Tongpiercing laten zetten...?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim89, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim89

Kim89 Lid

9 aug 2011
    19
    0
    1
    Student
    Leiden
    Ik zat net is even te denken, en heb er een tijd geleden ook al is aangedacht om een tongpiercing te laten zetten. Waarom geen idee, maar vind altijd wel mooi als je het bij andere ziet.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een tongpiercing laten zetten en hoelang het genezen duurt en of er dingen zijn die je niet mag die eerste periode?

Van de tepelpiercing weet ik van me ex toevallig dat dat nog vrij lang duurt, en dat je veel er ook niet mee mag doen etc.. Dus ben wel benieuwd naar de ervaring van mensen hier die een tongpiercing hebben...

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Het verschilt per persoon denk ik hoe snel het genezen is. De één kan gelijk weer alles eten.. ik kreeg echt een dikke tong en had zelfs moeite om vla te eten.. Maar veel aan de ijsjes gezeten en soepjes.. zodat ik toch wat binnenkreeg. Volgens mij kon ik na een week alles weer eten.. Heb hem nu bijna 2 jaar en ben er nog steeds blij mee :)

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik heb 3 dagen een dikke tong gehad, vooral de eerste dag was erg naar! a een week uiteindelijk al de lange startpiercing vervangen door een kleinere, ik heb hem nu een jaar of 8. Ik merk 9 van de 10 keer niet dat ik hem in mijn mond heb (tot ik weer eens een toffe eet en er op bijt, dat doet zeer!) Mijn huidige man merkt er eerlijk gezegd ook niets aan op sexueel gebied (voor sommige mensen een belangrijke reden), een ex vond het zo speciaal dat hij er speciaal voor mij ook een heeft laten zetten (maar ik merkte er dus ook niets van...)

4. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik heb 2dagen een dikkere tong gehad, maar kon wel gewoon alles eten. Pijn deed het helemaal niet moest eerst met listerine spoelen. Vond wel erg vervelend die grote staaf was blij toen er een kleinere in kon.
    Heb hem nu 13 jaar.

5. Que

Que Niet meer actief

Ik heb er 7 jaar geleden ook 1 laten zetten. Heb een week last gehad met eten, maar daarna niks meer.

Toen ik uiteindelijk op kantoor ging werken moest hij uit had veel met klanten te maken en op een gegeven moment was ik hem een aantal weken vergeten in te doen. Helaas was het gaatje doen dicht. Altans... dicht.... kan hem van boven er nog in doen en van onder ook maar het gaatje is niet meer door zeg maar.

Ik heb er destijds nooit spijt van gehad!

6. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb zo'n 2 weken bijna niet kunnen eten.
    Heb 'm een paar jaar gehad totdat ie uitmoest vanwege een operatie, heb 'm niet meer terug kunnen doen maar ik was 'm ook beu.
    De pijn met zetten valt mee, heb geen pijn gehad.
    Succes.

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Heb hem nu bijna 8 jaar en het zetten deed geen pijn maar die avond en de dagen erna waren hels.
    Had zo'n dikke tong, kon amper normaal praten en eten was helemaal niet te doen.
    Heb serieus zitten janken van de pijn en wilde hem er bijna uithalen maar heb doorgezet en heb hem nu nog steeds.

Alleen ga ik hem waarschijnlijk dit weekend eruit halen, het is gewoon slecht voor je gebit en tandvlees en aangezien ik weleens last heb van tandvleesproblemen heb ik besloten dat me gebit toch belangrijker is dan die piercing.

En ja ben 27 wordt wel een keer tijd om volwassen te worden ;)
    Haha dat zeg ik nu heel stoer hoor want heb hem nog steeds niet uit durven doen, ben er aan gehecht geraakt.
    Ben langzaam afscheid aan het nemen! :D *snik snik*

8. marjolein1986

marjolein1986 Actief lid

8 mrt 2011
    127
    0
    0
    Bij Mc Donalds voorheen met reptielen en andere di
    Sprang Capelle
    Heb de mijne nu ongeveer 8 jaar en wil m nog steeds niet er uit halen.
    Ik heb er 3 dagen last van gehad in het begin maar niet eens zo erg.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb helemaal geen dikke tong gehad.

Heb na het zetten om het uur waterijs gegeten.
    En ben na alles wat ik deed eten roken drinken gaan spoelen met listerine. Na 7 dagen genezen en ander staafje laten zetten bij de shop :D

10. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Oke, ik kan twee dingen vertellen, hoe het zetten bij mij ging, en dat ik hem nu niet meer heb.

Het zetten was echt peanuts. Tuurlijk voel je het wel, of je flink op je tong bijt, maar de pijn was bij mij iig zo weg. Je mocht eigenlijk niet roken en drinken en zoenen. Maar wel gedaan toen (rebels). Hele avond lekker op ijsklontjes zitten sabbelen. En volgende dag vla en zacht voedsel eten.

