Nahw meiden, moet even mn verhaal kwijt. Wat mij weer overkomt. Kom ik net thuis van mn werk, zet het puutje aan om een beetje te surfen. En met dit mooie weer zet ik altijd even de balkondeur open. Onze buurtjes hebben twee katten, heel lief. Jammer dat ze altijd voor de verkeerde deur staan savond en snachts (bij ons dus), maar verder niets aan het handje. Zit ik hier een beetje te lezen en te typen en hoor ineens vreemd geluid. Wat denk je........staat een van de k**katten hier over mijn houten vloer te piesen. Niet te filmen. Ben net vollop in de weer geweest om het weg te krijgen, maar er hangt hier toch een penetrante geur. Gatverdegatver Iemand nog tips hoe je van de geur van kattenurine af kan komen? Thanks alvast. Liefs Heel
Dit vond ik op internet: eerst schoonmaken en dan?: De plaatsen nadien tweemaal per dag besprenkelen met eau de cologne, gedurende de 2 à 3 weken afwezigheid van de kat : dit om de urinegeur (die de mens niet meer kan waarnemen, maar poes wel !) perfect te camoufleren. Eau de cologne is bovendien een onaangename geurprikkel voor poes. Er bestaan hiervoor ook sprays, oa Feliway (via dierenarts te verkrijgen).
Deze schoonmaaktip heb ik voor je gevonden: Kattenurine-luchtjes kan je het best verwijderen door de plek eerst schoon te maken met biotex GROEN (dit breekt bep. enzymen in de urine af), daarna goed drogen met een doek en als laatst de plek sprayen met alchol 70% (gewoon te koop bij de drogist), makkelijkst om het in een plantenspuit te doen en dan sprayen maar. Als het goed is zijn dan alle vieze geurtjes verleden tijd... Als je via google kattenurine verwijderen intikt dan krijg je verschillende links, misschien nog meer handige tips. Wel vervelend dat die kat binnen komt en dan nog gaat plassen ook. Onze buurkat is een schatje, ik verzorg ém altijd als ze op vakantie zijn, maar die komt ook altijd in onze tuin, en sinds kort heeft hij het in zn koppie gehaald om op het gras te poepen bij de schommel van mn dochter, erg vervelend aangezien ze ook vaak op blote voeten door het gras loopt. Maar ja erg lastig om iets tegen te doen.
Meiden, bedankt voor de tips, ga gelijk aan de slag @zorra: lijkt me ook erg vervelend, ben je in de tuin meer bezig met scannen naar kattenpoep ipv lekker schommelen. Liefs Heel
Nou lekker dan dat de kat van je buren in je huis plast! Hopelijk heb je wat aan de schoonmaaktips die je hebt gekregen.
Tip: als je zeker weet dat het de katten van de buren zijn, dan mag je de kosten bij hun in rekening brengen! Want de eigenaar is verantwoordelijk voor zijn beesies. Als mijn katten iets bij de buren binnen slopen, dan doet het me financieel misschien wel pijn, maar ik zou er niet over twijfelen om te helpen! (Ik kies er voor dat ze buiten lopen, de buren niet) En fijn als katten over je vloer pissen, want daar kan je vloer ook van naar de knoppen gaan!!!! En het stinkt ja, niet zo beetje ook. Ik gebruik hier Febrese, dat overheerst wel een beetje En van de week had ik toevallig een bakje met badedas staan en dat heb ik maar even gebruikt en dat hielp ook wel. Groetjes Daphne
Men kan ook planten in de tuin plaatsen waar de katten een hekel aan hebben waardoor ze weg blijven uit uw tuin. Zet deze planten op strategische plaatsen in uw tuin om de toevallige voorbijganger te laten weten dat hij niet welkom is. planten die citroengeur verspreiden: Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek) Dictamnus (vuurwerkplant) Aloysia triphylla (citroenverbena) Ruta graveolens (wijnruit) helpt ook bij het op afstand houden van katten. Stekelige mei- en vuurdoorn op strategische plaatsen ziet de kat niet zitten. Een hoop stekelige takken van deze heesters op plaatsen waar de kat uw tuin binnenkomt kan ook helpen. Dit kan de katten aanmoedigen een andere kant op te gaan. Zorg wel dat de kat er niet zomaar over kan springen. Een andere iets radicalere manier om te voorkomen dat de katten de tuin als kattenbak gaan gebruiken is het leggen van stekelig snoeisel tussen de planten. De katten zullen hier niet graag tussen zitten. Het ziet er misschien wel niet zo keurig uit maar het helpt wel om de ongewenste nalatenschap van de katten weg te krijgen. Als ze een vaste hoek hebben om je tuin als toilet te gebruiken of ze komen de tuin binnen via een vaste route dan kun je proberen om hier volgende huis- en keukenmiddeltjes toe te passen: peper strooien op de plaats waar de katten het te bont maken Een beker of emmer gevuld met water of de tuinslang Dit is een goede milieuvriendelijke manier om katten te verjagen. Het is uiteraard geen aangename manier voor de katten maar anderzijds een doeltreffende leerzame methode. mottenballen langs de afsluiting strooien citroenschillen leggen tussen de planten strooien van koffiedik Deze stinkende koffiegruis gaat aan de pootjes kleven en in de vacht van de kat zitten. Bij het schoon likken zullen ze dit onaangenaam vinden en wellicht keren ze dan niet snel terug. Hertshoornolie De apotheker wil dit wel voor u bestellen als je belooft om het onmiddellijk na binnenkomst op te halen. Het stinkt vreselijk. Een aantal takken dopen in deze olie of de olie op de takken aanbrengen met een oude tandenborstel. Gooi bij de hertshoornbehandeling de tandenborstel niet meteen weg, dan zie je dat de volgende ochtend alle haren er af liggen. De behandelde takken steek je hier en daar in de grond en de katten en de honden blijven weg. Stokken met in hertshoornolie gedrenkte vodden kun je eveneens in de grond steken. Pas wel op met dit goedje want als je er per ongeluk wat van op je handen krijgt, komt er de eerste weken geen figuurlijke kat meer bij je in de buurt. Misschien een paar tips voor op je balkon zodat ze daar niet meer komen en dus ook niet meer in je huis.!!!!
@ diana1982, wat een geweldige tip van die hertshoornolie. Had me moeder net gebeld nadat ik je stukje gelezen had. Mijn ouders hebben heel veel last van katten in de tuin. In de achter tuin wat minder vanwege de hond die me ouders hebben. Maar in de voortuin is het echt niet leuk meer. Me moeder gaat de tip van je proberen, alvast heel erg bedankt!
Wij hadden dus cacaodoppen gedaan in onze plantenbakken, onkruid blijft grotendeels weg en de katten poepen en plassen er niet graag, alleen hierdoor is de buurkat wel op het idee gekomen om het gras dan maar te gebruiken Onze tuin is wel aardig groot en er zit een schutting om heen waar de katten over heen lopen, ze komen op verschillende plekken de tuin in. Het enige wat bij ons zou helpen is kattenschrikdraad, alleen voor zo'n enorm stuk wel erg duur.