Niet langs mogen komen bij de gyn.?

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Dag dames,

Wat zouden jullie doen?
    Ik heb alweer een tijdje last van mn vagina, pijnlijke wondjes en brandend gevoel. Vorige keer is er een kweekje genomen en bleek het door de streptokokken bacterie te komen (die ik al mn hele leven bij me draag maar waardoor je bij lage weerstand klachten kan krijgen).

Nou had ik vorige week ineens licht bloedverlies (geen tampon nodig maar wel bij afvegen te zien.) Even gewacht met bellen en t ging weer over.
    Nu heb ik dus ook weer die klachten maar ook weer licht bloedverlies. Het is niet zoals bij een beginnende menstruatie.

Nou belde ik de poli om te vragen om een uitstrijkje. De laatste keren dat mn uitstrijkjes niet goed waren (pap 3a en pap 3b) had ik precies dezelfde klachten dus ik maak me een beetje zorgen.
    En nu zegt de assistente dat ik niet langs mag komen. Omdat ze niet alleen daarvoor een afspraak maken omdat ze het al zo druk hebben ?!
    What the...
    Wat zouden jullie doen? Als ik de huisarts dit soort dingen vraagt zegt ze altijd dat ik direct naar de gyn. moet omdat ik bij hem onder behandeling ben geweest hiervoor en hij er meer vanaf weet..

2. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Belachelijk! Ik zal je huisarts naar de gyn laten bellen.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    als het echt alleen voor een uitstrijkje is dat kan je eigen huisarts toch ook? Ik denk dat dit de rede is dat de assistente dit ook aangaf vaak word het in hetzelfde lab onderzocht.

groetjes kim

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmm ja de HA kan het toch ook doen?

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Inderdaad de assistent zal bedoelt hebben dat hun poli te druk is voor alleen een uitstrijkje. Je kan deze dus bij de ha laten doen en je wordt bij een slechte/anders als normale uitslag waarschijnlijk gewoon weer ingepland bij de gyn voor consult.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij ook dat de huisarts het uitstrijkje kan maken? Veel goedkoper....

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

huisarts is inderdaad net zo makkelijk, daarna op basis daarvan kan je altijd nog verder kijken.

Ik lag trouwens iets over niet nodig hebben tampon, in jouw geval is het gebruiken van een tampon in het algemeen niet zo verstandig (ivm streptokokken e.d.) als dat een gevoeligheid is hoor je die dingen helemaal niet te gebruiken.. die zijn namelijk minder hygiënisch zeker als je daar een gevoeligheid heb dan wil je de bacteriën eruit hebben in plaats van erin houden..

Ik hoop dat je snel verder geholpen kan worden...

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Huisarts gebeld, laat het daar doen. Hopen op een goede uitslag!

@Triseke: ik heb pcos en ben maar 1 keer in de 4 maanden ongesteld en heb ook na opwekkuurtjes maar 1 a 2 minitampons op een dag nodig. Dus veel kwaad zal het die ene keer dat ik ze draag niet zo veel kwaad kunnen denk ik.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Duim mee voor een goede uitslag idg...

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wou net zeggen uitstrijkje bij de HA. Maar is al geregeld. Hopelijk een goede uitslag! ;) Succes.

Deel Deze Pagina