Ik heb de piercing 6 jaar gehad. Maar op een gegeven moment begonnen mijn tanden zo zeer te doen. Ongeacht welke piercing, zachte balletjes, harde balletjes, plastic, chirurgisch staal name it... Toen heb ik besloten om hem er uit te halen. Sinds dien geen last meer van gehad.

Het gaat toch op een gegeven moment slijten aan de achterkant van je tanden.....

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

:$:$:$

Das wel erg:)

Ik heb hem al 11 jaar maar geen slijtage aan tanden oid:)

12. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Mn eerste tongpiercing heb ik 6 jaar terug laten zetten.
    Pijn deed het niet, en de week daarna veel aan het ijs gezeten zodat de dikke tong en de pijn beperkt bleef.
    Was wel blij toen er een korter staafje in kwam.

Mn 2e tongpiercing bijna 2 jaar terug laten zetten.
    Het zetten daarvan deed net als bij de 1e geen pijn, alleen de week er na wel last van gehad.
    Had zowel in de 2e als in de 1e een lang staafje, en dat was echt kl*ten.
    Heb dus ook de eerste week flink aan het ijs gezeten, maar ondanks dat kon ik moeilijk eten en bijna niet praten.
    Sowieso wel 2 weken last gehad, dus de 2e was niet zo makkelijk als de 1e.
    Toch geen spijt dat ik een 2e heb laten zetten.

Zat nog aan een 3e te denken, maar daar op terug gekomen, hou het bij deze 2 ;)

Wel heb ik aan de onderkant plastic balletjes, op aanraden van de tandarts.
    Iets beter voor je tanden/tandvlees.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    #13 annetske, 1 dec 2011
    Laatst bewerkt: 1 dec 2011
    Ik heb er ooit 1 gehad. het zetten opzich doet niet zeer, alleen die klem op je tong doet wel even zeer. Verder heb ik een dikke 2 weken een ontzettende dikke tong gehad waardoor ik amper kon praten en eten ;)

Nu heb ik het niet meer. Je tanden gaan er echt aan met zo'n ding in je tong daar wil je voor waarschuwen! Nu ik het ding er uit heb hem ik minder gaatjes en geen last meer van afbrokkelende tanden. achteraf gezien kwam dit dus gewoon door die piercing. Bij mij braken de voortanden dus af. zowel onder als boven. Tijdens tandenpoetsen brak er zo een stukje tand af, maar ook spontaan braken er stukjes of stukken tand af. Ik wil je echt waarscuwen dus, ik was ook gewaarschuwd en dacht valt wel mee, maar nee het viel niet mee dus ;)

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    heb hem nu bijna anderhalf jaar en ben er nog steeds tevreden mee:D

Het zetten deed absoluut geen pijn!(en geloof me,, ben nogal kleinzerig;))

had niet echt een dikke tong... maar wel een week echt moeite gehad met eten...(dan pas merk je hoeveel je je tong gebruik om eten van de ene kant naar de andere kant te doen enzo:p)
    En na de maaltijd en roken oid spoelen!
    Pff daar werd k wel gek van:)

Daarna helemaaaaaal geen last meer van:D

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    over trouwens de slijtage van je tanden....

Het ligt er ook aan wat je ermee doet...
    Ga je er de halve dag op zitten kauwen/'spelen' dan gaan je tanden idd sneller slijten...

En ik ben echt geen heilig boontje:p
    Maar moet zeggen dat ik er vrij weinig mee 'speel' en hiet tot nu toe nog alles goed met de tandjes!:D

16. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Het zetten opzich was bij mij niet echt pijnlijk. Die tang op je tong dat is even vervelend. Bij mij is er alleen verkeerd geprikt. Ik heb ongelooflijk gebloed en heb er weken last van gehad.
    Ik zou het alleen daarom al nooit meer doen.

Uiteindelijk heb ik mijn tongpiercing eruit gehaald, omdat ik mijn tanden wilde sparen. Soms beet ik er per ongeluk op. Daarnaast ontkom je er nooit helemaal aan dat de piercing niet tegen je tanden aankomt. Ik had er zelf al heel snel een plastic balletje opzitten.

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nee je ontkomt er idd niet aan dat de piercing tegen je tanden aankomt met kauwen bijv. en ook ik beet er wel eens op perongeluk als ik aan het eten was. In het begin was ik best onwennig van mijn piercing toen ik het er uit had gehaald, voelde zo leeg in de mond haha.

18. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Dat heb ik al als ik 1 piercing uit haal haha.
    Ondanks dat ik er dan nog 1 in heb, voelt het heel raar ;)

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha idd het eten moest wennen toen ik het liet zetten, maar toen ik het er uit haalde moest het eten weer wennen ;) :)

20. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Heb er ook 1 gehad....

geen pijn bij het zetten....en dezelfde avond zat ik nog aan de pizza,
    en heb er nooit geen last van gehad....

ondertussen is hij er wel uit, was er gewoon op uit gekeken, en zag er de meerwaarde niet meer van in :) was leuk toen ik jong was.

Deel Deze Pagina