Kan de naam Loan als het kindje van je collega Noan heet? En hij bij je op de groep zit? Kinderdagverlijf..
Ja hoor. Collega’s komen en collega’s gaan, dus zou daar niet wakker van liggen dat de naam toevallig lijkt op die van het kind van je collega. Loan betekent in het Engels trouwens ‘lening’ (voor je huis). Al snap ik ook wel dat je dit uit zal gaan spreken als loo-an neem ik aan.. en niet als ‘loon’ (fonetisch).., maar toch: op papier staat er evengoed ‘lening’ dan
Yup de naam die het hier wordt zo heet zelfs een collega (die met pensioen gaat binnenkort). En verschilt 1 letter van ons overbuurkindje. Zie daar totaal geen probleem in. Tis iets anders dan dezelfde naam geven als zijn/haar oom of tante ofzo vind ik
Hier zitten op kdv met regelmaat kids met exact dezelfde naam. Ik zie denk ik alle problemen niet zo. Daar zit een kind 4 jaar. Naam is voor de rest van het leven
Ik heb mijn zoon dezelfde naam gegeven als kindje van collega van man. T is ook nog eens een heel klein bedrijf. Reactie die we kregen van hem? Uitstekende smaak haha Collega's komen en gaan. En zelfs al werken ze nog 20 jaar samen: t zijn collega's, kan mij er niet druk om maken
Dat snap ik dus niet zo. Waarom is dat anders? Wij hebben best wat neefjes en nichtjes die dezelfde namen hebben, maar gelukkig is dat in mijn man z'n cultuur geen taboe.
Omdat ze die de rest van hun leven met grote regelmaat zien. Het buurmeisje hooguit een x aantal jaar zeg maar
De vraag was weliswaar niet aan mij gericht, maar als ik voor mij zelf mag spreken: dat is hier in Nederland wel “geweest”. De generatie van onze ouders werd nog veelal genoemd naar eerdere generaties. Ónze generatie is juist blij dat we “nieuwe” namen mogen geven. Vernoemen gebeurd zéker nog wel (hebben wij zelf ook gedaan), maar dan eerder in de 2e/ 3e/ verdere namen.
Soortgelijke situatie gehad, naam leek nog erger dan bij jou. Situatie inmiddels: we zien elkaar nooit meer en dat is al jaren zo.
Gewoon doen! Wat hierboven al wordt gezegd: een collega kan zomaar geen collega meer. En het staat niet echt dichtbij.
Ik zie het probleem ook niet hoor. Onze kinderen zijn allemaal vernoemd. De oudste 4 naar de 4 opa's en ona's. De andere 3 naar ooms en overgrootouders. Een aanzienlijk deel van hun neefjes en nichtjes zijn ook vernoemd naar dezelfde opa en oma. Daardoor lijken sommige namen best wat op elkaar. Ene zoon heeft exact dezelfde naam als zijn oom en slechts 1 letter verschil met een neef. Andere zoon 1 letter verschil met oom, enz.. Dus een (bijna) dezelfde naam als die van een collega zou mij echt niet kunnen boeien.