Ik heb al jaren lang pcos en wisselende cyclussen. Nu de laatste 5 weken last van bloedverlies. Met tussendoor een menstruatie van 10 dagen. Dat heb ik nog nooit gehad zo lang. Slik geen anticonceptie. Past dit bij pcos? Ik wil wel naar mijn huisarts maar die scheept me af ben ik bang.. ivm mijn gewicht.
Ik heb ook pcos en het klinkt wel bekend. Wil je op het moment zwanger raken? Zo niet dan is de tip die ik van de gyn heb gekregen om de pil door te slikken... Als je wel zwanger wilt raken dan heb ik geen tip, maar zou ik de ha vragen om een verwijzing naar de gyn. Zou me niet af laten schepen ivm gewicht.
Bedankt voor de reacties. Ik ben heel blij met mijn 2 kindjes, een derde zit niet persé in de planning. Hormonen kan ik niet zo tegen, en ben 34 jaar @Blijdorp, herken je het lange tussentijdse bloedverlies ook?
Ja sinds mijn kleine er is had ik menstruatie van 8 dagen en dan soms nog 7 dagen spotting of tussentijds bloedverlies. Ben bij de ha geweest voor onderzoek (uitstrijkje) en toen dat goed was doorverwezen naar gyn (echo en soa-tests). Toen dat ook allemaal goed was, heb ik advies gekregen de pil te gaan slikken zonder stopweek.
Met tussentijds bloedverlies áltijd naar de ha! Laat ze iig een.uitstrijkje maken Hier hetzelfde. Door naar gyn. 2 x uitstrijkje en uitslag uiteindelijk gewoon goed! Hier kwam t wrs door te lang de pil slikken. Hoewel dat bij.jou niet is. Pilloos kan ik ook bijna blijvend bloedverlies hebben door pcos
Ik ben laatst bij gyn geweest in verband met tussentijds bloedverlies, onderzoek gehad naar ontsteking, uitstrijkje en echo van baarmoeder en eierstokken om te zien of daar iets 'bijzonders' was. In mijn geval werd er niets bijzonders gevonden en dan is het vaak hormonaal bepaald ('slechte' balans tussen de verschillende hormonen). Ik kreeg aanvankelijk ook advies om pil te gebruiken (resetten), maar ik mag geen pil meer ivm ernstige bijwerkingen in verleden. Ik hierop de nova sure methode aangeboden gekregen (wegbranden baarmoederslijmvlies) maar dat vond ik iets te heftig... Ik gebruik nu zelf teunisbloemolie waardoor mijn cyclus korter en regelmatiger is geworden en bloedverlies minder (maar ik heb geen PCOS).
Nou ik was van de week naar de dokter geweest, na 10 dagen geen menstruatie was het weer volle bak terug gekomen. Ik wilde graag getest worden op de overgang, maar dit kon volgens hem niet. Pas achteraf kan je zien of iemand in de overgang zit, niet of het nu al begonnen is. Ik dacht dat het wel kon maar goed.. Zijn advies was terug aan de pil, maar dat wil ik niet. Hij dacht mogelijk aan een vleesboom en die krimpen door hormonen.. Ik mocht wel mijn hb laten controleren omdat ik zoveel bloedverlies heb, weinig mee opgeschoten dus
Pfff jammer hoor zo'n reactie. Misschien dan maar even wachten tot het weg is en dan die test voor de overgang? Wat is precies waar je niet tegen kan met hormonen?
Hij zegt dat je pas een test kan doen als je de overgang hebt doorgemaakt. Ik word neerslachtig en zelfs depressief van hormonen. Dat is het mij niet waard.