Too good to go

Discussie in 'De lounge' gestart door LizMe, 13 feb 2022.

  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja dag hebben wij dus precies hetzelfde gehad met de Deka! Nooit meer daar.
     
    Noelle85 vindt dit leuk.
  2. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Hier zijn alleen broodpakketten te krijgen. Vaak wel lekker en goed brood nog.
    Ik ben wel afgeleerd om er geen 2 tegelijk te bestellen. Ik dacht namelijk 1x dat ik er wel 2 kon kopen en dan een deel brood in de vriezer. Toen kreeg ik dus voor 30 euro waard aan gebak.... Dat werd dus op familiebezoek met al die taart :D
     
    owly, NiVa0230, LizMe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Ik volg even! Ben heel benieuwd. Heb die app een jaar geleden eens gedownload, maar nooit iets mee gedaan.. ik weet niet zo goed of de boxen iets voor ons zijn, dus ben benieuwd wat er zoal in zit.
     
  4. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    Ik heb er verschillende uitgeprobeerd. In de buurt zitten twee bakkers die meedoen. Bij de ene bakker krijg je vooral veel gebak en patisserie. Lekker, maar zoveel koop ik normaal niet, waardoor je niets bespaard. De andere bakker heeft er wel vaak veel brood in zitten en dan vaak een of twee kleine lekkere dingen zoals eierkoeken, worstenbroodjes of een klein gebakje. Die box nemen we dus wel regelmatig. Morgen naar weer eens proberen te bemachtigen!

    Die van de Lidl 1x gehad, vond ik ook erg goed. Veel producten voor weinig geld. Over andere winkels was ik minder tevreden.

    Ik zet meestal de wekker als ik een box wil. Precies 15 minuten na sluitingstijd van de winkel gaan de boxen online.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  5. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Tijd terug paar x van de lidl gehad. Meer keuze is er bij ons in het dorp ook niet. Eerste pakketten waren erg goed maar daarna werden ze slechter. De laatste keer alleen een doos om bonensoep mee te maken en een knolselderij. De buurvrouw was er blij mee maar ik had er niets aan. Houd me nu toch een beetje tegen om weer eens opnieuw te bestellen.
     
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.169
    113
    Er kan vanalles inzitten. In een broodbox kan alleen brood zitten, maar ook alleen gebak. (Vaak een combi)
    Zelfde met de magic box, er kan vlees en groente inzitten, maar ook toetjes en een kant en klaar maaltijd. Het is echt maar net wat de winkel over heeft.
    Ik zou het zelf dus nooit kopen omdat je geld wil besparen.

    Lidl heeft groente/fruit boksen. Dat lijkt mij dan nog wel de moeite waard.
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Idd.
    Je doet het om spullen van de afval berg te redden en niet persé om te besparen. Want dan koop je maar beter gericht.
     
    Fruity90 en TotalBella vinden dit leuk.
  8. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.677
    3.944
    113
    Vrouw
    Ik haal af en toe de groentebox van de groentekraam (en soms de lidlbox). Ophalen is tussen 15:45 en 16:00 en ik zorg altijd dat ik in het weekend niet te veel te doen heb want er moet altijd wel wat verwerkt

    Er zitten vaak meerdere exemplaren van hetzelfde in, bijvoorbeeld 4x brocolli of zoals op de foto : 5x andijvie.

    Waarde is 4.99, deze had 5x andijvie, 3 avocado, een bak paddenstoelen, winterpeen, een paar asperges, ananas (niet op de foto), krop sla, bakje haricot verts en een flinke zak stoofperen.

    Wat we er onder andere van gemaakt hebben : stoofperen (duh), risotto met paddenstoel en asperge, andijvie stampot met zoete aardappel en verder veel als opvulling (boontjes bij de aardappels, andijvie in de wok erbij, ananas door het ontbijt )
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zuul, Eefje00, Suzy85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Haha spannend! Heeft plus lochem een broodbox en een gewone magic?
    Lochem is voor ons net iets te ver. :)
     
  10. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Haha! dat is inderdaad wel heel heftig! hoewel je echt niet alles op de datum hoeft op te eten. Ik werkte op een plek waar ook gekookt werd voor bewoners en daar zijn ze logisch natuurlijk erg streng op datum. Ik nam wel eens een dicht pak vla of yoghurt mee wat over de datum was en hebben wij de hele week nog van gegeten. Goed je neus gebruiken :)!
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Hier zijn we begonnen vanwege voedselverspilling maar ondertussen doe ik dit al een tijdje en weet ik precies bij welke ik echt bespaar of welke ik leuk vind. Ik heb een aantal bakkers waar ik zeker weet dat ik veel brood en broodjes krijg en bij een ander word het meer verdeeld tussen 1 of 2 broden en lekkers dus dan bespaar ik inderdaad minder maar wel een leuke weekendbox bijv. :)
     
