wanneer mag je naar huis poliklinisch bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door linda1986, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    Hallo,

Ik vraag mij wat af...

Ik beval in het ziekenhuis en stel de baby word savonds of in het weekend geboren? Bijv. dinsdagavond dan mag ik waarschijnlijk niet meer naar huis maar woensdagochtend? Maar als het nou op zaterdag is, moet je dan tot maandag blijven of mag je gewoon naar huis zodra het kan?

Kunnen jullie me helpen?

Liefs Linda

2. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    mijn dochter werd op zaterdagavond om 20 uur geboren. Om 22 uur gingen we naar huis. Als alles goed gaat en je hebt geplast dan mag je naar huis (in het AMC in ieder geval). Het maakt dus niet uit of het weekend is.
    Wat wel lastig is, is dat je dan nog geen kraamzorg hebt (kwam zondagmorgen). We kregen wel een A4-tje mee; " hoe kom je de eerste nacht door met je baby". Maar toch waren we nog wel lekker onhandig die eerste nacht.

3. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    mijn dochter werd op zaterdagavond om 20 uur geboren. Om 22 uur gingen we naar huis. Als alles goed gaat en je hebt geplast dan mag je naar huis (in het AMC in ieder geval). Het maakt dus niet uit of het weekend is.
    Wat wel lastig is, is dat je dan nog geen kraamzorg hebt (kwam zondagmorgen). We kregen wel een A4-tje mee; " hoe kom je de eerste nacht door met je baby". Maar toch waren we nog wel lekker onhandig die eerste nacht.

4. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    Dat is wel een heel fijn idee dat je naar huis mag ook al is het weekend. Het is inderdaad wel vervelend dat je geen kraamhulp hebt. Maar die nacht kom je ook wel door :)

5. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Bij ons in het ziekenhuis mag je ongeveer 3 uur na de bevalling
    ook snachts dus gewoon naar huis mits alles in orde is natuurlijk.
    De kraamhulp is familie van ons en gaat snachts en in het weekend
    gewoon even met ons mee naar huis om ons even op
    weg te helpen zeg maar.

6. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    Wouw wat fijn zeg familie als kraamhulp. Lekker vertrouwd :) Ik vraag mij het namelijk af omdat als je pas de volgende dag naar huis mag je man alleen naar huis moet en daar moet slapen. Dat kon ik me bijna niet voorstellen. Hij zou dan mij met kindje achter moeten laten, vreemde situatie dan.
    Als er iets aan de hand is , is het natuurlijk een ander verhaal... :)

7. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen van onze dochter op zondagochtend om 7 uur. Ik mocht in de loop van de middag naar huis, maar omdat we dan geen kraamhulp meer zouden krijgen mochten we ook nog tot maandagochtend in het ziekenhuis blijven. Het ziekenhuis waar ik bevallen ben, heeft kraamsuites waar de man ook mag blijven slapen. Wij hebben dus nog een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht om niet in de stress thuis te zitten. Het was ons eerste kindje en we vonden het allemaal al spannend genoeg. Misschien is er bij jou in de buurt ook een ziekenhuis waar je man mag blijven slapen?

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Mijn dochter is op zondagochtend om 05.08 geboren en om 7.30uur waren we alweer thuis. Uurtje later was de kraamhulp er.
    Zodra je gedouched hebt (zonder duizelig te worden) en gegeten en gedronken mag je volgens mij naar huis...mits er niks aan de hand is natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina