Volgens mij doet niemand boodschappen in deze hitte Zou ook niet in me op komen om gebak te gaan eten trouwens. Maar goed, moet nu wel
@Rapunzel ben je nog weer eens bij de jumbo geweest? Zit te twijfelen of ik nog een poging zal wagen maar die vorige was zo teleurstellend...
Vandaag bij de bakker een half luxe meergranen en 5 heerlijke gebakjes (4 schuim en een grote aardbeiensoes). Ik hoopte op gebak want eigenlijk was de vriezer te vol voor veel brood, dus ben tevreden!
Jaa ik ook! Weet niet of je het precies kan zien maar er zit in: Worteltjes Aardappelblokjes Peren Appels Spekkoek 2 chocolate chip koeken Provenciaalse ribs Saucijzen worstjes Varkensvlees wok blokjes
Ik zag van de week dat iemand bijna alleen taarten had gekregen. Dat stond de tip bij om ze in te vriezen.
Heel het topic bekeken (paar dagen over gedaan ), en hoewel ik het concept kan waarderen, heb ik een vraagje. Ik denk, gezien de populariteit van de pakketten die wat voor ons zouden kunnen zijn (vooral bakker e.d.), dat ik me heel bezwaard ga voelen als ik het voor de neus wegkaap van mensen die het misschien krapper hebben. Ja heel suf, ik weet het, maar ben dus in dubio hierdoor, ik heb het idee dat de verspilling bij de bakkers toch wel tegengegaan wordt en de supermarkten, is denk ik niet echt wat voor ons, teveel dingen die we niet eten. De supermarktpakketten van vandaag zijn hier nog beschikbaar namelijk en er kwam eerder ook een hotel op, maar een ontbijtbuffet vind ik niet zo’n lekker idee (ook suf ja). Hoe zien jullie dit? Als je wel veel te besteden hebt dan, in mijn studententijd zou ik ook zeker hebben geprobeerd de bakkerspakketten te bemachtigen.
In het geval van onze bakker ervaar ik dat totaal niet. Het is bedoeld om verspilling tegen te gaan. Iedereen heeft gelijke kansen wat betreft het kopen. Onze bakker heeft een schap met "budget" brood staan in de winkel. Als je dan minder te besteden hebt, is dat ook een goed alternatief. In het geval van de box is het gewoon wie het snelst is, want ze zijn letterlijk altijd binnen 1 minuut weer uitverkocht. Laatst kwam ik eens op zaterdag en toen bleef ze maar spullen in de tas stoppen, anders hadden ze het weg moeten gooien. Ik heb wel eens gevraagd of de voedselbank geen interesse heeft, maar het probleem was dat het dan niet dezelfde dag al bij iemand thuis zou liggen en dan is het "oud". Ze deelden geloof ik ook maar 2x per week uit bij de betreffende voedselbank, ze konden er dus echt niets mee.
Hier gisteren een pakket opgehaald bij de plus; Bapao zonder vlees 3 slavinken Wilde zalm Kalkoenfilet reepjes Salade met kruidenkaas Blanke vla 400 gram kastanjechampignons. De slavinken aan de buurman gedoneerd want wij eten geen varkensvlees, maar echt super tevreden met het pakket!
Hier gisteren toevallig 2 paketten en super tevreden mee, Pakket van de coop 500 gram gehakt 500 gram kipfilet Verse soepballetjes Fijne soepgroenten verse zak Zak prei gesneden Zak wortels Blikje bruine bonen Kruiden voor nasi Nasi groenten verse Grote salami Kookroom Dit was dus 1 pakket was echt aangenaam verrast vooral ook omdat alles zo mooi bij elkaar paste en ik dus exht 3 complete maaltijden er mee kan maken, zaten ook wat dingen in die nog lang houdbaar zijn. Pakket 2 van de bakker 3 broden, verschillende soorten 2 stokbroden Zak met verschillende harde bolletjes