Ik moet binnenkort een vegetarische maaltijd maken....

Discussie in 'De lounge' gestart door Annalise74, 30 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Lieve dames,

Binnenkort krijgen wij eters waarvan er 1 vegetarisch is.
    Nu zoek ik een lekker voor- én hoofdgerecht, vegetarisch.
    Of eventueel een recept mét vlees of vis voor de rest van de eters, maar waarbij het vlees/vis voor de vegetarier makkelijk weggelaten kan worden, zonder dat het saai wordt.
    Heeft iemand tips?

Alvast bedankt.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Thanks Elmo,

Ik heb al een paar dingen uitgeprobeerd die ik op internet gevonden had. (even voorgeproefd zal ik maar zeggen), maar veel dingen vond ik tegenvallen. Er staat zo ontzettend veel "troep" op internet.

Daarom hoopte ik op tips..... Misschien van enkele vegetarische lezeressen die al vaker iets met succes op tafel hebben gezet....

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Burrito's of taco's met vega gehakt? Lekker met veel kruiden en veel gesmolten kaas erover...

Zelf kaas bakken: koop dikke plak (jong) belegen kaas, gooi 'm door t geklutste ei en in de paneermeel en bakken op een laag vuurtje (en meteen opdienen)

Vegetarische moussaka? Gewoon het gehakt eruit laten en ook zonder gehakt erg lekker...

Een omelet met champignons, tomaat, ui en lekker stevig brood?

Of gewoon een goeie salade met mozzarella, gedroogde tomaat, basilicum, rucola, pijnboompitjes of parmezaanse kaas?

Pannenkoek met kaas?

Of maak het jezelf makkelijk met een quiche of pizza van AH... ff afbakken en klaar en als je er een handje rucola of wat verse dingetjes opgooit net of jij zelf hebt gesloofd!

5. Selma2007

Selma2007 Actief lid

29 nov 2007
    157
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik weet dat de Turkse keuken uitermate geschikt is om vegetarisch te koken. Ik heb namelijk weleens een Turkse kookcursus gevolgd. Ik heb een site voor je waar je een aantal vegetarische gerechten kunt lezen en uitproberen.

http://turkserecepten.wordpress.com/cat ... terjanlar/

Ik hoop dat je het leuk en lekker vind en natuurlijk wat mee kunt!
    Laat je me weten als je iets hebt uitgeprobeerd?

Succes ;) ,
    Selma2oo7

6. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hoi Annalise,

Ik heb een familierecept dat je gemakkelijk vegetarisch en niet-vegetarisch (en die 2 varianten ook nog tegenlijkertijd) kan klaarmaken.
    Het ziet er wel niet heel sjiek uit, maar het is het lekkerste eten wat ik ooit geproefd heb! En ook heel snel klaar en makkelijk te bereiden :)
    Als je geïnteresseerd bent in het preciese recept, geef dan even een privé-berichtje!

gr. Joeja

7. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Maak eens iets vegetarisch voor iedereen!

Gebruik je Quorn, stukjes en Des (zo stata het op de verpakking) is beetje te vergelijken met Kip en errug lekker in een curry ofzo..
    Succes

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Maak je een lekkere vegatarische quich ! ( en dan natuurlijk wel met iets erbij haha.

9. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    italiaans is makkelijk... een salade van mozarella met tomaat en basilicum, stokbrood door de lengte door de helft gesneden, insmeren met tomaat, olijfolie en een beetje knoflook en zout, en een lekkere spinazie lasagna of pasta met carbonara, ipv spekjes gebruik je champignons... of tomatensaus met paprika en pepertjes, of pesto saus....
    en is ook nog eens heel makkelijk!

veel keuze en zelfs de echte vleeseters missen hier het vlees niet!

een lekkere tiramusu als toetje...

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Gevulde champignons een idee?
    Of misschien iets van valess?

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik eet zelf geen vlees, dus dit drama is hier al jaren :D

Ik maak gewoon de standaard recepten zoals macaroni, maar dan voor mn mannetje met gehakt en voor mij met vegetarisch "gehakt". Alles gewoon maken zoals je het in gedachten hebt, maar dan net even het vlees vervangen. Tegenwoordig heb je zo veel keuze, dat zelfs shoarma vegetarisch kan ;)

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dan moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je vegetarisch gestremde kaas neemt.

13. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    tabbouleh:(gebroken tarwe, lente uitjes,tomaten,paprika,komkomer,peterselie,munt,citroenensap,olijolie,komijn-gemalen,zout, peper)=lekker, heel voedzaam, lekker koud, en makkelijk en snel te bereiden.

vegetarische schnitzels:gepaneerde aubergines(heeeel lekker =P~ ).
    gevulde tomaten(met rijst en kruiden) ;)
    ennn zelf gemaakte falafelballetjes, alles met een zelf gemaakte knoflooksaus erbij .

voor de vlees eters ook zelfgemaakte kipschnitzeltjes.
    lekker makkelijk, alles kan van tevoren voorbereid worden, en alles kan koud geserveerd worden.krijg gelijk trek in :)

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mijn zus is ook vegetarisch (zij let dan ook echt overal op...)
    Zelfs op de kaas, toetjes, koeken etc. Ze kijkt dan of er bijv. een soort luis in zit, net als in die roze koeken) hihi.
    Ja ja, dus het is vaak beperkt boodschappen doen voor haar, als ze komt eten.

Maar enkele ideeën zijn:

- groente burgers/ kroketten
    - groente/ fruit in bladerdeeg
    - valess "vlees"
    - andere vleesvervangers (nep vlees zoals: gehaktballetjes, worstjes, kipstukjes) Bij de Albert Hein hebben ze veel keuze
    - spiesjes van groente
    - groente quiche
    - pizza'tjes
    - omeletten
    - tofu
    - aardappelprodukten (patat, gevulde gepofte aardappel etc.)

Deel Deze Pagina