toonaudiogram 5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door p1982, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja ze leggen het ook allemaal uit ;)

2. p1982

p1982 Niet meer actief

maak me best wat zorgen erom en nog minder dan een week maar als het dit niet is gaan ze verder onderzoeken

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Snap ik ;) is altijd moeilijk als er iets aan de hand zou zijn met je kindje he ....

Je zou denken dat er wel iets uit moet komen

4. p1982

p1982 Niet meer actief

ja er moet wat uit komen anders snappen we het niet

volgende stap is de hersenen controleren omdat ze ook een beetje denken dat de aansturing hersenen naar oren niet juist is, hopelijk is het "gewoon" gehoorverlies

maalt zoveel door me hoofd, allleen me ouders hebben we gezegd meer niet en kijk niet op internet verder

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Poeh ja dan snap ik je ongerustheid.... Ik hoop dan ook dat het aan het gehoor ligt, jeetje....

6. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter (wordt in december 6) heeft met 3,5 de eerste buisjes gekregen, maar daarvoor heel veel oorontstekingen gehad. Haar linkeroor heeft daarom zelf een gaatje in haar trommelvlies gemaakt. Een natuurlijk buisje dus eigenlijk.
    Bij de schoolarts kwam ook uit dat ze niet goed hoorde en dus begin oktober een gehoortest gehad bij de kno arts, omdat ze daar toch al onder behandeling is. Ze moest alleen met iemand meelopen, omdat je als ouder te veel afleidt en te veel lawaai maakt. Dat is wel iets om van te voren goed uit te leggen!
    Aan een kant zit ze op de grens: 20 db en 22 db (hoge en lage tonen). 20 db is de grens van wat ze moet horen, maar dit ligt bij goed horende kinderen dus tussen de 0 en 20. Niet erg nog, maar over een half jaar wel weer een gehoortest. In haar geval wordt het waarschijnlijk veroorzaakt door het gaatje. Helaas niks aan te doen. Dichtmaken kan pas na haar pubertijd. Voordeel is wel dat als ze weer oorontsteking heeft (zoals nu) de troep er makkelijk uit kan en het niet ontzettend zeer doet!

Sterkte!

7. p1982

p1982 Niet meer actief

dochter heeft al 3x buisjes gehad en momenteel niet
    ze heeft al erg vaak ooronstekingen gehad en daarvoor ook antibiotica (wat haar tanden heeft aangetast en nu gaatjes en dus 2 vullingen volgende week laten plaatsen)

maak me best wat zorgen en merk dat het ook aan me vreet

8. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Oorontstekingen kunnen inderdaad leiden tot gehoor verlies. Als ze gehoor verlies heeft, zal ze waarschijnlijk hoortoestellen uit gaan proberen. Dit omdat ze duidelijk last heeft van minder horen. De grens ligt bij volwassenen op 35db, bij kinderen word hier nog wel eens een uitzondering voor gemaakt.

Een hoortest word, wat Jolina al zei, met een koptelefoon op gedaan. Ze krijgen verschillen piepjes te horen en moeten aangeven als ze het hoort of niet. Aan de hand van haar antwoorden word een audiogram gemaakt, die dus direct klaar is. De audioloog zal dan uitleggen wat voor een gehoorverlies ze heeft en of ze wat moet proberen.
    Ik zou graag je zorgen weg nemen, maar zorgen om je kinderen blijf je houden. Ik zal dinsdag het topic goed in de gaten houden.
    Sterkte bij de tandarts voor je dochter..

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Bij onze dochter is tijdens gehoortest in kraamweek gebleken dat 1 oor onvoldoende was. Na nog 2 thuistesten doorgestuuurd naar audiologisch centrum. Met 9 weken daar geweest en gebleken dat ze eenzijdig zeer slechthorend is. Gehoorverlies van 75 db. Na de test kregen we gelijk de uitslag en uitleg erover. Moeten nu elk jaar terug om zeker te zijn dat er niks gebeurt met haar goede oor. Maar ze hebben tegen ons gezegd dat ze met1 oor gewoon kan leren praten alleen in groepen zal t lastig voor haar zijn.

10. p1982

p1982 Niet meer actief

gehoortest bij geboorte was goed
    maar tot haar 1e levensjaar had ze ong 6x ooronsteking dus met 13 maanden heeft ze buisjes gekregen, ong 14 maanden gezeten en toen bleken ze dwars in de gehoorgang te zitten eruit gehaald en 2 maanden later opnieuw.
    zo nog een keer en afgelopen juli zijn ze er uit gegehaald omdat dochter er weer heel veel last van had

dinsdag kno
    woendag tandarts

pfff

11. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Wat een week ga je tegemoet :(
    @elsie: met 1 oor kan ze prima leven, en grote groepen en drukte is voor mij als goedhorende ook lastig. Wel opletten op school of ze goed mee komt, maar dat duurt nog even ;)

12. p1982

p1982 Niet meer actief

ja we gaan een lekkere week tegemoet mij niet heus

gaan nog niks zeggen echt op het laatste moment en maar belonen met kados, weet het anders ook niet
    en hoop dat ze bij de tandarts goed meewerkt en dat het met verdoving kan anders onder narcose bij andere tandarts

eerst de oren maar afwachten, misschien maakt het dan ook andere dingen duidelijk

13. p1982

p1982 Niet meer actief

vanmorgen gesprek gehad op bso en daar valleen nu eventueel ook dingen op hun plek,

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oké..... Ja dat is gek dat je dan opeens dingen gaat snappen en niet eerder gemerkt hebt he

15. p1982

p1982 Niet meer actief

ja nu ga je er op letten en valt het gewoon op, ook bij andere

lijstje wordt steeds langer

nu dinsdag afwachten

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

Knuffel hoor,,, is niet leuk dit. Maar duidelijkheid is dalijk wel fijn. Hoop dat je die gaat krijgen

17. p1982

p1982 Niet meer actief

ze heeft het heel goed en netjes gedaan

kreeg een koptelefoon op en meost op een soort bel drukken als ze iets hoorde
    verder ook woordjes nazeggen

links hoort ze inderdaad minder, op het randje , voorlopig met logepodie proberen op te lossen

verder in de gaten houden of ze oorontsteking/loop oren krijgt dan bellen en afspraak maken en eventueel buisjes

over 4 maanden weer een test om verschil te bekijken

18. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oké nou dat valt dus wel mee dan of niet?

19. p1982

p1982 Niet meer actief

vandaag brief ontvangen va de screening om logopedie aan te vragen.

ze heeft een achterstand van 1-1,5 jaar op auditieve vaardigheden

wordt terug gebeld voor logopedie dus afwachten

Deel Deze Pagina