Wie heeft er ervaring mee? Ik slaap al maanden slecht, lig elke nacht een paar uur wakker en dat begint behoorlijk op te breken met 3 kleine kinderen die overdag wél de nodige aandacht eisen. Iemand de gouden tip?
Volgens mij mag je wel melatomine tabletjes hebben. Die kan je gewoon bij de drogist halen. Dat is een stof die je lichaam zelf ook aanmaakt om slaap te krijgen. Wie weet helpt dat?
ik heb ook gewoon valeriaan gebruikt. maa dan van de kruidvat nooit geen problemen om gehad ook niet met mijn gyn. die zei dat het geen kwaad kon
Homeopatische middelen zijn volgens mij gewoon helemaal safe, je kan natuurlijk ook altijd gauw een belletje aan je dokter/verloskundige geven om het te checken
ik had homeopatische pilletjes met melatonine van kruidvat en daar stond nadrukkelijk op dat je het niet mocht gebruiken tijdens een zwangerschap of bij een zwangerschapswens. Zou eventjes bellen of het kan. Hoop dat je gauw een beetje beter slaapt, sterkte!
Dank jullie wel voor de reacties. Vandaag bij drogist en apotheek geweest. Meeste homeopathische middelen kunnen blijkbaar toch niet, alle bijsluiters erbij genomen. Die Melatonine incl. Uiteindelijk eentje gevonden; Valeriaanextract. In de bijsluiter staat dat het zover bekend zonder gevaar voor de vrucht gebruikt kan worden tijdens de zw.schap. Morgen eerst voor de zekerheid mijn vk er nog even over bellen en dan hoop ik dat dit inderdaad 'mag'. Al is het alleen maar om een nacht of 2 bij te tanken... Bedankt nogmaals!
Als het niet mag, dan kun je misschien aan de huisarts 1 of 2 tabletjes oxazepam vragen. Dit geven gyneacologen ook in de zwangerschap. Je moet het natuurlijk niet vaak gebruiken, maar 1x kan volgens de gyn geen kwaad.
Ik heb ook last gehad van slapeloosheid, maar er was niks wat ik mocht gebruiken. Mijn dokter zei dat als het niet volledig uitgesloten is dat het geen kwaad kan, dat ze het dan in het algemeen wel afraden... Haar gouden tip was oordopjes en het werkt perfect. Ik slaap nu erg goed en heb overdag weer voldoende energie voor mijn kleine stuiterbal. Het is alleen wel even zoeken welke oordopjes jij zelf het prettigste vind. Ik heb de wax-oordopjes van de Kruidvat en mijn dokter zelf zweert bij die felgekleurde van de Hema...
Angelique, dat is op zich ook een idee waar ik écht nog niet opgekomen was. Dank je voor de tip, ga ik ook eens uitproberen! (en dan maar hopen dat hub de ukken hoort mocht er iemand wakker worden)