Too good to go

Discussie in 'De lounge' gestart door LizMe, 13 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.691
    113
    Vrouw
    Haha, ja ik weet dat ik een bepaald risico neem. En daar heb ik ook zeker vrede mee hoor.
    Het gebak was lekker en straks bij de lunch een paar blije kinderen met een lekker broodje is top.

Het was voor mij even uitproberen of het wat is. Maar na 3x een box bij de bakker zeg ik nu dat ik die liever niet meer heb. De waarde heeft het zeker wel. Als ik dit alles vers had moeten kopen bij de bakker was ik veel meer geld kwijt geweest.

Maar voor mijn gevoel heb ik bij een broodbox van de plus veel meer waar voor mijn geld.

Neuzeke en LizMe vinden dit leuk.
  2. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    In jouw ogen kan dit kloppen maar het concept van too good to go is wel dat je ongeveer het driedubbele qua waarde krijgt. Dit omdat je natuurlijk 'ouder' brood koopt bijv.
    Voor de rest wel deels met je eens hoor maar dat is ook iets wat je moet 'leren' bijvoorbeeld in het too good to go. Welke boxen passen bij jouw situatie

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    Dit is bij meeste bakkers eigenlijk niet.
    Meestal aan het eind van de dag (is dan van die dag) of juist in de ochtend (van de dag ervoor).
    Je merkt wel dat er steeds meer verschillende dingen bijkomen, hema heeft bijvoorbeeld ook veel dingen rondom feestdagen boxen etc.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.751
    113
    Vrouw
    Ik zie het ook echt als een privilege, ik kan het geld wat ik op dit moment overhoud echt heel goed gebruiken (door ZW vriend een kleine beurs op het moment). Tel daarbij op dat ik verspilling tegen ga. Want man man man, ik heb dus steeds een box van een soort "vergeten" supermarkt in de buurt en die heeft me toch een hoop 35% vlees e.d. ik vind het zo een zonde. Probeer naast de TGTG meer mee te nemen wat op/tegen de datum loopt.

LizMe en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Bij de bakker is het niet oud. Is gewoon die dag niet op gegaan.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Hoe doen ze dat dan? Hier staat bij een bakker ochtend box is wat over gebleven is van de dag er voor. Dan bakken ze nieuw spul en dat is dan voor de middag? Al is de winkel daarna ook nog open dus zouden ze 2 keer per dag bakken?

Even benieuwd:)

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Bij de bakker kunnen we alleen Magic box kiezen.

Bij de plus is de Magic box alleen brood. Ik geloof niet dat er overgebleven gebak bij zit. Ik was net in de supermarkt en lag er gebak tot vandaag dus die zit niet in de box van vandaag. Ik denk dat ze dat weg doen of goed in kopen en straks als nog op.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.691
    113
    Vrouw
    Volgens mij zit er in de ochtendbox eten van de vorige dag. Dat mag niet meer verkocht worden, maar is natuurlijk nog prima. De ochtendbox kun je ophalen tussen 9.30-10.00 uur.
    Ik denk dan dat de middagbox restanten zijn van dezelfde dag. Die kan je ophalen tussen 17.15-17.30 uur. De winkel.sluit om 17.30 uur.
    Misschien is dat wel een betere box, maar dat weet ik niet. Nog nooit de middagbox gehaald.

owly vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.691
    113
    Vrouw
    Hier heb je bij de plus een magic box en een broodbox. In de broodbox zit ook alleen dingen van de broodafdeling. In de magic box zit vooral zuivel en (vega)vlees.

10. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    M'n Lidl-box:

3 bananen
    3 appels
    1 sinasappel
    1 knoflook
    2 peren
    1 bak champignons (staat alleen datum. 10-1, da's een foutje denk)
    1 bak radijsjes
    1 bloemkool
    1 broccoli
    2 prei
    1 pak pastinaak
    1 courgette
    6 zoete aardappels
    1 paprika
    1 ijsbergsla
    3 wortels

Allemaal nog goed! En dat voor €3,- :eek:

Suzy85, nizzie86, wishfulthinking en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.888
    4.160
    113
    Vrouw
    Wat een mooie box zeg!