    Zuul en Chayammy vinden dit leuk.
  12. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Ik vind hier de jumbo bak tegenwoordig echt tegenvallen. Het is begonnen omdat ze vonden dat ze bij too good to go teveel moesten afgeven maar ze hadden hier al snel door dat afprijzen leuker is als er maar 50 cent afgaat bijv. Nu zit de bak regelmatig nog heel vol hierdoor en word er nog veel weggegooid :(
     
  13. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Super leuk om te lezen wat je ermee gedaan hebt en zo kan je wel degelijk besparen :D!
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Ahja hier is er bij geen enkele bakker zekerheid over wat je krijgt.
    Als het dan allemaal zoet is, dan is het wel goedkoper maar het blijft wel iets dat ik anders niet zou kopen en eigenlijk niet persé nodig heb.
    Ook is het afhaal uur niet altijd interessant.
    Want bijvoorbeeld wat pistoletjes vind ik super lekker maar die moeten dan natuurlijk de dag zelf opgegeten worden.

    Als je idd met zekerheid brood hebt bij de bakker, ligt dat anders.
     
  15. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    drie boxen heeft plus. Brood en magic box en groente en fruit box. Echt super boxen. Ja voor een box alleen ga je niet naar lochem. Dat snap ik. Doe ik ook niet naar omliggende dorpen.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  16. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Ook een aantal keer gedaan.

    1x plus box maar veel dingen tot die dag en dan in de avond ophalen vond ik niet heel handig
    Plaatselijke bakker ook een keer gedaan maar dan krijg je brood van de dag ervoor.
    Stoepje echt super maar die ben ik in al die tijd maar 1x tegengekomen

    Onze favoriet is de dunkin donuts, als we visite krijgen haal ik deze vaak.
     
    LizMe en Fruity90 vinden dit leuk.
  17. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.677
    3.944
    113
    Vrouw
    Ik heb hier dus totaal geen last van. Het doel is weggegooide producten redden. Als het doel is om mensen die het minder breed hebben helpen om gezond te eten, ja dan heb ik er niets te zoeken, maar dat is niet het doel.
    Mag je dan ook niets meer op marktplaats kopen, of naar de kringloopwinkel? En als je als 'rijk' persoon 3x per week uit eten gaat is het ook niet goed 'want er moeten mensen naar de voedselbank' :o:.

    Ik denk dat ik/we op andere manieren mijn steentje kan bijdragen: goede doelen steunen, lokaal producten kopen / mensen inhuren, veel belasting betalen, hoe ik stem met de verkiezingen, regelmatig straatnieuws kopen, investeringen doen zodat het kan worden doorontwikkeld en goedkoper wordt (zonnepanelen e.d. ).

    Sorry dat moest mij even van het hart :oops:.

    Ik koop de TGTG boxen trouwens ook omdat ik slecht ben om vanaf niets te bedenken wat ik wil eten maar als ik een zak tomaten in mijn handen geduwd krijg dan weet ik wel wat ik daar mee kan doen.
     
    Jojo2021, Marti, Zuul en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    807
    113
    Wij doen 1 keer in de week of 2 weken een broodbox van de plaatselijke bakker. Hier zitten dan 2/4 broden in, croissantjes, zeeuwse bolussen, eierkoeken en maar net wat ze over hebben.
    De bolussen vries ik in voor als we visite verwachten.

    Voor ons is brood van de bakker boven het budget, maar zo eten we toch heerlijk brood van de warme bakker.
     
    Zuul en LizMe vinden dit leuk.
  19. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Nog nooit gekocht. Ik kijk bij de supermarkt (meestal Coop) wel bij het groentevak, bij "mijn" Coop gaan ze rond 8.15u al kijken wat er aan de datum is en krijgt het een sticker van 50%.
    Dan kan ik kiezen welke groente met 50%-korting ik wil en bij een too good to go box kan ik niet kiezen.
    (Ontdekte laatst dat alles met zo'n 50%-sticker dat niet verkocht wordt in een TGTG box komt, die je na 19u kan ophalen).

    Vorige week bij de Lidl had ik voor het eerst dat er nog wat in de €0,25-bak zat, had 2 bakjes broccolirijst en een bakje courgette-spaghetti (totaal dus €0,75), heb een broccolitaart van gemaakt en broccoli-courgettesoep.
     
    Bones, NiVa0230 en LizMe vinden dit leuk.
  20. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Nee dat snap ik dan :)
     
    Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina