HAP bellen of wachten tot morgenvroeg?

Discussion in 'De lounge' started by Essenhout, Sep 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Dag dames,

Sorry voor mijn gezeur en mijn zoveelste topic.

Door wat er gebeurt is afgelopen dagen, houdt ik al sinds zaterdagochtend geen eten meer binnen. Ik heb ontzettend veel pijn in mijn maag (zit net onder het borstbeen, dus denk maag) kan niet recht staan, niet gestrekt liggen. Ook zitten en krom liggen doet veel pijn. Ik kan mijn buik niet inhouden en uitzetten, want ook dan ga ik door de grond van de pijn. Ik ben al 4,5 kilo afgevallen.
    Ik drink kleine beetjes, om te zorgen dat dat binnen blijft. Dat wil wel aardig, maar daardoor plas ik maar 2 x daags en is mijn plas roodachtig.
    Ik had net na het plassen steken in mijn onderbuik, rond schaambot.

Wat een hoop gezeur, maar ben nu heel onzeker over mijn lichaam. Weet niet of het nu puur stress is of dat er iets anders aan de hand is. Ik gok op het eerste.

Moet ik hier nog een nacht over heen laten gaan?
    Alvast bedankt voor de genomen moeite.

2. futuremama

futuremama Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    2,507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Meid ik zou zeker even de hap bellen! Dit is niet goed hoor vooral niet als je urine rood is! Sterkte!!

3. Dana

Dana Niet meer actief

je kan altijd even bellen met ze en het voorleggen, ik zou het zeker even overleggen met ze.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik denk ook dat het stress is en het een vorm van hyperventilatie is .
    maar als jj je niet goed erbij voelt zou ik bellen hoor weet niet of je alleen thuis bent ? ( ja domme vrag na je vorige topic maar heb niet alles gelezen :) )

5. Essenhout

Dat weet ik, maar de pijn zit vooral in mijn maagstreek. Ik plas natuurlijk maar heel weinig.
    Ik ben zo aan het twijfelen, bah.

6. Purk

Purk Niet meer actief

Dit klinkt alsof je uitgedroogd bent en dat is niet goed. Zeker even de hap bellen en alvast beginnen met steeds vaker slokjes drinken, 2 x plassen op een dag en rode/oranje urine is niet goed

7. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Wat vervelend voor je!
    Ik zou even met de assistente bellen om te overleggen. Maar als je dit al twee dagen hebt, wanneer heb je vandaag dan niet naar je huisarts gebeld???
    Je moet wel goed voor jezelf blijven zorgen he meis!?

8. Essenhout

Ik ben alleen ja. Dat geeft opzich niet, als ik moet komen, zou ik met de bus kunnen gaan.

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Roodachtige urine is niet goed (behalve natuurlijk als je menstrueerd). Ik zou de HAP bellen. Wie weet is het gewoon stress, maar het klinkt ook als een nierbekkenontstekking.
    Maar ik zou het de HAP laten beoordelen of je door kunt lopen of even langs moet komen. Wij zijn geen dokters en kunnen niet voelen hoe jij je voelt.

10. Essenhout

Ik heb gister hele dag in bed gelegen. Vandaag aan de wandel gegaan op werk en toen voelde ik pas hoeveel last ik ervan heb. Schaam me ook wel met het verhaal. Hoi ik heb liefdesverdriet en daardoor gebeurt dit allemaal.
    Zie mezelf al zitten haha..
    Eigenlijk wil mijn zusje dat ik de HAP bel, omdat ze bang is dat het misgaat. Vind mezelf niet zo belangrijk eigenlijk, maar dat is bekend bij mezelf.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,175
    4,324
    113
    Ik zou niets vertellen over liefdesverdriet. Gewoon heb sinds afgelopen week veel stress en nu zijn dit mijn lichamelijke klachten.

12. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Meis, echt even bellen! En je hoeft je voor niemand te schamen hoor!
    Of het pure stress is, of er toch iets aan de hand is (urineweginfectie??), dat kan alleen een arts beoordelen.
    Feit is wel dat als jij zo weinig drinkt en dus heel weinig plast, afvalstoffen nauwelijks de kans krijgen jouw lichaam te verlaten. Je nieren (oa.) moeten hierdoor extra hard werken.
    Roodgekleurde urine is wel een teken dat er iets is he!?

Bel! Laat de assistente overleggen met de dienstdoend arts, of ms. zegt ze gelijk wel dat je even langs moet komen.
    Urine controle is zo 'gepiept', kleine moeite voor haar om dat sowieso even te doen!

Laat je het nog even weten?!

13. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

als er bloed bij je urine zit denk ik ook aan nierbekken onsteking. Dat kan heel erg zeer doen. Neem iig iets tegen de pijn. En als je iets van boulion in huis hebt kun je dat nemen voor het vocht. Even overleggen met de hap kan nu zeker geen kwaad. Zij zullen je wel vertellen of je moet komen of dat het kan wachten tot morgen.

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Gewoon bellen en dan hoor je vanzelf of je moet komen of dat je morgen naar je eigen huisarts moet gaan.

15. Essenhout

Ik moet om half tien langs komen. Ook omdat ik 5mnd geleden geopereerd ben aan een acute blinde darm ontsteking.
    Nu vervoer regelen, ga denk ik met de bus.

16. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Is er echt niemand die je kan brengen meid?

17. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Toch wel fijn dat je gelijk kan komen!
    Maar moet je echt met het openbaar vervoer? Niemand die je even kan rijden???

18. Essenhout

Nee, ik ben alleen. Familie wonen allemaal in achterhoek. Ouders geen contact mee. Zusje geen rijbewijs en opa en oma kunnen dit niet aan.
    Beste vriend zit op de kazerne. Ex op verjaardag, ga hem er ook maar niet mee lastig vallen.

19. futuremama

futuremama Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    2,507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ik zou echt niet alleen naar de hap gaan hoor! Kan je cht niet iemand regelen die je even kan brengen?

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Naar welk ziekenhuis moet je?

Share This Page