Tongpiercing eruit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by moesje83, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een vraagje ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, maar nu hoorde ik van iemand dat je dan je tongpiercing eruit moet halen weet iemand of dat zo is?

Ik dacht altijd dat ie er pas uit hoefde zodra je wordt geopereerd, maar nu twijfel ik dus

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,179
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb er nog niets over gehoord maar volgens mij als je die plastice heb maakt het toch niet uit...

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bij operaties e.d. moeten piercings idd uit, maar niet als je gaat 'gewoon' gaat bevallen toch?! Ik zou het even navragen bij de vk/gyn dan heb je zekerheid.

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    hoeft niet hoor.
    ik ging bij darryl* gewoon bevallen, pas toen duidelijk werd dat ik een kz moest, moesten alle sieraden en piercings af en uit.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    als je zeker bent dat je gewoon gaat bevallen hoeft dit niet. vaak vragen ze op voorhand om je van "al" je piercings te ontdoen omdat er altijd een risico is dat je onder narcose moet.

6. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    volgens mij kan je hem gewoon laten zitten hoor! Ik heb de mijne ook nog steeds in en die gaat er ook zeker niet uit :)

Ben jaren geleden geholpen aan mijn keelamandelen en zelfs toen mocht mijn piercing blijven zitten.
    Vorig jaar een spoedoperatie gehad en toen was er geen tijd om mijn piercings te verwijderen.

Zou wel even goed overleggen!

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Ik kon destijds toen ik aan mijn duim geopereerd werd, mijn navelpiercing gewoon laten zitten. Hoefde er niks aan te doen. Was ver genoeg ervanaf. En als je aan het bevallen bent, of zelfs een ks krijgt, dan zit je mond er ver genoeg vanaf. Maar vraag het anders eens na bij het ziekenhuis. Vaak zeggen ze van te voren alle sieraden af, zodat je dat niet nog hoeft te doen als je daar aankomt, maar lang niet altijd is dat nodig.

8. Niet meer actief

hOi ik ben ook gewoon bevallen met mijn tongpiercing in had daar ook nog nooit van gehoord.

Liefs.

9. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Soms willen ze het als voorzorg als je acuut ge-intubeerd moet worden. Maar bij een bevalling lijkt me dat erg sterk en denk ik dat mocht het zo zijn dat je ineens een ks nodig hebt, je nog alle tijd hebt om hem eruit te draaien.

Hi Pluys!, dat is wel bizar dat je hem zelfs bij je keelamandelen in hebt mogen houden...bij mij moest ie er toen echt uit, en gelukkig maar, want toen hebben ze flink zitten sjorren in mijn keel, moet er niet aan denken dat ze er dan achter blijven hangen...(nog heel even voor je, voel je je nog goed?)

Groet Snoozie

10. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben geintubeerd met tongpiercing (wa s niet mn bevalling hoor) maar naar mijn weten maakt het idd niks uit.
    Als ze iemand van straat plukken die onwel is schroeven ze ook niet eerst die piercing eruit ;)

11. Denise787

Denise787 Bekend lid

Apr 20, 2008
    630
    0
    0
    Volgens mij niet hoor.

Ik moest wel al m'n piercings uit doen, omdat ik kz kreeg.

12. Niet meer actief

De rede dat je al je piercings uit moet doen is vanwege het materiaal. Deze zijn vaak van metaal (chirurgisch staal, titanium) gemaakt. Tijdens operaties gebruiken ze vaak in plaats van scalpels een ding wat werkt op electriciteit. Als je al je piercings nog in hebt, kan je hierdoor ernstige brandwonden krijgen, dus moet je ze uit doen voor grote operaties. Intuberen ofzo kan gewoon met piercings, die zitten verder eigenlijk niet in de weg.

13. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik ben van mijn zoontje ook gewoon bevallen met tong en navelpiercing.

14. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    oh ok, bedankt allemaal ik laat m gewoon zitten ik zal het er ook nog ff over hebben met mn vk morgen

15. mariss

mariss Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,587
    0
    0
    idd door de electriciteit kun je bij piercings forse brandwonden krijgen...

Verder is er bij intubatie (algehele narcose) zeker een risico dat je piercing loslaat of dat ze er achter blijven haken en zo een bloeding veroorzaken, dus het heeft zeker de voorkeur ze wel te verwijderen!

16. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ik was erg blij dat ik hem in mocht houden. vind het een heel raar gevoel als hij eruit is :)
    Hier gaat alles goed, ik ben er bijna. Vandaag was mijn neefje jarig dus de kleine mocht van mij niet komen. Maar heb sinds vanavond wel last van harde buiken. Dus wie weet zet het door, spannend!
    Gaat bij jou alles goed?

Share This Page