moeilijk vanaf blijven.

13. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Weleda weer en wind balsem, heerlijk, lekker vet en verantwoord

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier werkt balneum erg goed door het badwater.

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Eens met mijn voorganger, ik vind de producten van Balneum erg goed.
    Als het nodig is dan gebruik ik daarvan de olie voor in bad en/of de bodycreme voor lekker smeren. Wel duur, maar super spul!

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik gebruik vaseline voor de kids. werkt harstikke goed. savonds na hun badje lekker insmeren en sochtends voordat we uit huis gaan

17. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Deze tip kan ik beamen. Mijn zoontje heeft nu atopisch exceem een ik kreeg van de dermatoloog een compliment dat ik hem vanaf kleins afaan niet te vaak in bad had gedaan en goed ingesmeerd. Dat heeft geholpen, anders zou het exceem veel erger zijn geweest. Nu merk ik dat door geregld goed smeren en hormoonzalf zijn exceem verdwijnd.

Volg inderdaad echt de bad tip goed op en haal die zalf want die is top. Geen crème van de drogist kan daartegenop

18. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijnn dochter heeft ook een erg droge huid (geen eczeem gelukkig), vooral op haar armen en benen.
    Ik smeer regelmatig de armen en benen in met vaseline lanette. Dat werkt bij haar heel goed.

19. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik heb zelf een hele droge huid maar wil wel altijd graag douchen minstens om de dag, met dit weer word ik gek van de jeuk (laat staan al die loshangende velletjes)
    als ik me voor het douchen insmeer met dermalex olie dan heb ik nergens meer last van, nu wordt die olie niet meer verkocht geloof ik, maar wellicht helpt het als je de hele droge plekjes bi je jkindje van te voren insmeert met olie alvorens het in bad gaan. de olie vorm dan al gelijk een buffer die uitdrogen helpt te verminderen.

20. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Hier ook droge huid met soms beetje eczeem.

max 2x per weerk in bad met badolie of inderdaad zemelen en vooral 2x daags smeren met vaseline-glycerine-cetomacrogol creme. Verkrijgbaar bij de apotheek voor 5 euro per tube. Bovenstaande combinatie in de creme smeert makkelijker dan vaseline-cetomacrogol.
    Zeker als je kindje nog jong is is dat fijner, huidje is nog zo teer

Deel Deze Pagina