hallo meiden ik heb al sinds ruim 10 weken zwangerschap last van mijn rug en bekken dit vroeg tijdig aan gegeven op mijn werk.. 4 wkn geleden kon ik nietmeer lopen van de pijn. Ben dus volledig gestopt met werken.. draag nu een bekkenband en heb mensendieck therapie., heb zo mijn goede en slechte dagen.. Heb ook veel last van harde buiken.. Slaap erg slecht (bijna niet dus) Moet dus zo naar de arbo arts.. ben eigenlijik een beetje zenuwachtig.. omdat ik veel hoor van andere mensen dat hun zeggen dat het aanstellerij is.. het is niet dat ik niet wil werken.. echt niet.. want mis het echt wel .. ik kan gewoon niet meer.. heb het wel geprobeerd.. maar na 1,5 uur stort ik compleet in en kan ik een paar dagen nix meer.. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die al vroeg in de zwangerschap BI hadden en hoe dat is verlopen, Hoe de bevalling is gegaan? enn hoe het na de bevalling is gegaan.. Ik maak me er toch wel een beetje druk om.. liefs linda
Lindy: Ik heb helaas ook al vanaf 12 weken bekkeninstabiliteit en het is mijn 1e zwangerschap. Mijn werkgever vond ook dat ik maar gewoon door moest werken en dat ik met die termijn nog niet zo'n extreme bekkeninstabiliteit kon hebben bij een 1e zwangerschap. Nou wel dus. Ik heb nog vervangend werk gedaan tot aan 18 weken. En nu dus sindsdien thuis omdat ik op krukken loop en voor afstanden een rolstoel heb. Dus heb het ook echt goed te pakken! Mijn werkgever dreigde met mijn salaris stopzetten enz. Ik heb dus zelf een afspraak gemaakt met 18 weken bij de arboarts. En kon daar met 20 weken terecht. Ze vond het inderdaad niet kunnen dat ik moest werken. En zit nu dus ziek thuis tot aan verlof en dan verlof dus ga op zijn vroegst pas in april werken. de arbo gaf zelfs aan dat ik na de bevalling weer op gesprek moet komen om te kijken of ik een beetje hersteld ben van de BI anders blijf ik daarna gewoon in de ziektewet omdat het vaak zo is als je het heel extreem hebt voor de bevalling dat het herstel van BI ook nog na de bevalling voortduurd. Ik heb wel naar de arbo arts een verklaring van mijn bekkenfysiotherapeute meegenomen waarin staat wat mijn klachten zijn en beperkingen en wat we tot dan toe hebben gedaan om het te beperken. Heel veel succes ermee! Gewoon duidelijk aangeven dat je wel wil werken maar dat het gewoon niet mogelijk is door de pijn en bewegingsbeperkingen!
dank je wel voor je berichtje.. wat vervelend datje al met krukken loopt.. en voor lange afstanden een rolstoel.. Ik zie dat jullie ook een jongen verwachten wat leuk wij ook.. ik plaats straks nog wel een berichtje hoe is het is gegaan.
Lindy: ja dat klopt we krijgen ook een jongen volgens de 20 weken echo! Morgen hebben we een pretecho ben benieuwd of ons mannetje dan nog zo druk is haha Fijn dta je straks nog even laat weten hoe het was! Een tip laat het kaas niet van je brood eten ze proberen je uti bij de arbo! Dus houd voet bij stuk dat het niet te doen is om te werken! Ik kon ook al niet meer bij mijn werk komen is een uur heen en een uur terug rijden en de taxi werd te duur voor mijn werkgever maar zoiets proberen ze ook nog voordat je thuis kan blijven.
