Wij hebben een awbz indicatie voor onze zoon sinds vorig jaar december. Nu moet ik een AGB code doorgeven maar kom er niet uit bij wie ik daarvoor moet zijn word namelijk van kastje naar de muur gestuurd! Erg vervelend aangezien de AGB code eerst doorgegeven moet worden voordat mijn zoon de zorg van de desbetreffende organisatie kan krijgen.
AWBZ is niet meer. Het valt nu denk ik onder de WMO. Daarvoor moet je volgens mij bij de gemeente zijn. Maar someone correct me if I'm wrong. Ik weet ook niet precies meer hoe het zit nu met de nieuwe wetgeving.
Gemeente had ik inderdaad al gebeld maar die konden me eerst ook.niet helpen. Net nogmaals met zorgloket gebeld en die hebben een mail gestuurd naar de desbetreffende afdeling met het verzoek mij terug te bellen aangezien ze nu in bespreking zijn. Nou hopen dat ze ook terug bellen en anders morgen ochtend nog maar eens bellen. Is wel wat hoor nu het allemaal veranderd is niemand weet precies hoe en wat.
Bedankt, de code zelf heb ik al maar ik moest dus zorgen dat de gemeente met behulp van deze code de zorg op naam van desbetreffende instantie zou zetten. Na heel veel telefoontjes blijkt zoals ik zelf ook al dacht dat wij dit niet eens zelf hoeven te regelen dit moet de instantie doen. Zo is dat ook bij een andere instantie gegaan waar we Hulp van krijgen. Gelukkig kreeg ik iemand uiteindelijk aan de lijn die eerst voor bjz werkte en de indicatie van zoon heeft gegeven (Hoe toevallig!) met behulp van de gegevens van zoon wil hij kijken of het al gekoppeld is en anders alsnog koppelen.
Je zoon moet geindiceerd worden door een wijkverpleegkundige. Deze kan dan gaan kijken welke zorg er ingezet gaat worden en wie dat gaat doen. Deze gaat de zorg in werking zetten of je doorverwijzen naar de juiste zorgaanbieder deze zorgaanbieders hebben een agb code voorheen vroegen we deze indicaties aan bij het ciz. Nu wordt er geindiceerd en wordt er een verpleegplan gemaakt, deze gaan dan naar de gemeente of de zorgverzekeraar waar ze goed of afgekeurd worden.
Bedankt voor de informatie Mariska! De indicatie heeft hij afgelopen december gekregen en is nog gewoon geldig dus dat hoeft niet meer worden aangevraagd. We hebben al persoonlijke begeleiding voor hem en dat ging allemaal goed. Nu zijn we bezig met groepsbegeleiding waar we ook een indicatie voor hebben maar de zorgaanbieder had ons verteld dat we zelf de AGB code moesten doorgeven aan Rigg zodat het aan zijn indicatie zou worden gekoppeld. Nu uiteindelijk blijkt dus dat ik dat niet hoef te regelen maar ze dit zelf moeten doorgeven. Morgen nog een bel afspraak met de zorgaanbieder en hopelijk is het dan eindelijk rond. We zijn al vanaf begin december bezig om de juiste begeleiding te krijgen maar omdat zorgaanbieders en de gemeente gewoon zelf niet weten hoe en wat komen we gewoon niet verder!