Titel zegt het al. Ben nu 13 weken zwanger en van 69,5 naar 72,3 kg gegaan. Is dat veel? Ik schrok er een beetje van! Bedoel, natuurlijk weet ik wel dat ik zwaarder ga worden en mijn buik groeit ook aardig, maar wil het wel graag een beetje binnen de perken houden. Ben een beetje bang dat ik aan alle kanten ga uitdijen.
Ik zit met hetzelfde 'probleem'... Ben pas 10 weken zwanger en nu al +2,5 kilo!!!! Ik eet wel echt veel meer dan voor de zwangerschap, maar om nou te zeggen dat ik de hele dag aan het snoepen ben, nee!!! Veel meer boterhammen, fruit en drinken, dat wel, maar geen zakken chips of pakken koek per dag... De verloskundige vertelde dat je moet eten zolang je lichaam aangeeft honger te hebben, je hebt het blijkbaar nodig. Dus ik eet gewoon wanneer het moet, maar hoop echt dat het niet zo snel blijft gaan als de eerste paar weken... (ik ben van 68,6 kilo naar 71,2 kilo inmiddels...) Mn voorland is niet zo best, zowel mn moeder als mn oma's kwamen tussen de 25 en 30 kilo aan per zwangerschap...
Zolang het aankomen komt van de zwangerschap en gezond eten denk ik niet dat je je nu al zorgen moet maken. Je heb ook een mooi startgewicht dus dan heb je al wat meer schippering Hier had ik graag gewild dat ik wat vroeger wat meer aan kwam en buikje ging kweken maar ik ben tot de 20 weken maar 1,5 kg aangekomen, gelukkig gaat het nu sneller (halve kg per week) en zit ik nu op bijna 6 . Gewoon beetje in de gaten houden, voor iedereen loopt het anders!
Ik probeer inderdaad ook gezond te eten hoor! Vorige week wel extreem gezondigd, bijna iedere dag een traktatie op taart op het werk Maar het aankomen lijkt geleidelijk te gaan. Het is niet dat er in een week ineens drie kilo bij was... Van misselijkheid heb ik totaal geen last, alleen als m'n maag leeg is. Daarom eet ik ook zo'n beetje de hele dag door. Wel kleine beetjes en vooral fruit, yoghurt en koekjes zoals sultana of ontbijtkoek. Ik eet voor m'n gevoel niet echt veel meer dan anders... Kan me voorstellen dat je een beetje bang wordt als je van je familie hoort dat zij zoveel zijn aangekomen! Mijn moeder is geloof ik bij mij zo'n 17 kilo gegroeit.
Ik word idd ook misselijk als ik niks in mn maag heb en eet dus de hele dag door... Yoghurt, fruit, sultana enz., maar dat deed ik vroeger nooit, dus dat zal wel de oorzaak zijn! Hier is het ook heel geleidelijk gegaan, 'gewoon' een pondje per week... Maar baal er wel van!!! Hopelijk gaat die uk straks sneller groeien en meer energie verbruiken zodat het aankomen minder hard gaat... We zien wel waar het schip strandt, maar hoop niet dat ik de +25 ga halen!
ik weet niet of je er wel veel invloed op hebt. vriendin van mij at 2 zwangerschappen normaal en kwam steeds 30 kilo aan. ik eet als een bouwvakker en blijf steeds op hetzelfde gewicht, vorige zwangerschap ook. maar ik ben wel wat dikker van mezelf, zijn jullie misschien heel slank? dan zou je het ook weleens nodig kunnen hebben
Hmm...het komt zoals het komt zeg maar Ben niet heel slank volgens mij, gewoon normaal. Zat altijd rond de 70 kg met 1,79 m. Nou, we zien t wel... Zal niet te veel snoepen (al is dat soms wel lastig onder invloed van die hormonen )
Dat hoeft geen logisch verband te zijn hoor . Ik heb vanaf week 15 een behoorlijke buik en ben nu met 30 weken nog maar 3 kilo aangekomen... Gewoon een beetje opletten met wat je eet! De hele dag ontbijtkoek zet aardig aan, maar fruit is vooral veel vocht, dus dat plas je vanzelf weer uit (terwijl het wel even lekker vult)!
Haha, de hele dag ontbijtkoek... Bah, moet er niet aan denken hoor! Gemiddeld op een dag eet ik zelfs te weinig volgens de dietiste die ik een hele tijd geleden eens geraadpleegd heb. Ik zal jullie een gemiddelde dag geven: Ontbijt: Special K met melk Tussendoor: 2 stuks fruit Een plak brood Plakje ontbijtkoek Lunch: Kop soep 2 sneetjes brood met boter 1 x vleesbeleg 1 x zoet beleg Beker melk Tussendoor: Weer fruit Een pakje sultana Avondeten: Aardappels, groente, vlees Yoghurt Tussendoor: Eierkoek, ijsje, sultana, o.i.d. Als er dan bijvoorbeeld op taart getrakteerd wordt, dan sla ik 's ochtends 1 stuk fruit en het koekje over. En natuurlijk wordt er tussendoor wel eens meer gesnoept, spekjes ofzo. Maar dat zijn er dan een stuk of 4, echt geen hele zak!
Je eet volgens mij wel goed.. alleen zou ik (en doe ik) het iets anders. Voor ik zwanger raakte ben ik 9 kilo kwijt geraakt.. toen ik tegen mijn begeleidster vertelde dat ik zwanger was/ben moest ik ook gelijk mijn eet patroon aanpassen. Zie het rode in het lijstje. Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en nog bijna 1 kg aangekomen.. (niet dat als het meer was geweest ik me druk zou hebben gemaakt hoor ) Liefs, LB
Dank voor je reactie! De boterhammen die jij 's ochtends bij het ontbijt neemt neem ik dus later op de dag. Ik krijg zo vroeg haast niks door m'n keel. Alleen de flakes met melk krijg ik naar binnen, vandaar... Ontbijt ongeveer om half 8, dan eerste "tussendoortje" om 9 uur, tweede om 10 uur, derde om 11 uur en lunch tegen half 1. De twee stuks fruit eet ik meest in een keer op. Twee kiwi's bijvoorbeeld. Thee en water gaat trouwens de hele dag door hoor Zoooo lekker!
Ik was de eerste 12 weken ook 4 kilo aangekomen. Ik was er ook best wel van geschrokken en was bang dat het zo door zou gaan. Nu ben ik 21 weken zwanger en in totaal 6 kilo aangekomen. In het begin ging het dus best snel maar nu komt er bijna niks meer bij (en dat terwijl de kerst er ook nog tussen zat).
Owwww nou dan heb ik niets gezegd :-D Je eet niet ongezond dat is het belangrijkst! Misschien ben ik wel te weinig aangekomen tot nu toe binnenkort maar even vragen bij de vk :-D Fijne zwangerschap! Liefs lb
Ik zal het donderdag bij de vk ook eens navragen! Voor zover ik hier de reacties lees valt het wel mee gelukkig Jij ook een hele fijne zwangerschap! Liefs Linn