Haj.. Nou vanmiddag bij de arbo arts geweest en ik hoef niet aan het werk.. hij zei juist dat hij liever heeft dat ik nu in de ziektewet zit en straks weer aan het werk kan na de bevalling.. en dat de ik mijn zwangerschap gewoon normaal uit draag.. dan dat de baby te vroeg komt.. of dat ik straks niet meer kan.. ben er wel blij mee nu kan ik gewoon alles oop eigen tempo doen.. het geeft een hoop rust.. ikd uik mijn bedje in knuffel
Mijn werkgever heeft mij destijds met 28 weken naar huis gestuurd omdat hij het onveratwoord vond om mij nog langer door te laten werken. En wat betreft je salaris stopzetten, volgens mij mag dat helemaal niet, als je wegens zwangerschap/bevalling ziek thuis bent, krijgt je werkgever alles van uwv vergoed en kan dus gewoon jouw salaris blijven betalen.
Mooi dat de arbo met je meedacht! Bij mij was het ook zo dat ik aangaf dat werken (trainingen geven aan autistische jongeren) niet meer ging door bekkenklachten (nog geen BI gelukkig en dat joop ik zo te houden...) en dat de arbo daar goed in meeging. Wel inderdaad blijven bewegen anders wordt het alleen maar rap erger. Salaris stopzetten..tssss wat een ontzettend idiote reactie is dat zeg! En dan ook nog eens zeggen tegen iemand die zwanger is en wel zou willen werken...pff wat een idioot!
ik had dit berichtje eerder moeten lezen, ik had ook al bij 10 weken bekkeninstabiliteit, wat eerst afgedaan werd als zwangerschapspijntjes. Na veel ziekmeldingen en arbobezoekjes werk ik nu ook niet meer en liep ik het risico in een rolstoel terecht te komen! "Ken u eigen Lichaam"
Lindy: was even het topic kwijt vandaar dat ik nu pas reageer. Gelukkig had je een arboarts die de ernst inziet van BI. Geniet nu lekker van je zwangercshap! miepmiep: die arbo artsen zijn soms heel vervelend. Helaas zit ik voor buitenshuis ook in een rolstoel en binnenshuis loop ik op krukken dus dat valt echt niet altijd mee als je nog tot januari moet! Princi: dat was inderdaad een belachelijke reactie van mijn werkgever. Ben er ook wel een beetje klaar mee net alsof ik kies om BI te krijgen en op krukken te lopen en in een rolstoel te zitten. ik vind mijn werk superleuk (werk als kraamverzorgende) en dan krijg je dit te horen. We zijn nu wel hoe het verder gaat met BI zowiezo moet ik als ik bevallen ben terug naar de arboarts en dan kijken ze of ik na mijn verlof weer hersteld ben van BI anders moet ik nog langer thuis blijven heeft ze aangegeven.
ik kan me helaas hier bij aansluiten met 8 a 9 weken voelde ik me bekken weer tot dat ik 3 weken geleden op me werk was en het ineens heel erg werd bekkenband hielp niet ik zat huilend in de zusterpost en ben daarna naar huis gestuurd ik werk nu nog maar 6 uurtjes op een dag en ben ook bij de bedrijfsarts geweest hij was heel symphatiek en als het slechter ging dan kon ik terug gaan naar 4 uurtjes per dag het gaat nu nog goed alleen me avonddiensten vind ik erg zwaar maar als dat ook niet gaat dan stop ik daar ook mee en werk ik dan alleen nog maar overdag
Jeetje word nu wel bang van al die verhalen.. omdat het bij mij ook in het beginfase.. ik heb dat echt ook als ik een dag wat heb gedaan dat ik de volgende dag bijna niets meer kan...heb ook pijn onder in mijn rug en aan mijn linkerkant bij mijn billen. Gelukkig werk ik niet ik ben nu werkloos. krijg nog een ww uitkering.. maar ik denk niet dat het positief is om nu werk te gaan zoeken of ze moeten passend werk voor mij vinden. ik heb het nu al zwaar met 2 kids laat staan nog werken erbij.
Hier blijft gelukkig de pijn redelijk stabiel de afgelopen weken. heb het alleen erg in mijn rug en voel mijn bekken echt wel na huishoudelijke werkzaamheden en flinke stukken lopen.. ja veel rusten .. en mensendieck werkt super ben benieuwd hoe dat gata na de bevalling..