Vanaf wanneer naar ziekenhuis ivm hoge bloeddruk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 14 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik moet als maandag mn bloeddruk niet lager is geworden, naar t ziekenhuis om daar opgenomen te worden. Mn bloeddruk is nu 140/90 en ik begon met 120/60 ook heeft ze een klein beetje eiwit in mn urine gevonden. Vanaf wanneer werden jullie doorgestuurd? Of nóg beter, bij wie werd de bloeddruk wel weer lager zodat je niet naar t ziekenhuis hoefde?

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mijn bloeddruk was laatst 160/95 en moest toen even naar het ziekenhuis voor urine onderzoek etc maar mocht daarna gewoon naar huis.
    Mijn bloeddruk begon met 120/70. Net weer bij de vk geweest en nu is hij 140/80 dus weer normaal. Het hangt per verloskundige ervanaf wanneer ze je doorsturen.....

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik begon met 140/95 geloof ik, toen ik werd doorgestuurd. Alleen bij mij waren de bloed- en urineuitslagen goed en ik werd niet opgenomen. Wel moest ik om de dag voor een CTG en ik moest in het ziekenhuis bevallen.

4. Ik werd opgenomen toen mijn bovendruk en onderdruk bijna gelijk waren. Ik weet niet hoeveel want het is al 7 jaar geleden. Maar ze waren bijna gelijk. Was zwangerschapvergiftiging ( eiwitten in urine) met 35,4 weken opgenomen en met 36 weken ingeleid.

Suc6

5. Niet meer actief

Het hangt er een beetje vanaf denk ik! Hoever ben je in de zwangerschap, hoeveel eiwit vinden ze..

Ik werd doorgestuurd met 138/90 en licht eiwit. Ik mocht toen ook niet thuis meer bevallen en ben bij de gyn onder controle geweest. Overigens is mijn bloeddruk in de weken erna wel weergewoon gezakt, maar mocht niet meer terug naar de VK

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik werd met 29w 5d voor het eerst doorgestuurd met een bloeddruk van 140/95. Ik mocht na het maken van een ctg en bloed en urintests weer naar huis, want daar was niks bijzonders aan te zien. Ik mocht terug onder controle bij de verloskundige. Vanaf dat moment mocht ik niet meer werken en moest elke dag twee keer een uur plat. Met 35w 5d was mijn bloeddruk 170/115, en ik had een spoortje eiwit in mijn urine. Weer door naar zh en toen moest ik blijven. De volgende dagen steeg mijn bloeddruk tot 180/130 en medicatie hielp niet. Omdat mijn kindje er nu ook last van kreeg ben ik met 36 w 0d bevallen via een spoedkeizersnee.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik kan me niet voorstellen dat de gyn je opneemt met een bloeddruk van 140/90 als de rest van de uitslagen goed is.

Ik loop nu sinds ruim 2 weken bij de gyn. In eerste instantie vanwege mijn verhoogde bloeddruk (ook 140/90). In het ziekenhuis is toen het volgende gedaan:
    Bloedonderzoek
    Bloeddrukmeting 2 keer
    CTG
    Urine onderzoek
    Echo
    Bij mij bleek alles in orde op mn bloeddruk na.

Nu moet ik 3 keer in de week voor controle. Iedere controle wordt mijn urine nagekeken, wordt er een CTG gemaakt en 2 keer bloeddruk opgemeten.
    Af en toe wordt er aanvullend bloedonderzoek gedaan of, zoals de laatste keer, inwendig onderzoek.

Zolang je urine goed is (spoortje eiwit mag), het CTG goed is en je geen last hebt van extreme klachten (hoofdpijn die met paracetamol niet te hanteren is, strakke band gevoel rond je maag/ribben, sterretjes zien) is de gyn. nog niet echt onder de indruk hoor. Zelfs met een bloeddruk van 150/100 mocht ik gewoon naar huis.

Pas als er uit het CTG, urine of bloedonderzoek blijkt dat er iets niet goed is, wordt er actie ondernomen. Eerder heeft geen zin volgens mijn gyn. Ten eerste is je baarmoeder met deze termijn nog onrijp dus inleiding gaat niet gemakkelijk. Daarnaast is hoge bloeddruk alleen niet schadelijk. Het risico bij hoge bloeddruk is dat organen die veel kleine bloedvaatjes bevatten, het slechter gaan doen. Dat zijn voor jou je lever en je nieren en voor je baby de placenta. Dus zolang het CTG, je urine en je bloed goed zijn, is er nog niets aan de hand.

Wel zul je waarschijnlijk niet meer terug mogen naar je VK en op medische indicatie in het ziekenhuis moeten bevallen. En tot die tijd dus zeer frequent naar het ziekenhuis voor controles. Kost veel tijd en energie (vind ik tenminste) maar je weet dan tenminste zeker dat je geen risico loopt.

Heel veel succes, hou je ons op de hoogte?

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Oops, beetje lang verhaal geworden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dank jullie wel meiden. Ik zal eerst maar maandag rustig afwachten, wie weet is ie dan genoeg gezakt.

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Wat mij werd verteld dat het afhankelijk is van verschillende factoren, wat je startwaarde was, hoever in de zwangerschap....

Normaal heb ik een bloeddruk van 100/60, maar 2 weken geleden was ie 135/95, met daarbij dus overgeven, bandgevoel, hoofdpijn, maar geen eiwit in de urine. Ben toen met spoed naar het ziekenhuis gestuurd, bloedonderzoek gehad, hartfilmpje van de baby en toen met geruststellende woorden naar huis gestuurd, maar moest 2 dagen later terug komen om alles te herhalen en in de tussentijd rust nemen.... gevolg bloeddruk ietsje gezakt, hartje van baby klopte weer goed (dus op de woensdag was het te laag alleen hebben ze dat niet gezegd aangezien dan wrs mijn bloeddruk nog verder zou gaan stijgen..) en mijn bloed was ook weer beter.
    Nu 2 weken later is mijn bloeddruk naar 130/85, thuis, veel rusten (elke middag 2 uur extra slapen). Hopen dat het zoz blijft.. alhoewel het nog vroeg in de zwangerschap is... ze houden me nu extra goed in de gaten, maar mocht gelukkig terug naar de VK!

Patroeska ik hoop dat alles mee gaat vallen voor je! Succes en sterkte en echt relaxed aandoen helpt!

11. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Mijn bloeddruk tijdens de zw. schap van mn dochter was continue rond de 120/55, week voor dat het mis ging 120/65, de dag dat ik een spoedkeizersnede heb gekregen was mn bloeddruk s'middags bij de VK 120/75, ik had bandpijn in maagstreek, gaf gal over maar volgens VK ging alles goed en had ik last van mn darmen. Ik heb toen een bloedtest geeist omdat ik voelde dat het niet normaal was, s'middags werd ik gebeld dat ik me moest melden bij de verloskamers in het ziekenhuis (VK wilde niet vertellen waarom). Binnen het uur lag ik op de operatietafel voor een keizersnee, ik bleek Hellp te hebben. Mijn bloeddruk was voor mij dus hoog, maar voor een ander kan het juist weer een lage bloeddruk zijn.

Deel Deze Pagina