10-1 betekent Week 10 Dag 1 (dus van afgelopen maandag)

12. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.870
    2.551
    113
    zucht.. daarom staat het toch ook tussen aanhalingstekens.
    Mensen verwachten nou eenmaal piep vers brood daarom word het aan het eind van de dag weggedaan. Ik ben het er zelf totaal niet mee eens, daarom haal ik ook via too good to go en zelfs als het oud is gooi ik het niet weg maar maak ik er wat mee.

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.751
    113
    Vrouw
    ik lees gewoon in recepten en soep. Kanonnen, wat had ik die graag gehad :)

Suzy85 vindt dit leuk.
  14. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Net een magic box opgehaald bij de plus.

boerenkool
    Spruiten
    Broccolirijst
    Gehaktballen
    Slavinken
    2 pakken yoki
    Pak pinda koeken in kruimels:roflmao:
    Zakje sla

Zuul, Suzy85 en Asil vinden dit leuk.
  15. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ooh, als je ze wilt delen? Ik ben namelijk niet echt een keukenprinsesje haha.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Dat typte ik ook enorm verkeerd.ze hebben een Magic box met van alles en nog wat. En de broodbox maar dat is tot nu toe ook alleen brood. Dus geen gebak. Als ik dan gebak tot vandaag bij de winkel zie verwacht ik ook niet dat het in de box komt

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.751
    113
    Vrouw
    Voor bananenbrood heb je maar 3 bananen nodig bananenbrood gezond havermout - Google Zoeken
    Appels voor overnight oats
    overnight oats appel - Google Zoeken
    Peer in wrap met honing en brie of met geitenkaas
    Champignons, knoflook, ui, bloem, boter, boullion, room (optioneel) = champignonsoep
    Radijs kun je grillen met wat standaard kruiden
    Gegrilde radijsjes met tijm - Recepten - njam!
    Bloemkool, bloemkoolsoep, bloemkool / broccoli curry, bloemkool steak, bloemkoolrijst
    Curry van bloemkool en broccoli recept - Allerhande | Albert Heijn (ah.nl)
    Broccoli/ champignons : Broccoli-ovenschotel met kip, champignons en krieltjes | Keukenliefde
    Broccolirijst

zoete aardappel, pastinaak en wortel maakt echt een heerlijke soep.
    van de overgebleven wortel kun je wortelcake maken
    Romige prei soep
    Courgette vullen met gehakt en grillen

Oh meid echt de mogelijkheden zijn oneindig :)

Zuul, iMum, Fruity90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Dan zou ik inderdaad sneller gaan voor de middag box maar dan moet het maar net lukken.:D

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Meeste zit al in de vriezer dus geen foto, maar onze buit van 2 pakketten van vandaag is:
    Een heel wit brood en een heel lichtbruin en 2 donker bruin brood.
    Stuk of 10 afgebakken broodjes, 2 ham/kaas croissants, 3 mini cakes in 3 smaken, een grote boeren cake en een doos met 3 gebakjes (Een kwarkgebakje, tompouce en puddingbroodje.

Mij hoor je niet klagen :D

Zxcvb, Leolove, Suzy85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Net een box opgehaald bij de Lidl. Mijn vriend grapte van te voren dat het wat zou zijn als het 12 euro aan spruitjes zou zijn. Ik lust namelijk geen spruitjes. En wat zit er in?.... :roflmao:
    Verder een prima box! Veel paprika's, maar dat is voor ons geen probleem. Daar maken we gewoon een pastasaus van.
    Alleen, wat moet ik met twee pakjes dille? Iemand ideeën? Kun je dat invriezen? Wij zijn vegetariër dus eten geen vis.

Asil vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina