Hoi, mijn baby slaapt graag met een labeldoekje al v.a. de geboorte, maar het begin nu te rafelen... welnu heb ik nu een knuffel gegeven voor bij het slapen. Wat zouden jullie doen? zelfde labeldoekje halen en daar lekker mee laten slapen. of gewoon met de knuffel laten slapen. (want daar slaapt baby ook goed mee omdat baby graag altijd iets vast houdt tijdens het tukkie) ik zie namelijk niet waar baby het liefst mee slaapt... (zie: voorkeur)
als je kindje met de knuffel ook goed slaapt, waarom niet? Maar dan zou ik wel opzoek gaan naar nog een paar van diezelfde knuffels. voor als hij kwijt raakt of in de was moet. hier hebben we 3 dezelfde konijntjes en die was ik om de beurt al vanaf zijn geboorte. en hij vindt ze dus ook allemaal even fijn.
Gewoon lekker het knuffeltje doen dan! Hier uiteindelijk een knuffel en een doekje.. kan die kiezen. En inderdaad wel in elk geval 2 van dezelfde hebben.... ik durf hem alleen niet meer in de was te doen haha, maar zal er toch een keer aan moeten geloven ben ik ban
Geef em iets wat goed wasbaar is en waar je er meer van kan kopen. Hier maakte het lange tijd niet uit waarmee er geknuffeld werd maar nu wel.
Onze beeb probeer ik juist te laten slapen met een knuffel of doekje maar hij doet het nog niet echt. Ik probeer dit omdat hij op zijn buikje slaapt en altijd met zijn nageltjes over het hoeslaken ligt te schrapen in een poging het vast te pakken. Maakt niet hij waar hij ligt, hij pakt zich altijd vast als hij gaat slapen. Het is natuurlijk makkelijker als hij een doekje of knuffel kan vastpakken. Soms pakt hij het vast en heeft hij het vast totdat hij in slaap valt en soms laat hij het na 2 tellen los. Ik gebruik in bed altijd een tutpopje en in de box een knuffeltje.
Grote kans dat je kindje nog geen voorkeur heeft, wel zo makkelijk. Gewoon doen wat je zelf het makkelijkst vindt (als jij bv. van dat doekje of juist de knuffel aan meerdere exemplaren kunt komen, dan zou ik dat doen en die gewoon aanbieden, grote kans dat die na verloop van tijd favoriet wordt en als je juist (nog) geen favoriet wilt, dan gewoon wisselend aanbieden ). En regelmatig wassen inderdaad, dan is er niets raars aan. Mijn jongste dochter is nu bijna 16 maanden en slaapt nog steeds met van alles en nog wat, als ze maar ìets heeft. De oudste heeft wel een voorkeur voor een knuffel, maar ik weet niet meer precies wanneer ze die ontwikkelde, maar toen was ze zeker ouder dan een jaar.
Mijn zoontje slaapt al maanden met die blauwe beertjes van nestle. Ik heb er inmiddels 5 en mijn ouders hebben er ook 2. Hij kluift op de pootjes en wrijft met een ander pootje of het hoofd van het beertje over zijn neus en gezicht. Zonder kan hij echt niet slapen. Ik heb bewust een aantal reserves gekocht om drama's te voorkomen. Ik was ze trouwens wel zo om de 2 dagen, omdat ze dan echt gaan stinken.
Hier interesseert het haar niks, knuffel, labeldoek, ze vind het allemaal best. Zou dus gewoon niet per se laten wennen, best handig hoor, als ze niks willen. Uiteindelijk ben ik de favoriete knuffel wanneer mijn dochter echt verdriet heeft en ik hoef nooit in de wasmachine en kan ook niet kwijt raken
ik en mijn man sliepen ook altijd met een knuffel, en we vonden dat toch wel heel fijn! ik bied daarom mijn baby ook juist iets aan om mee te slapen.
mijn kinderen schijnen juist hele rare knuffelfavorieten te hebben. Genre: je geeft ze een duur,mooi beertje, megaschattig en gemaakt voor babies en hun tutjes als je de verpakking mag geloven. Wat doen ze: ze nemen zo'n pluche prul die je bij de Mc Do kado krijgt en gaan daar mee liggen tukken (nr2), een gratis beertje van de kringwinkel (nr3) en een muziekmobiel die hij voor het gemak maar in 2 getrokken heeft (nr1). LOL Antwoord: ze kiezen zelf hun knuffels wel uit dus
Andere vraag: ik heb gehoord dat je een label doekje niet mag geven ivm dat de vingers tussen de labels kunnen komen snachts. Onzin of een beetje waarheid? En geven jullie ze als je kindje zonder toezicht is?
Waar heb je die gekocht dan? Ik heb er ook eentje uit zo'n babydoos geloof ik of kraampakket of zo (ik weet het niet meer) en onze baby is er ook dol op. Hij stopt altijd een pootje in zijn mond en legt het doekje over zijn gezicht.
een knuffelvraagje. dylan begint zich steeds meer te hechten aan fanty, snachtslegde ik hem altijd naast hem onder zijn armpje maar als ik de trap nog niet af ben heeft hij de knuffel al gevonden en op zich gelegd. overdag sabbelt hij er ook soms op, snachts nog niet maar dat kan wel gaan gebeuren, zien jullie daar een gevaar in of zijn die dingen babyveilig?