Mieren!

Discussie in 'De lounge' gestart door SportySteenbok, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Wij zijn pas verhuisd en nu blijken er in de woonkamer en keuken mieren te zitten! Help!

Ik heb nog nooit mieren in huis gehad, dus alle tips om ze de deur uit te jagen zijn welkom! Miervriendelijke krijgen voorrang :)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het spijt me voor je, maar om van mieren af te komen bestaan geen miervriendelijke manieren die jou permanent van de mieren afhelpt. De huis; tuin- en keukenmiddeltjes helpen misschien voor een week of 2 en dan is het weer net zo erg (of erger).

Ik heb hier een halve mierenplaag gehad in de keuken, waaronder mieren die midden in de nacht hun larven in ons Senseo-apparaat hebben gelegd.

Ga naar de Action voor mierenlokdozen en gif. Dat werkt als een tierelier. Je zet het neer en binnen een week zijn alle mieren verdwenen en komen niet meer terug. Het is 'zielig', maar het helpt onwijs goed. Al het andere werkt niet.

3. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ben het eens met Joycey hier ook mieren maar dan in de wc eerst geprobeerd met kokend water komen gewoon terug enigste wat helpt zijn lokdoosjes

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier ook geen miervriendelijke manier. Lokdoosjes ander gif. Hoewel ik het met een dochter van 8 maanden zou houden op lokdoosjes en buiten zetten dan op de plek waar ze naar binnen komen.

Je kan eventueel gif in het nest strooien, maar dan moet je wel zeker weten dat je dochter daar niet bij in de buurt komt ( maar die logica heb je zelf ook wel haha)

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik had ook een mierenplaag in de keuken. Nou de lokdoosjes hebben hun werk prima gedaan hoor

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik heb al weken in mierenplaag in huis brrrrr.
    Alles geprobeerd kokend water, kruidnagels, dreft, glassex, knoflookpoeder, zout.
    Zelfs de mierenlokdoosjes helpen niet heeeeeeeelp!
    Ik kan echt geen mieren meer zien:(:(:(:(:(

7. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wat je ook kunt doen, maar ik weet niet of het echt werkt. Een koper munt bij de deur of waar ze ook vandaan mogen komen neerleggen. Dus een 5 eurocent munt neerleggen.

Mijn schoonouders doen het altijd en bij hun helpt het.

Ik vind het vieze beesten...

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    hou gehad van op schei uit....weeeeken last gehad van die klotebeesten. alle diervriendelijke middeltjes gebruikt. plinten in huis alles afgekit . ten lange leste 1 avond buiten gif gestrooid en weg mieren!!. wilden we eerst niet ivm de kindjes rik werd er echt helemaal gestoord van. dus gif is echt het enige wat helpt helaas

Deel Deze Pagina