Homeopathische (?) slaappillen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door julia6, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wie heeft er ervaring mee? Ik slaap al maanden slecht, lig elke nacht een paar uur wakker en dat begint behoorlijk op te breken met 3 kleine kinderen die overdag wél de nodige aandacht eisen. Iemand de gouden tip?

2. lienepien79

lienepien79 Actief lid

18 feb 2012
    125
    0
    0
    Volgens mij mag je wel melatomine tabletjes hebben. Die kan je gewoon bij de drogist halen. Dat is een stof die je lichaam zelf ook aanmaakt om slaap te krijgen. Wie weet helpt dat?

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Wat ik wel weet is dat ze Valeriaan ook afraden (verloskundigen).

4. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook gewoon valeriaan gebruikt.
    maa dan van de kruidvat nooit geen problemen om gehad ook niet met mijn gyn. die zei dat het geen kwaad kon

5. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Homeopatische middelen zijn volgens mij gewoon helemaal safe, je kan natuurlijk ook altijd gauw een belletje aan je dokter/verloskundige geven om het te checken :)

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik had homeopatische pilletjes met melatonine van kruidvat en daar stond nadrukkelijk op dat je het niet mocht gebruiken tijdens een zwangerschap of bij een zwangerschapswens. Zou eventjes bellen of het kan. Hoop dat je gauw een beetje beter slaapt, sterkte!

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Dank jullie wel voor de reacties. Vandaag bij drogist en apotheek geweest. Meeste homeopathische middelen kunnen blijkbaar toch niet, alle bijsluiters erbij genomen. Die Melatonine incl. Uiteindelijk eentje gevonden; Valeriaanextract. In de bijsluiter staat dat het zover bekend zonder gevaar voor de vrucht gebruikt kan worden tijdens de zw.schap. Morgen eerst voor de zekerheid mijn vk er nog even over bellen en dan hoop ik dat dit inderdaad 'mag'. Al is het alleen maar om een nacht of 2 bij te tanken...

Bedankt nogmaals!

8. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het niet mag, dan kun je misschien aan de huisarts 1 of 2 tabletjes oxazepam vragen. Dit geven gyneacologen ook in de zwangerschap. Je moet het natuurlijk niet vaak gebruiken, maar 1x kan volgens de gyn geen kwaad.

9. angelique85

19 mrt 2009
    47
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb ook last gehad van slapeloosheid, maar er was niks wat ik mocht gebruiken. Mijn dokter zei dat als het niet volledig uitgesloten is dat het geen kwaad kan, dat ze het dan in het algemeen wel afraden...
    Haar gouden tip was oordopjes en het werkt perfect. Ik slaap nu erg goed en heb overdag weer voldoende energie voor mijn kleine stuiterbal.
    Het is alleen wel even zoeken welke oordopjes jij zelf het prettigste vind. Ik heb de wax-oordopjes van de Kruidvat en mijn dokter zelf zweert bij die felgekleurde van de Hema...

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Angelique, dat is op zich ook een idee waar ik écht nog niet opgekomen was. Dank je voor de tip, ga ik ook eens uitproberen! :) (en dan maar hopen dat hub de ukken hoort mocht er iemand wakker worden)

Deel Deze Pagina