Topcom 1010V2 Babyfoon

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lyso, Oct 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Hoi, nu mijn zoon is geboren, willen we toch graag de mogelijkheid om allebei de kinderen te kunnen horen. Dl horen we echt niet als ze niet brult, en ze komt ook niet uit zichzelf dr bed uit, (willen we graag zo houden ;)) De oude babyfoon op de gang zetten is bij ons ook geen optie. Het lijkt ons onhandig om 2 babyfoons te hebben, vooral als mijn man in de schuur ofzo staat te klussen. Daarom ben ik op zoek naar een babyfoon met 2 zenders op 1 ontvanger. Over de alecto lees ik alleen maar slechte dingen, en de bb209(?) lijkt er te veel op, maar nu kwam ik deze tegen, Topcom 1010V2 Babyfoon - Babyfoons - Baby Care - Baby & peuter Kent iemand deze?? Kan er weinig over vinden... Heeft iemand anders nog een idee hoe we dit op kunnen lossen?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Deze heeft net als de alecto, PMR.
    PMR is heel erg storingsgevoelig. Reageerd op draadloze verbindingen van bijv internet en telefoon, mobieltjesenz.
    Radio/bakkie van vrachtwagens en walkie talkies reageren ook via PMR.
    Ik heb hem toendertijd weg gedaan.continu storing en ruis door wifi in de buurt en huis, hoorde regelmatig vrachtwagens en de bouw in de buurt communiceren ander babyfonen uit de buurt enz.
    Heb 2x een andere babyfoon gehad maar probleem bleef. Zelfs toen we alle draadloze dingen uitzette.

Je kan beter voor een dect babyfoon gaan. Hier een 2e hands dect van alecto. Dbx 88.dze kan je gerust op de gang zetten, je hoort echt alles.

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    nog bedankt voor je reactie! Vrienden van ons hadden eerst de alecto, en die vonden ze verschrikkelijk, daarna een isi mini, (ook dus een analoge) en die beviel prima. Helaas kan ik de isi nergens meer krijgen, maar ik dacht dus dat het nog wel kan schelen het ene merk of het andere. Maar bij jou maakte het dus niet veel uit... MIjn gang is te groot, en de kamers van de kinderen liggen te ver uit elkaar om ze allebei te kunnen horen. Daarbij zit het stopcontact op de verkeerde plek....:( vandaar dus dat we een babyfoon op allebei de kamers willen. Maar de meeste mensen hebben dan dus óf maar 1 babyfoon, óf 2 aparte?

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    En weet je ook welke alecto je vrienden hadden?
    Ik heb een alecto gehad op basis va PMR. Had 3000m bereik, zag er bijna hetzlefde uit als de topcom. Waardeloos ding.

Nu een 1 uit de dbx serie. Die kan niet zo ver, 300 m maar echt een super ding.
    Ding heeft 15 euro gekost op marktpkaats. Je kan terugpraten en op afstand de lampjes en muziekjes aanzetten en temperatuur zien.
    Mn moeder en mn zusje hebben een lager type nummer, zonder muziekjes en temperatuur maar ook die zijn er super tevreden over. Kindje van zusje slaapt achter en zusje kan door de babyfoon horen dat vriendlief door het tuinhek naar binnen komt.
    Ik kan kleine door de babyfoon horen ademen. Ook nooit geen andere babyfoons o
    Die op de mijne storen. Op het dagverblijf van mn kindje gebruiken ze ook alleen alecto's van de dbx serie. Ze hebben er daar 4 die niet storen. Ik zou voor een dbx gaan via marktplaats. Nieuw zijn ze trouwnes ook niet duur.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    ja, die pmr dus. Maar de isi mini was ook een pmr, en die beviel wel, vandaar mijn vraag. Heb nu ook een dect -alecto, en die is inderdaad prima, maar het leek ons zo onhandig om dan 2 ouder units te hebben staan. Vooral asl we wel eens bij de buren zitten.... heb er liever 1, maar als ik het dus goed begrijp zijn er eigenlijk geen goede pmr- babyfoons....

Share This Page