34 weken zwanger en waterige afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stippel, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Hallo,

Ik heb dit onderwerp net ook geplaatst bij het verloskundige gedeelte, maar dacht.. kan het ook nog wel even hier vragen. :)

Ik ben bijna 34 weken zwanger en ik heb de laatste dagen echt zoveel meer afscheiding dan normaal. Het is ontzettend waterig/dun. Ik dacht zelfs even dat het misschien vruchtwater was, maar ik denk dat dit toch niet het geval is. Het is namelijk niet continu en het blijft wat slijmerig. Ik kan in ieder geval niet meer zonder inlegkruisjes.

Wie herkent dit? En is dit normaal, zo tegen het einde van je zwangerschap?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat is heel normaal ja. Ik heb het trouwens al tijden, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst géén inlegkruisje hoefde te gebruiken.
    Maar hoor wel vaker dat het op het laatst erger kan worden.

3. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    hier idem dito :) loop al weken met inlegkruisjes rond :)

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb het ook inmiddels 4 dagen en dacht op een gegeven moment ook dat het vruchtwater was. Gisteren toch maar het zkh gebeld en de vk heeft een aantal controles gedaan en het is geen vruchtwater. Schijnt heel normaal te zijn als je tegen het einde van zwangerschap zit.

5. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Bedankt voor jullie antwoorden. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het normaal is aan het eind van de zwangerschap. :)

6. msiebers01

msiebers01 Niet meer actief

klopt, op het laatst wordt alles waterig.
    zolang er een geurtje aan zit en/ of geen witte vlokjes in zitten is het waarschijnlijk gewoon afscheiding.
    Maar bij twijfel altijd even laten checken.

Bij mijn eerste dacht ik ook dat het afscheiding was en de verloskundige zei aan de tel. dat dit waarschijnlijk zo was en wilde niet testen. prima, zo gelaten.

Binnen een week verloor ik ineens een plasje water en na testen bleek dit GEEN vruchtwater te zijn. dus blijkbaar gewoon afscheiding, maar even later verloor ik weer wat, verloskundige wilde net weggaan, en dat was dus WEL vruchtwater.
    Die dag beviel ik 4 weekjes te vroeg van een gezonde dochter :D

Deel Deze Pagina