Hoi dames, Onze zoon heeft een zeer kort tongriempje, maar er als baby nooit last van gehad bij het drinken. Dus het CB heeft gezegd dat het niet nodig was om zijn tongriem in te knippen. Nu vind ik dat zijn uitspraak soms een beetje 'lui' klinkt en dus niet goed articuleert. Bovendien kan hij nooit eens lekker aan zijn ijsje likken. Dus bij de HA geweest en vandaag naar de KNO. Nu ben ik heel benieuwd wat zij ervan vindt. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie. Kan heel veel lezen hierover wat betreft baby's, maar nauwelijks over zo'n ingreep bij peuters en kleuters. Dus jullie ervaringen zijn welkom. Bijvoorbeeld: Hebben ze veel napijn gehad, zijn ze beter gaan praten, enzovoort. Hoor het graag!!!
Het is bij mij ook gedaan toen ik klein was. Pijn kan ik mij niet meer herinneren maar ze hadden hem wat mij betreft wel verder mogen doorknippen! Ik kan mijn tong niet zo ver uitsteken als de meesten kunnen en ik heb wat meer moeite met articuleren.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar toen mijn dochter moest voor neus amandelen was er een jongetje na haar aan de beurt voor het inknippen van het tongriempje Dit jongetje was bijna 3 en hij was zo klaar, hij werd wakker en vroeg meteen om brood, hij heeft toen 5 !! Boterhammen weg gegeten en toen het eten op was mocht hij naar huis, hij had dus nergens last van Uiteraard weet ik niet of hij thuis nog Napijn ofZo gehad heeft maar in het Ziekenhuis zelf had de vader die mee was als heel positief ervaren